DJI Fly app werkt niet op nieuwe telefoon?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Aedriaen

Member
Lid geworden
14 jan 2021
Berichten
32
Waarderingsscore
13
Punten
8
Leeftijd
66
Locatie
Gemeente Zaltbommel
Hallo, heb een nieuwe telefoon en de software van mijn "oude" is overgeschreven naar de nieuwe [Samsung S22 Ultra].
Krijg nu een melding dat er een bug in de software zit zie bijgevoegde screendump.
Zijn er meer mensen die met dit fenomeen te maken hebben gehad en die mogelijk een oplossing hebben? Dan hoor ik graag van jullie.
DJI versi 1.5 4
Alvast dank voor de eventuele reacties.
vrgr. Aedriaen
 

Bijlagen

  • DJI melding.jpg
    DJI melding.jpg
    544,8 KB · Weergaven: 50
App eraf halen en de nieuwe downloaden van de dji site , daarna werkt alles weer . Succes

Verzonden met mijn CPH2145 en de Dronepilots.nl app
 
Invalshoek(je): De compatibiliteitslijst is zeer behoudend qua opzet. Ik heb nu een Huawei P 2019 (of zoiets). Staat niet in de lijst - maar doet het prima. Ik stap over op een Xiaomi Poco F3 6 GB 128 GB Ram - die evenmin op de lijst staat. Ik zag op internet dat er in 2020 en 2021 meldingen waren ten aanzien van incompatibiliteit.
Ik neem de gok. Waarom? Wel mijn huidige Huawei is prima - maar in zonnige omstandigheden is het scherm te lichtzwak. (iets van 490 nits volgens de fabrikant) de Poco heeft een piekwaarde van 1300 nits, dus meer dan twee keer zoveel. Tweede eis: compatibiliteit met 5G. Derde eis: betaalbaar.

Lukt het niet - dan val ik terug op de oude telefoon en hoop op nieuwe releases die wel compatibiliteit bewerkstelligen.
 
Staat niet in de lijst - maar doet het prima.
De lijst betekent ook 'telefoons waarop de app door de producent van app positief is getest', en niet 'de app werkt uitsluitend op deze telefoons'. Dus of de app op een telefoon werkt die niet op de lijst staat moet je inderdaad zelf testen.
 
Hallo, heb een nieuwe telefoon en de software van mijn "oude" is overgeschreven naar de nieuwe [Samsung S22 Ultra].
Krijg nu een melding dat er een bug in de software zit zie bijgevoegde screendump.
Zijn er meer mensen die met dit fenomeen te maken hebben gehad en die mogelijk een oplossing hebben? Dan hoor ik graag van jullie.
DJI versi 1.5 4
Alvast dank voor de eventuele reacties.
vrgr. Aedriaen
Ik heb wellicht een oplossing maar ben benieuwd of je tevens problemen hebt met wat andere apps?
Problemen in de trend van dat de app (dus niet de DJI Fly) wel opengaat en vervolgens weer verdwijnt?
Ik had vage problemen enige tijd geleden dat een app zoals b.v. 'Outlook' (Samsung email was geen probleem) of 'Het Weer in Nederland' wel open gingen maar vervolgens verdwenen.
Het was allemaal een beetje verwarrend aangezien de problemen leken te komen na een Android 13 update op mijn Samsung Note 20 Ultra 5G en dit bleek puur toeval te zijn.
Tevens werkte Outlook wel na een reboot maar dan 5 minuten later was het weer 'feest'. Ofwel de app ging weg OF de vage melding over een eventuele bug zoals je het screenshot hebt gepost:

1674427346411.png

Nu met DJI Fly App 1.9.0 en Webview 108.0.5359.128 of 109.0.5414.86 (laatste op Samsung Note 20 Ultra 5G) geen problemen meer.
Eerder met DJI Fly App 1.6.8 (dacht ik) en bovenstaande Webview versies ging de app open......en weer dicht.

Dus in essentie zou ik allereerst je DJI Fly App eens updaten naar 1.9.0 (we zitten nu op 1.9.1 zie ik op DJI Mini 2 - Downloads - DJI)

Na veel zoeken kwam ik op Webview




 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws: de fly app werkt probleemloos op de Pico F3 telefoon en Android 11. Wel de nieuwste release gedownload. Ongetwijfeld is dit op meer toestellen van toepassing.
 
Niks meer van topic starter Aedriaen dus zo urgent zal het wel niet zijn. Ik sjors dit topic weg.
 
(NL) Iedereen die Android 13 heeft gehad in december 2022 heeft dat zelfde probleem als vorig jaar voorjaar met Android 12.
Toen moest je eerst nog de oude app verwijderen. Met Android 13 gaat het makkelijker gewoon inscannen de juiste QR code en via de DJI site de APK downloaden (versie 1.9.4-2) en uitvoeren, toestel hoeft niet opnieuw opgestart te worden, wel moest ik opnieuw inloggen en hij deed het weer.

(ENG)
Anyone who has had Android 13 in December 2022 will have the same problem as last spring with Android 12.
Then you first had to delete the old app. With Android 13 it is easier just scan the correct QR code and download the APK (version 1.9.4-2) via the DJI site and run it, the device does not need to be restarted, but I had to log in again and it worked again.
 

Bijlagen

  • Android APK.png
    Android APK.png
    762,6 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt: