DJI Mavic 3 Telefoto Test: Adembenemend uitzicht op de skyline van Den Haag

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

louisd

New Member
Lid geworden
7 apr 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
17
Punten
3
Leeftijd
26
Locatie
Den Haag
Afgelopen september nog eens op pad geweest met de DJI Mavic 3 om de telefoto camera te testen in Den Haag. De resultaten waren behoorlijk verbluffend!

Het shot begint met een close-up van de Scheveningse Bosjes. Terwijl de drone stijgt, worden de torens van de hofstad onthuld, die boven het landschap uitsteken.

Het toont echt het potentieel van een telefoto-dronecamera en het is een opname die de meeste drones gewoon niet zouden kunnen repliceren! Dat maakt het zo uniek maakt om naar te kijken. Ik heb het beeldmateriaal ook met Neat Video bewerkt om het net wat mooier te maken.



 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager en Alfa55
Ja, ik hou van het perspectief van een telelens, en dat alles zo lekker platgedrukt wordt, wat ik zelf alleen het grootste nadeel vindt is dat de kwaliteit (straight out of the camera) zo ruk is.. En als je beelden gaat combineren, dan valt dat zeker op, dat kun je niet ontkennen..

Ik bedoel, de sensor van de groothoek geef ik een 7, en de telelens een 3+.. Een 10bit, 4:3 sensor vs een sensor uit een telefoon.. Ik denk niet dat er uit de telelens sensor adembenemend beelden kunnen komen eigenlijk (sorry, no offense).. De ruis die erin zit, de lelijke pixels, de onscherpte etc. Aan de hand van de titel keek ik vol verwachting jouw beelden en zie in jouw beelden ook wat ik in mijn eigen beelden met de telelens zie, het is het net niet (heeft niks met jou te maken hoor, want de compositie etc is prima!)..

Twee lenzen in een drone, geweldig idee, maar hoop dat de kwaliteit van de telelens en de groothoeklens in de toekomst wel wat dichter bij elkaar komt..

Ik snap dat het allemaal maar in zo’n drone gepropt moet worden, en dat er consessies gemaakt moeten worden, maar ik geef persoonlijk best veel om kwaliteit, maar als ik met mijn Canoncamera op 16mm, of 1000mm schiet is de kwaliteit nagenoeg hetzelfde..

Of ben je het niet met me eens?
 
Laatst bewerkt:
Hi en bedankt voor de reactie, no offence taken. Ik snap wat je zegt, en was het zeker met je eens toen ik voor het eerst de tele lens gebruikte een jaar geleden. Echter heb ik er al best veel plezier aan beleefd sinds de firmware updates, en heb ik ook het gevoel dat de kwaliteit een stuk beter is geworden.

Als het licht slecht is buiten, bijvoorbeeld bij mist is het beeld inderdaad onbruikbaar en zelfs als er goeie belichting is kan de kwaliteit inderdaad niet tippen aan de hoofdcamera. Laat staan een sony/canon/whatever aan een equivalente 162mm, maar dat verwacht ik er persoonijk ook niet van! Het lijkt meer op de kwaliteit van een smartphone, maar dan wel een smartphone die vliegt met een insane ver perspectief en speciale parallax effecten kan creĕren. En dat vind ik zelf wel eigenlijk best adembenememd :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Alfa55
Bedankt voor deze post, ik dacht geen telelens nodig te hebben, maar nu zou ik toch ook twijfelen tussen een 3 of een 3 Classic
 
  • Leuk
Waarderingen: louisd