DJI Mavic Mini 2 - Eerste test, geweldige drone!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Gekol Drone Videos

Active Member
Lid geworden
6 jun 2020
Berichten
134
Waarderingsscore
147
Punten
43
Locatie
Friesland
Hallo allemaal,

Deze week heb ik een aantal testvluchten gemaakt met mijn nieuwe DJI Mavic Mini 2, wat een geweldige drone!! Wat mij opvalt is dat de verbinding tussen de controller en de drone zeer stabiel is, ook met name de video stream.

Voor een eerste indruk hierbij mijn video van deze eerste testvluchten!

In volgende video´s zal ik ook de andere functies gaan testen, waaronder de digitale zoom.

Veel kijkplezier, hoor graag wat jullie ervan vinden.

DJI Mavic Mini 2 - First Testflight!
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Heb ook sinds een week of 2 de Mini 2. Daarvoor de Mavic 2 Zoom. Erg tevreden met de Mini 2. Ongelooflijk zo'n klein dingetje met zulke prestaties..
 
Hey, George

Ik overweeg om mijn Mavic 2 zoom te verkopen om dan de mini 2 te kopen.
Wat was jou reden om het te doen?

Ik zou het doen omdat ik de Mavic pro 2 ook heb voor fotografie en de Mavic 2 zoom voor het filmen.
Omdat de nieuwe mini 2 zo klein is lijkt het me makkelijker om daar mee te filmen in plaatsen met veel obstakels (zoals in bossen) maar de controller is dan weer aan de grote kant zodat het voordeel van makkelijk mee nemen in een je zak weer wegvalt.
Ook het feit dat hij geen opbstakelherkenning heeft maakt de keuze moeilijker.
Maar dat hij straks met de nieuwe regelgeving meer mogelijkheden geeft is dan weer iets dat me doet zeggen ,ga er voor.
Misschien nog wat wachten tot de eventuele kinderziekten ontdekt en verholpen zijn,mochten die er zijn.

Ik weet het ,het is een luxeprobleem maar ik zal toch moeten beslissen.

Momenteel kan ik hem kopen voor 510 euro in de combo uitvoering.

Dus jou raad of die van de andere dronepiloten is altijd welkom.

Groeten,
Ronald
 
Hee Ronald,
Ik kan er heel kort en bondig zijn waarom ik de Mini 2 heb gekocht en de Zoom verkocht. Ik heb het hélemaal gehad met die nieuwe EU wetgeving over drones wat je allemaal moet en kan etc.etc. Ik wil gewoon de lucht in, enkele kilometers kunnen vliegen en mooie 4K filmpjes/foto's kunnen maken. Thatsit. Leuk meegenomen is dat hij gewoon in je handschoenvakje kan, niet opzichtig is en geen hard geluid. En..het heeft Ocusync.. Hij heeft geen sensoren maar dat heb je op een scooter, auto of fiets ook niet, gewoon kijken en wat opletten.
Overigens vind ik dat ze de mini 1 nooit hadden moeten uitbrengen. Ze hadden gewoon even moeten wachten tot de Mini 2 uit kwam en dàt gewoon de Mini moeten zijn. Zonde van al die mensen die het hebben gekocht. Een pure verspilling..
 
Ik heb een Phantom 4 en twijfel nog erg wat te doen. Ik heb het eea gelezen over de mini 2 maar...
De Phantom heeft een robuuste uitstraling en de props zitten stevig vast.
Als ik de mini 2 bekijk, ziet de bevestiging van de props er een beetje goedkoop uit. Wellicht heb ik het mis.
Ook ben ik erg benieuwd naar de ervaring met enigszins sterke wind. Bij windkracht 4/5 zou de drone nog steady moeten vliegen, maar is dat wel zo? Sta op de drempel, maar nog net niet er overheen. Ik moet zeggen dat de nieuwe regelgeving vanaf 31-12 het wel makkelijker zal maken om overstag te gaan. Groeten, Henri
 
Hoi Henri, kijk maar eens naar deze "martel"test van de mini2 :)
 
Er speelt nogal wat op drone gebied en regelwetgeving. Ik ben momenteel ook aan het worstelen wat te doen. Oke, ik vlieg sowieso nog met oude neanderthalers blijkt (yuneec q 500) en wil wat anders. De Mavic Air 2 was mijn idee, totdat ik weer lees wat er bij komt kijken qua regelgeving etc. Mijn twijfel gaat nu erg hard. Toch de mini 2doen ? Ik weet het niet ik weet het niet. Vind de beelden wel erg mooi !
 
Trouwens, even voor mijn duidelijkheid. het is toch de DJI MINI 2 ?? En niet zoals geschreven staat de DJI MAVIC MINI 2 ??
 
Hallo allemaal,

Deze week heb ik een aantal testvluchten gemaakt met mijn nieuwe DJI Mavic Mini 2, wat een geweldige drone!! Wat mij opvalt is dat de verbinding tussen de controller en de drone zeer stabiel is, ook met name de video stream.

Voor een eerste indruk hierbij mijn video van deze eerste testvluchten!

In volgende video´s zal ik ook de andere functies gaan testen, waaronder de digitale zoom.

Veel kijkplezier, hoor graag wat jullie ervan vinden.

DJI Mavic Mini 2 - First Testflight!
Ik kocht eergisteren de nieuwe DJI Mini 2.
Weet jij ook hoe ik die koppel aan mijn PC/laptop om als zodanig de video beelden te kunnen overzetten en bewerken.
En met welk video bewerkingsprogramma werk jij?
 
Geheugenkaartje uit de drone halen en in de PC of in geheugenkaartlezer stoppen.
Monteer met Edius v9
 
Ik kocht eergisteren de nieuwe DJI Mini 2.
Weet jij ook hoe ik die koppel aan mijn PC/laptop om als zodanig de video beelden te kunnen overzetten en bewerken.
En met welk video bewerkingsprogramma werk jij?
Met een kabel verbinden tussen drone en PC of geheugenkaartje eruit halen en videos bewerken met OpenShot video editor hier te downloaden OpenShot Videobewerkingssoftware | Downloaden