DJI Mavic Mini (pay load)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jul058

New Member
Lid geworden
7 feb 2021
Berichten
16
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
41
Locatie
Netherlands
Hallo allemaal

Ik vroeg me af in wat voor situatie ik de pay load modus aan moet zetten in de DJI Mavic Mini. Ik snap dat als ik de propeller guard erop heb dat het dan aan moet maar is er een soort minimum gewicht? Ik heb bv van die 4-delig landing gear eraan hangen, moet pay load modus dan aan?

Thnx Jul.
 
Met DJI Flight App 1.2.1 en hoger is die detectie van payload automatisch toch. Even met payload laten hoveren en de detectie zou er moeten zijn.

Minimum gewicht om de payload automatisch erin te laten komen weet ik niet.
 
Oh ok, dat zou best kunnen. Daar heb ik niet eens op gelet. Ik krijg nooit een melding dat het aan moet ofzo. Dus ik ga ervan uit dat het goed is.
 
In de Dji Fly app zit in het menu, safety, advanced safety settings....

De optie Payload die je kunt gebruiken. Nooit echt geprobeerd om met flight props en nadat mijn Mini (2) de payload detecteert, om die via menu uit te schakelen.
Simpelweg geen noodzaak toe.


'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Laatst bewerkt:
Ook al zet ik Payload uit en stijg op met prop guards, dan nog detecteert de mini 2 de payload en schakelt die in.
Ik kan die dan uitschakelen maar geen idee waarom ik dat laatste zou doen.

Je zegt dat je nooit die melding 'Payload detected' ziet.
Laat binnen eens even hoveren met prop guards.

Dit op Android met DJI Fly app 1.2.4


'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jul058
Oh ja bedankt voor de reactie. Ik had hem nooit in huis gevlogen dus had nooit de beschermers gebruikt. Ik wist alleen dat payload aan moest als je de beschermers zou gebruiken en vroeg me af of het bij lichtere accessoires ook aan moest. Het is nu duidelijk
 
Ik weet niet welke Mavic Mini Landing Gear je hebt gekocht (link s.v.p) maar als ik naar volgende PGYTECH Landing Gear Extensions for Mavic Mini 2/ Mavic Mini kijk (specs in screenshot hieronder) dan is dat een 2X3,5=7 gram voorpoten en een 2X5,5=11 gram voor de achterpoten oftewel 18 gram additionele payload totaal.

Mavic Mini heeft een gewicht van (DJI) 249 gram maar ik weet niet of dat echt klopt aangezien mijn Mini 2 ook als 249gram wordt aangemerkt terwijl het op de keukenweegschaal slechts 238gram aantikt en dat MET battery en SD.

Waarom ik dit zeg? Het zou kunnen zijn zijn dat de Payload pas intreedt als het totale gewicht tijdens stijgen >249 gram.
Ik zal eens wat afwegen en als payload op mijn Mini 2 plakken waarbij ik het totale gewicht niet groter dan 249gram laat zijn en zien of de payload erin komt.

Met je Landing Gear Extensions kom je over 249 gram en dus zou ik verwachten dat je Payload erin komt.

Niet zo makkelijk om allemaal te vinden over hoe en wat Payload: Mini payload mode

249gram voor A1 is natuurlijk arbitrair aangezienze ergens een grens moeten trekken waarbij het gewicht wel een rol speelt mocht de Drone op mensen neerstorten.

Landing.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke Mavic Mini Landing Gear je hebt gekocht (link s.v.p) maar als ik naar volgende PGYTECH Landing Gear Extensions for Mavic Mini 2/ Mavic Mini kijk (specs in screenshot hieronder) dan is dat een 2X3,5=7 gram voorpoten en een 2X5,5=11 gram voor de achterpoten oftewel 18 gram additionele payload totaal.

Mavic Mini heeft een gewicht van (DJI) 249 gram maar ik weet niet of dat echt klopt aangezien mijn Mini 2 ook als 249gram wordt aangemerkt terwijl het op de keukenweegschaal slechts 238gram aantikt en dat MET battery en SD.

Waarom ik dit zeg? Het zou kunnen zijn zijn dat de Payload pas intreedt als het totale gewicht tijdens stijgen >249 gram.
Ik zal eens wat afwegen en als payload op mijn Mini 2 plakken waarbij ik het totale gewicht niet groter dan 249gram laat zijn en zien of de payload erin komt.

Met je Landing Gear Extensions kom je over 249 gram en dus zou ik verwachten dat je Payload erin komt.

Niet zo makkelijk om allemaal te vinden over hoe en wat Payload: Mini payload mode

249gram voor A1 is natuurlijk arbitrair aangezienze ergens een grens moeten trekken waarbij het gewicht wel een rol speelt mocht de Drone op mensen neerstorten.

Bekijk bijlage 2386
Ik had ze gewogen voordat ik ze aan mijn drone heb gekoppeld. Ze wegen 9 gram samen.