DJI introduceert Mavic 3 en Mavic 3 Cine met dubbel camerasysteem

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.279
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
DJI introduceert Mavic 3 en Mavic 3 Cine met dubbel camerasysteem

Ruim drie jaar nadat de Mavic 2 Pro en Zoom werden aangekondigd heeft dronemaker DJI de Mavic 3 en Mavic 3 Cine geïntroduceerd. Gebleven zijn de compacte form factor en het relatief lage gewicht van net geen kilogram. Nieuw is de cameramodule, die over twee afzonderlijke camera’s beschikt: één voor groothoekopnamen en één voor teleshots.

Lees verder
 
Ik zat met smart te wachten op de mavic 3 maar ben toch iets teleurgesteld denk ik

Ik zie dat het max formaat van foto's op 5280x3956 is. Volgens mij al minder dan de mavic pro 2 en dit is een 3:4 verhouding als ik het goed heb. Ben hier al eens eerder ingetrapt met de mavic air 2 die 48mp had. Die had 48mp in 3:4 formaat en daar knipte je de helf van weg omdat 16:9 veel mooier is met landschappen. Ondanks de 48mp maakte de pro 2 nog steeds betere foto's.

Ik ben benieuwd naar de resolutie van de 16:9 foto's van de mavic 3 en de kwaliteit in vergelijking met de pro 2. (Heeft ten slotte wel weer een grotere sensor)

Grtz Sebastiaan
 
1636117479499.png
Wie hoort er nog meer de muziek van Star Wars in zijn hoofd bij het zien van deze foto? :D
 
Ik zat met smart te wachten op de mavic 3 maar ben toch iets teleurgesteld denk ik

Ik zie dat het max formaat van foto's op 5280x3956 is. Volgens mij al minder dan de mavic pro 2 en dit is een 3:4 verhouding als ik het goed heb. Ben hier al eens eerder ingetrapt met de mavic air 2 die 48mp had. Die had 48mp in 3:4 formaat en daar knipte je de helf van weg omdat 16:9 veel mooier is met landschappen. Ondanks de 48mp maakte de pro 2 nog steeds betere foto's.

Ik ben benieuwd naar de resolutie van de 16:9 foto's van de mavic 3 en de kwaliteit in vergelijking met de pro 2. (Heeft ten slotte wel weer een grotere sensor)

Grtz Sebastiaan
Het is moeilijk en wellicht niet correct om enkel op cijfers een inschatting te maken over de kwaliteit van de foto’s. Ik vermoed dat we nog wat geduld zullen moeten hebben om het toestel te beoordelen.

Groetjes,
Riho