DJI Mavic pro 2 vs. DJI mini pro 3

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

The digital hunter

New Member
Lid geworden
18 okt 2020
Berichten
16
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
67
Locatie
Kersbeek-Miskom (België)
Dag Dronners,

ik zit in twijfel over iets.
Momenteel heb ik een DJI Mavic pro II en ben aan het denken om die weg te doen om dan de mini pro 3 te kopen.
Maar ik ben heel tevreden over mijn Mavic en zou het enkel doen vanwege het formaat en gewicht van de mini en het feit dat je geen brevet nodig hebt voor de mini.

Wat zouden jullie doen of hebben jullie misschien al gedaan?
Een misschien heel stomme vraag, maar ik ben geen wonder als het over techniek gaat.
Kan ik eventueel een mini kopen en die laten vliegen via mijn controller van de Mavic pro II?
In dat geval zou ik beide houden/kopen.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Groetjes,

Ronald
 
Volgens mij is de controller van de mavic pro 2 niet compatibel met de mini 3, en omgekeerd. Bovendien zou je dan altijd de controller moeten herlinken met een drone.
 
Als je (The Digital Hunter) voor jezelf niet eens goede technische argumenten kunt bedenken om je DJI Mavic pro II in te ruilen voor een Mini3 Pro (afgezien van "ik ben heel tevreden over mijn Mavic en zou het enkel doen vanwege het formaat en gewicht van de mini en het feit dat je geen brevet nodig hebt voor de mini") dan moet je toch tot de conclusie komen dat de inruil waarschijnlijk niet nodig is.

Brevet zul je al wel hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Janosh en Ardjoen
Hallo Ronald,

indien je net zoals ik vaak aan de kust vliegt lijkt de Mavic Pro 2 een betere keuze. Ik sta verstomd hoe krachtig een pro 2 is als hij tegen rukwinden moet vechten. Ik kan me niet inbeelden dan een lichtgewicht dat ook kan.
Ik kocht mijn drone na een gesprek met een Mini gebruiker. Hij bestuurde zijn drone vanaf de Oostelijke Strekdam in Oostende en ik vroeg of hij tevreden was van zijn Mini 2. Hij gaf aan dat hij bij strakke wind niet kon vliegen. Daardoor besliste ik te gaan voor de Pro 2 en ik heb er nog geen spijt van.
Het lichtere gewicht is in zo’n geval geen voordeel.

Groeten,

Riho
 
De videokwaliteit van een mini3 zal iig een stuk beter zijn dan de mavic II pro. Daarintegen zijn de foto's uit de M2P weer beter. Het is maar waar je voorkeur ligt
 
Bedankt allemaal voor het meedenken en aanbrengen van voor/nadelen.
Aangezien ik de drone het meest gebruik voor fotografie en me wil gaan toe leggen op panoramafoto's, lijkt het me toch maar het verstandigst om bij de Mavic pro 2 te blijven. Mocht hij wat kleiner zijn zoals de mini en toch stand vast in de wind blijven liggen/hangen was het bijna perfect. Met een zoom camera er bij was het helemaal een droom. We zullen maar wat blijven dromen en hopen dat die uitvoering er vroeg of laat ook eens komt. Groetjes en veel drone plezier, Ronald
 
  • Leuk
Waarderingen: RGM
Ik zou gewoon voor de Mini 3 Pro gaan. Ik heb zelf ervaring met alle modellen die je noemt en vindt de Mini 3 echt een vooruitgang op het gebied van onbezorgd vliegen. Hij is veel stiller, vliegt veel langer op een accu, kan nog steeds veel wind hebben, en de beelden zijn echt prima bruikbaar. Voor pano's is de drone ook ideaal. En je hebt meer operationele mogelijkheden (vliegen boven bebouwing).
 
  • Leuk
Waarderingen: Hannibal_ en Coontje
Dag beste dronepiloten, ik heb de knoop door gehakt en de Mini 3 pro ook gekocht.

Dit wil dus zeggen dat ik zowel de Mavic pro 2 (omdat ik er geen afstand van wil doen ) als de mini pro 3 houd.
Ik heb er ondertussen al een paar vluchten opzitten met de mini pro 3 en ik moet zeggen , wat een beest(je)
Ongelooflijk wat dat kleine ding kan en hoe ze het er allemaal in gestopt krijgen.
Maar ik heb ook een paar opmerkingen, jammer genoeg.

Hij wordt heel snel heel warm als je hem opstart en laat staan terwijl je de controller aan het instellen bent, hopelijk gaat dat niet ten kostte van de levensduur.

