Dji mavic mini 1 blijft niet hangen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jordy1992

New Member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
31
Locatie
Lommel
Hallo allemaal,

zojuist heb ik mijn nieuwe dji mavic mini uitgepakt. Ik heb alle stappen doorlopen zodat de drone klaar is voor gebruik.
nu wou ik een kleine test doen binnen(ruimte genoeg). Maar helaas vliegt de mavic mini overal heen, zonder dat ik wat doe. Ik heb alles al opnieuw gekalibreerd, maar dit wil niet helpen. heeft iemand hier ervaring mee?

Gelukkig heb ik de propeller guards gebruikt en is er niks extreems gebeurd met de drone. Ik zag in de app dat hier ook een functie voor is en die heb ik ook ingeschakeld maar mocht ook niet helpen.

vervolgens heb ik deze site gevonden: Drone blijft niet stil hangen in de lucht – Dit zijn 8 oplossingen en alle stappen uitgevoerd maar nog altijd blijft de mavic mini niet stil hangen.

Iemand een idee wat er mis gaat?

met vriendelijke groet,

Jordy
 
Te weinig contrast in de vloer waardoor de drone zich niet kan oriënteren en niet stil kan blijven hangen. Heb je een mooi egale vloer leg dan wat spullen op de vloer. Als dat niet helpt is er misschien echt iets mis. Succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jordy1992
Ik heb geen gps, dus dat is dan het probleem lijkt me? Ik dacht dat je geen gps nodig had voor binnen?
 
Je zou het ff in de tuin kunnenproberen met gps signaal en je hebt je check of dat het probleem was

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Jordy1992
Ga ik morgen doen! smiddags gaat de wind ook nog liggen dus kan ik het goed testen
 
Ik heb geen Mini, maar moet je binnen niet juist gps uitzetten?
 
Ik heb geen gps, dus dat is dan het probleem lijkt me? Ik dacht dat je geen gps nodig had voor binnen?
Dat is ook zo, als de mini geen gps ontvangst heeft worden de optische sensors gebruikt die aan de onderzijde van de body zitten.
Maar die moeten dan wel contrast waarnemen.
Met een auto-landing boven egaal grijze tegels krijg ik wel eens de melding: "kan niet landen ivm niet waarnemen van ondergrond".
(of iets in die strekking).
 
Klaaz, niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar de optische sensoren zijn er volgens mij alleen om grond/obstakels te herkennen ten behoeve van de landing. Voor het op zijn plaats blijven hooveren heb je mi toch echt GPS nodig. Heb je dat niet dan kan alleen al tocht zorgen dat de drone gaat driften.

Niet onderzocht, maar je kan zelfs afvragen of het mini 2 platform überhaupt zonder GPS stabiel kan hooveren. Een lichte variatie in rotor snelheid of iets dergelijks kan al disbalans geven, los van eerder genoemde luchtstroom.


Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Nee dat is niet zo. De optische sensoren zijn ook om binnen zonder GPS positie te behouden.

Ik zou dit eerst binnen goed werkend willen zien voordat ik naar buiten zou gaan.

En idd, zorgen dat de vloer niet heel erg egaal of spiegelend is

Verzonden met mijn Nokia 7 plus en de Dronepilots.nl app
 
Maar zit hier dan en beperking in hoogte aan? Oftewel binnen welk bereik functioneren de sensoren. Tot max 1,2 meter zijnde auto take-off hoogte?

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Die sensoren aan de onderkant heten VOS, vision pisitioning system. Dus dat zegt het al.

Volgens dronewatch.nl werkt dit tot 15 meter.

Kun je allemaal op internet vinden en ook in de handleiding.

Verzonden met mijn Nokia 7 plus en de Dronepilots.nl app
 
U hebt voor zover ik begrijp alle callibraties uitgevoerd ook IMU ( internal mesurement unit ) als deze niet correct is uitgevoerd kun je deze problemen hebben, binnenhuis heb je geen GPS nodig, ik vlieg zelf regelmatig rond in de huiskamer zonder problemen, wat je ook moet nakijken is de plaatsing van de rotorbladen die zijn namelijk niet allemaal dezelfde, kijk hiervoor in de handleiding
 
Die sensoren aan de onderkant heten VOS, vision pisitioning system. Dus dat zegt het al.

Volgens dronewatch.nl werkt dit tot 15 meter.

Kun je allemaal op internet vinden en ook in de handleiding.

Verzonden met mijn Nokia 7 plus en de Dronepilots.nl app
Kijk weer wat geleerd. Top!
 
Bedankt voor jullie reactie allemaal!

Ondertussen heb ik een paar rondjes buiten gevlogen en dat werkte perfect. Inderdaad de gps die het probleem gaf.

Nu heb ik alleen het volgende probleem, ik kom niet verder dan 30 meter. Hier heb ik ook wat artikelen over gelezen en de instructie doorgenomen maar kom er weer niet uit. Ik zit in een goed gebied waar geen gevaren zijn van vliegvelden etc.

iemand idee wat dit is?
 
In de dji fly app, re. bovenin, staan drie bolletjes naast elkaar. Hier op klikken en je komt in het menu. Onder het tabje safety kun je max height en max distance instellen. Dit al gecheckt?
 
Dan vlieg je ws met de propellerbescherming. Dat beperkt de max range
 
Bedankt voor jullie reactie! Ik heb de propeller bescherming eraf gehaald en de app even doorlopen en nu werkt het erg goed. Binnen heb ik niet meer gevlogen, omdat ik grijze vloerbedekking heb en dat waarschijnlijk niet goed waargenomen kan worden.

nu ben ik alleen nog erg benieuwd of er veel mensen zijn die de litchi app gebruiken, aangezien daar veel extra functies inzitten die interessant zijn. ik ben in overweging om deze aan te schaffen, maar vind 25€ best veel. Kan iemand zijn ervaring met deze app delen?
 
Beste Jordy ik wil beslist niet belerend over komen maar ga nu eerst eens enige vlieg ervaring opdoen met de DJI Fly app
leer je drone door en door kennen .
Probeer eens als eerste oefening mooie vloeiende achtjes te vliegen biojvoobeeld.
Natuurlijk zijn de ltichi opties aantrekkelijk maar begin eerst bij de basics.
Heel veel plezier en succes met je drone en welkom in de mavic mini wereld.