DJI FLY voor de mini 2 weigert te installeren op smartphone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.

SWIMMASTER

New Member
Lid geworden
19 apr 2021
Berichten
20
Waarderingsscore
8
Punten
3
Leeftijd
68
Locatie
brecht
Vandaag heb ik de app gedownload op mijn smartphone Alcatel 1.
Android V1.4.0. versie. Toen ik deze app wilde installeren, begon het installeren maar op het einde loopt het mis en krijg ik “app niet geïnstalleerd”. Ik heb de app opnieuw gedownload, en dit lukte en leek identiek aan de vorige “16184 322 MB” maar ook deze kon niet worden geïnstalleerd, ook niet als ik de smartphone aan de controller verbond en de controller en drone had opgestart.
Heeft er iemand suggesties ? ik had me al op de site van DJI geregistreerd, maar tijdens het downloaden of installeren (dat mislukte) werd nooit iets over die account gevraagd..
Dank aan iedereen die kan helpen…
 
Is jouw telefoon 64 bit met recente android versie?
 
Bedankt Arno voor uw respons. Ja, de leverancier heeft bevestigd dat het een 64 bit quadcore is met Android Go.
 
Installeer je de app van uit GooglePlay of van de DJI website?
 
Ja, de leverancier heeft bevestigd dat het een 64 bit quadcore is met Android Go.

Volgens deze lijst van specificaties zou het kunnen (is Android versie hoog genoeg), maar 64 bit staat daar niet expliciet genoemd. En ook niet of de processor wel een ARM processor is of niet.

En let ook op de opmerking na "Small note:" in cursieve tekst in deze post op het DJI forum: het zou eventueel kunnen dat de hardware wel in staat is tot 64 bit, maar dat de fabrikant ervoor heeft gekozen er alleen de 32 bits versie van Android op te laten draaien..
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Dank u Klaaz en peSHIr voor jullie interessante respons. Ik weet niet meer hoe ik het heb gedownload, ik vermoed van Googleplay, maar ben niet zeker. Ik ben een smartphoneanalfabeet , die Alcatel 1 die ik 3 dagen geleden kocht is mijn eerste smartphone..... en daarom heeft mijn buurman mij wat geholpen met het zoeken naar de DJI FLY app, ook omdat ik bij mij thuis geen wifi heb.
Ik weet wel dat ik, ondanks dat ik me enkele dagen geleden bij DJI had geregistreerd via de pc, ik mij niet op voorhand op de smartphone had ingelogd, misschien is dat ook verkeerd ?
De verkoper van de smartphone had me deze links al doorgegeven:

https://tweakers.net/pricewatch/1214197/alcatel-1-zwart/specificaties/

Via deze link kunt u dan zien dat het toestel een 64 bit processor heeft:

MT6739

Ik heb de raad van peSHIk gevolgd en getracht om Antutu Benchmark te installeren op de pc, maar dat lukte niet. Dus nu niet weet ik nog niet of ik de 64 bit versie heb van Android.
 
Ik heb ondertussen Alcatel support hierover nog eens gemaild en hopelijk antwoorden zij snel.
Als het antwoord fout zit zal ik de smartphone retourneren. Maar welke smartphone of tablet zou ik dan aanschaffen voor de Mini 2 ?
Aangezien ik nooit een smartphone gebruik in het dagelijks leven (ik gebruik mijn oude getrouwe GSM) zou het een goedkoop apparaat moeten zijn, heeft iemand suggesties en dan eentje die zeker met de mini 2 en DJIFLY compatibel is ?
Alvast bedankt voor alle gewaardeerde respons...!
 
Als het goed is staat er op de DJI site een lijst met zeker werkende toestellen. Bij DJI geldt wel dat op iOS (apple) de minste problemen zijn, maar die toestellen zijn niet goedkoop.
 
Bedankt Arno voor jouw reactie. Ik heb die lijst ook gevonden en geprint, maar ze lijken allemaal nogal aan de dure kant. Ik wil die phone enkel gebruiken voor de drone. Misschien ken iemand een phone die zeker zal werken en niet duur is, afwachten maar...
 
Ik heb ondertussen Alcatel support hierover nog eens gemaild en hopelijk antwoorden zij snel.
Als het antwoord fout zit zal ik de smartphone retourneren. Maar welke smartphone of tablet zou ik dan aanschaffen voor de Mini 2 ?
Aangezien ik nooit een smartphone gebruik in het dagelijks leven (ik gebruik mijn oude getrouwe GSM) zou het een goedkoop apparaat moeten zijn, heeft iemand suggesties en dan eentje die zeker met de mini 2 en DJIFLY compatibel is ?
Alvast bedankt voor alle gewaardeerde respons...!
2e hands Samsung A5 2017, rond 75 euro te koop op marktplaats
 
Bedankt Klaaz, maar de Samsung A5 staat niet vermeld in de DJI lijst van geschikte telefoons....
 
Dank zij het idee van Klaaz heb ik een Samsung galaxy S7 gevonden als tweedehands. Ondertussen heeft bol.com laten weten dat de Alcatel 1 niet geschikt is voor de drone en ik het kan retourneren op hun kosten.
Vandaag doe ik een tweede poging om de drone vliegklaar te krijgen met de Samsung....
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Bedankt Klaaz, maar de Samsung A5 staat niet vermeld in de DJI lijst van geschikte telefoons....
Haha dat kan wel zijn maar ik gebruik hem voor de JJRC X11, de Mavic Mini en de Mini 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.