Ik heb de controller met het ingebouwde scherm en ben over de kwaliteit van het scherm heel tevreden,maar vind het een nadeel dat met deze controller je de foto niet direct op je gsm krijgt zoals bij de Mavic pro 2 en de mini pro drie met de andere controller wel is. Of heb ik iets gemist en kan ik de foto's filmpjes wel doorsturen naar mijn gsm zonder dat ik een en ander op de PC moet aansluiten om ze over te zetten.

Ook heb ik al twee keer een melding gekregen tijdens het vliegen dat hij het signaal kwijt is en dat is niet goed voor mijn hart vrees ik.
Daar bij was ik niet eens gek ver weg en met de Mavic pro 2 is me dat nog nooit overkomen op de zelfde locatie. Hebben jullie daar ook last van ?

Ik overweeg nu om mijn drone(s) te verzekeren en kwam daarbij op de site Coverdrone heeft iemand van jullie hier ervaring mee of toch maar gaan voor de verzekering van DJI zelf ? Maar aangezien mijn dronnes allebei tweedehands zijn aangekocht geeft dat wel een probleem denk ik ,of niet ?

Alvast bedankt voor jullie meedenken en/of antwoord op mijn vragen.

Groetjes en veel drone plezier,

Ronald
 
Helaas hoort het bij de huidige generatie van DJI. De software is gewoon erbarmelijk slecht. Ik heb zelf een drietal bekenden in mijn directe omgeving met de Mini3 met soortgelijke klachten, Met name het bereik is een dingetje, occusync 3 blijkt een wassen neus. Dit lees je ook overal. Om de Temperatur zou ik mij geen zorgen maken, de drone schakelt vanzelf uit als die kritiek wordt [dit gebeurt uiteraard niet in-flight]. Een mini ventilatortje op USB bied uitkomst als de drone voor langere tijd aan moet staan voor bijvoorbeeld een upgrade. De smart controller is een keuze, en je zal erachter komen dat dat niet altijd even handig is in gebruik. Foto's op je telefoon? Het is mogelijk. maar gedoe.
Zorgelijk blijft de slechte software. En ja dingen worden opgelost d.m.v. software updates, maar te vaak zie je dat dit weer nieuwe problemen introduceert. En dat is jammer, want met de Mini3 is DJI er eindelijk in geslaagd een fatsoenlijke camera onder de drone te hangen. En dan nog het gedoe dat je de software zelf van de DJI site moet halen omdat de updates niet via de App store werkt...het is te triest voor woorden.
Verzekeren? Doen als jou dit een goed gevoel geeft. Hou er rekening mee als je je drone rechtstreeks ter reparatie aanbied bij DJI je voor 300-350 Euro weer een gerefurbished apparaat kan kopen, lijkt mij vele malen gunstiger.

Succes in de strijd ;) en uiteraard veel vliegplezier.

Tip: Tafelventilator
 
Laatst bewerkt:
De foto's direct op de GSM waren niet in orginele kwaliteit, dus ook met de vorige drone kun je beter ze van de sd kaart halen of via quickshare eraf halen.
 
Dag beste dronepiloten, ik heb de knoop door gehakt en de Mini 3 pro ook gekocht.



Ik heb de controller met het ingebouwde scherm en ben over de kwaliteit van het scherm heel tevreden,maar vind het een nadeel dat met deze controller je de foto niet direct op je gsm krijgt zoals bij de Mavic pro 2 en de mini pro drie met de andere controller wel is. Of heb ik iets gemist en kan ik de foto's filmpjes wel doorsturen naar mijn gsm zonder dat ik een en ander op de PC moet aansluiten om ze over te zetten.



Ronald

hi Ronald,

ik heb deze vakantie als project ook een mini 3 gekocht.
ik kom echter van een mini 2.

ik vind het een fijn ding (maar gebruik de 2 ook nog, gewoon leuk).
vooral de tracking functies, die jij waarschijnlijk al kende, vind ik een fantastische verbetering.
obstacle avoiding werkt ook zoals je verwacht en was dus ook nieuw voor mij.

ik heb ook de RC controller en bij mij is het zo dat zodra ik die af gezet heb en de fly app op mijn telefoon start, de app de suggestie geeft om de schakelen naar de quick transfer mode om footage te downloaden op je telefoon.
maar waarschijnlijk was je daar intussen misschien al wel weer achter?

gefeliciteerd met die gave en compacte drone!

Han