DJI Mavic pro 2 vs. DJI mini pro 3

Fotografeer Nederland met je drone en maak kans op mooie prijzen!

The digital hunter

New Member
Lid geworden
18 okt 2020
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
65
Dag Dronners,

ik zit in twijfel over iets.
Momenteel heb ik een DJI Mavic pro II en ben aan het denken om die weg te doen om dan de mini pro 3 te kopen.
Maar ik ben heel tevreden over mijn Mavic en zou het enkel doen vanwege het formaat en gewicht van de mini en het feit dat je geen brevet nodig hebt voor de mini.

Wat zouden jullie doen of hebben jullie misschien al gedaan?
Een misschien heel stomme vraag, maar ik ben geen wonder als het over techniek gaat.
Kan ik eventueel een mini kopen en die laten vliegen via mijn controller van de Mavic pro II?
In dat geval zou ik beide houden/kopen.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Groetjes,

Ronald

Arno Raps

Active Member
Lid geworden
5 sep 2017
Waarderingsscore
111
Punten
43
Leeftijd
45
Volgens mij is de controller van de mavic pro 2 niet compatibel met de mini 3, en omgekeerd. Bovendien zou je dan altijd de controller moeten herlinken met een drone.

Zorbat

Active Member
Lid geworden
25 jan 2021
Waarderingsscore
116
Punten
43
Als je (The Digital Hunter) voor jezelf niet eens goede technische argumenten kunt bedenken om je DJI Mavic pro II in te ruilen voor een Mini3 Pro (afgezien van "ik ben heel tevreden over mijn Mavic en zou het enkel doen vanwege het formaat en gewicht van de mini en het feit dat je geen brevet nodig hebt voor de mini") dan moet je toch tot de conclusie komen dat de inruil waarschijnlijk niet nodig is.

Brevet zul je al wel hebben.

• Leuk
Waarderingen: Janosh en Ardjoen

Riho

Member
Lid geworden
30 jan 2021
Waarderingsscore
23
Punten
8
Leeftijd
58
Hallo Ronald,

indien je net zoals ik vaak aan de kust vliegt lijkt de Mavic Pro 2 een betere keuze. Ik sta verstomd hoe krachtig een pro 2 is als hij tegen rukwinden moet vechten. Ik kan me niet inbeelden dan een lichtgewicht dat ook kan.
Ik kocht mijn drone na een gesprek met een Mini gebruiker. Hij bestuurde zijn drone vanaf de Oostelijke Strekdam in Oostende en ik vroeg of hij tevreden was van zijn Mini 2. Hij gaf aan dat hij bij strakke wind niet kon vliegen. Daardoor besliste ik te gaan voor de Pro 2 en ik heb er nog geen spijt van.
Het lichtere gewicht is in zo’n geval geen voordeel.

Groeten,

Riho

rcee

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
27 jul 2019
Waarderingsscore
544
Punten
113
Leeftijd
55
De videokwaliteit van een mini3 zal iig een stuk beter zijn dan de mavic II pro. Daarintegen zijn de foto's uit de M2P weer beter. Het is maar waar je voorkeur ligt

The digital hunter

New Member
Lid geworden
18 okt 2020
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
65
Bedankt allemaal voor het meedenken en aanbrengen van voor/nadelen.
Aangezien ik de drone het meest gebruik voor fotografie en me wil gaan toe leggen op panoramafoto's, lijkt het me toch maar het verstandigst om bij de Mavic pro 2 te blijven. Mocht hij wat kleiner zijn zoals de mini en toch stand vast in de wind blijven liggen/hangen was het bijna perfect. Met een zoom camera er bij was het helemaal een droom. We zullen maar wat blijven dromen en hopen dat die uitvoering er vroeg of laat ook eens komt. Groetjes en veel drone plezier, Ronald

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Waarderingsscore
2.076
Punten
113
Leeftijd
45
Website
www.dronewatch.nl
Ik zou gewoon voor de Mini 3 Pro gaan. Ik heb zelf ervaring met alle modellen die je noemt en vindt de Mini 3 echt een vooruitgang op het gebied van onbezorgd vliegen. Hij is veel stiller, vliegt veel langer op een accu, kan nog steeds veel wind hebben, en de beelden zijn echt prima bruikbaar. Voor pano's is de drone ook ideaal. En je hebt meer operationele mogelijkheden (vliegen boven bebouwing).

• Leuk
Waarderingen: Coontje