DJI Mavic Mini weggevlogen omgeving Simpelveld

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

JanMeijer

Member
Lid geworden
24 jan 2021
Berichten
25
Waarderingsscore
25
Punten
13
Leeftijd
57
Locatie
Simpelveld
Op 24 januari is mijn drone weggevlogen in de omgeving van bungalow Simpelveld. Het gaat om een grijze DJI Mavic Mini. Mijn naam staat op de drone.
 
Op 24 januari is mijn drone weggevlogen in de omgeving van bungalow Simpelveld. Het gaat om een grijze DJI Mavic Mini. Mijn naam staat op de drone.
Dat is niet best, wat heb je uit het flightlog kunnen halen en was het homepoint vastgelegd?
Eerst signaalverlies of vloog ze zomaar ongecontroleerd er van door?
 
Het Homepoint stond ingesteld, maar dat door stevige wind besloot de drone zelf te landen. Google Maps liet zien waar ongeveer. Helaas ergens in de buurt van een meertje dat door de sneeuw in Limburg een witte vlakte was met 10 cm sneeuw en dun ijs. Hoewel de flightlog aangaf dat de drone naast de vijver was geland kon ik hem niet vinden. Ook daar log net te veel sneeuw om iets te kunnen zien of horen.
 
Oke, duidelijk verhaal, jammer man!
 
Toch heb je me op het idee gebracht om de flightlog beter in kaart te brengen. Ik ben gaan Googelen. Tot nu toe dacht ik dat de “Find my drone” de flightlog was, maar Iemand beschreef helemaal hoe je de laatste minuut van de vlucht kunt kijken binnen je profile. Daar zie ik nu dat hij wel over het meer vloog, maar daarna nog op zij gaat en enorm in hoogte verminderd. Naast het meertje zijn struikjes en een paar bomen. Ik vermoed toch dat ik nog een kleine kans heb, al zal een drone na twee dagen in de sneeuw het misschien niet overleven. Helaas zit ik al weer thuis en moet 200 km rijden, maar dat ga ik zeker nog even proberen. Bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: TonioRoffo
Je kunt ook zelfs de uitslag van de stuurknuppels zien he, en alle meldingen in het display worden ook weergegeven.
Was de accu trouwens bijna leeg, ik bedoel te leeg om automatisch terug te vliegen?
Dan land de drone op een gegeven moment waar ze op dat moment is.
 
Ja, mooi is dat! Ik zie dat de drone steeds weer terug wil naar het Homepoint en dan weer een zwier terug krijgt. Door de wind. De melding “ strong wind” komt steeds terug. De drone daalt snel tot uiteindelijk 13 meter en dan ineens krijg ik de melding “ lost RC signal”. Ik denk dat er op dat moment een boom zal hebben gestaan. Ik ga woensdag terug naar de locatie met een uitschuifladder in de kofferbak. Ik heb hoop dat ik hem ga vinden met deze laatste gegevens. Wel een flinke rit ( 200 km) , maar de locatie is moeilijk bereikbaar. Ik denk dat hij niet zomaar door iemand gevonden zal worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL en Klaaz
Het Homepoint stond ingesteld, maar dat door stevige wind besloot de drone zelf te landen. Google Maps liet zien waar ongeveer. Helaas ergens in de buurt van een meertje dat door de sneeuw in Limburg een witte vlakte was met 10 cm sneeuw en dun ijs. Hoewel de flightlog aangaf dat de drone naast de vijver was geland kon ik hem niet vinden. Ook daar log net te veel sneeuw om iets te kunnen zien of horen.
Je kan toch als je in de buurt komt die " Flight log " aangeeft op uw controller bij " Safety " onderaan " find my Drone " " start Flashing and Beeping " gebruiken, dan hoor je en zie je hem misschien wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: NAbster
en geen beeld van de camera? Misschien een lid van deze site die in de buurt woont?
 
Als de accu leeg is wat zeer waarschijnklik is ook geen Flashing and Beeping.
 
Als je hem al vindt en hij is nat, dan zo snel mogelijk afdrogen en 2 dagen in een pak met rijst.
 
Ik ben zelf beheerder van het geocachingforum. Geen dronevliegers dus, maar wel zeer bekend met het zoeken op coördinaten en zeer geïnteresseerd in het zoeken van dingetjes. ;)
Is het een idee om daar een oproepje op te zetten? Ik wil dat wel voor je doen, maar moet dan wel even de laatste coördinaten van je hebben. Dat mag per PM.
 
  • Leuk
Waarderingen: wmuller
...De drone daalt snel tot uiteindelijk 13 meter en dan ineens krijg ik de melding “ lost RC signal”. ...
Och wat een rot gevoel moet dat zijn geweest.
Of hij nou nog wel of niet werkt, je wilt hem gewoon terug. Ik hoop dat je hem vind.

mvg,
Martijn.
 
Op 24 januari is mijn drone weggevlogen in de omgeving van bungalow Simpelveld. Het gaat om een grijze DJI Mavic Mini. Mijn naam staat op de drone.
Heb je enig idee wat de oorzaak is van deze fly-away? Want het is voor andere
piloten erg belangrijk die oorzaak te weten.
 
Ik ben het nog aan het uitzoeken. Ik kreeg verschillende keren de melding “ strong wind” , maar dat krijg je met de Mavic Mini al snel is mijn ervaring. Op de flightlog is te zien dat de drone op 32 meter hoogte ineens 50 meter recht naar achteren vliegt zonder dat er een controller gebruikt wordt. Daarna maak ik de fout door hem terug te willen halen en ik duw hard op achteruit ipv vooruit. Daardoor gaat de drone weer 30 meter verder weg. Daarna zie ik dat de drone terug wil naar het Homepoint maar keer op de keer de melding geeft dat hij door de strong wind niet terug kan. Raar, want we hadden zondag hooguit windkracht 4. Vervolgens geef ik zelf de opdracht te dalen. Op 14 meter hoogte krijg ik de melding “ aircraft not connected to RC”
 
Heel veel succes gewenst bij je zoektocht, hopelijk vind je hem terug.

Mvg,
J@N
 
Allemaal bedankt voor de goede woorden en meedenken. Ik heb ondanks 5 jaar drone ervaring weer heel wat bijgeleerd. Ik ga woensdag nog een zoekpagina doen al moet ik daar een flink eind voor rijden! Dankzij de hulp van een aantal van jullie heb ik weer hoop hem te vinden...al zal twee dagen in de sneeuw hem geen goed doen. Ik laat het zoekresultaat weten!
 
  • Leuk
Waarderingen: GuusS en SnitserNL