DJI geo zones vs Aeret

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

JeroenB91

New Member
Lid geworden
13 jun 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
32
Locatie
Haarlem
Ik probeer me een beetje te verdiepen in de regels mbt het (recreatief) vliegen van drones voordat ik besluit of ik er mogelijk een (waarschijnlijk de Mavic Mini) ga kopen. Wat me opviel, en waar ik tot nu toe geen duidelijke verklaring voor heb kunnen vinden is het volgende: op de website van DJI staat een kaart met daarop 'geo zones' (DJI - The World Leader in Camera Drones/Quadcopters for Aerial Photography), wanneer ik deze echter vergelijk met andere no-fly zone kaarten (bijv Aeret) dan lijken de no-fly zones op de DJI websites aanzienlijk kleiner, zowel in omvang als in aantal (zie bijv. Schiphol). Welke kaart is hier juist? Of zijn ze dat misschien wel allebei en mis ik iets?
 
Kijk alsjeblieft niet naar de dji-app, gewoon vergeten. Aeret en godrone.nl zijn de meest betrouwbare bronnen.
 
Beste Jeroen,

Het klopt dat er verschillen in de kaart zitten tussen die van DJI en de onze, van Aeret.

Wij halen de informatie uit het eAIP, van de site van LVNL. Dit zijn ook de luchtruim gebieden op de papieren ICAO kaart. DJI geeft een (eigen? ) interpretatie van deze no fly zones. Zo zijn CTR gebieden in de DJI app een stuk kleiner dan de eigenlijke contouren (en ben je vervolgens als nog in overtreding als je hier gaat vliegen zonder coördinatie met de toren).

Mochten er nog vragen zijn horen we graag van je!

Mark
Namens Aeret
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager