Mavic 2 Pro DJI Mavic pro 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Henk Schakenraad

New Member
Lid geworden
10 jun 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
69
Locatie
Heeswijk-Dinther
Mijn Magic pro 2 is in het water geëindigd en heeft 10 minuten onder water gelegen de lampjes branden nog toen ik hem er uit haalde. De accu kan ik niet meer opladen die doet het niet meer. Ik heb de drone nu ondergedompeld in rijst zodat de rijst het vocht opzuigt. Ik heb hem nog niet getest. Heeft iemand ook een ervaring in gehad en is hij nog te repareren. Ik hoor graag van jullie


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Neee! Balen zeg! Wat ging er mis?

De accu moet je sowieso niet meer gebruiken, sterker nog, leg hem op een plek waar het geen kwaad kan als hij onverhoopt gaat opzwellen of zelfs in de fik vliegt.

De drone moet je heel lang laten drogen. Was het zoet of zout water? In het geval van zoet water heb je een kans dat de drone het overleeft. Ik zou alsnog aanraden om de drone ter reparatie op te sturen, ook als-ie het weer gewoon lijkt te doen.

Ik heb zelf ooit een Phantom 3 Pro gehad die een duik heeft overleefd. Maar daarna moest ik wel de camera vervangen, want er zat vocht achter de lens en dat kreeg ik niet meer weg. Helemaal vertrouwen deed ik de drone daarna niet meer.
 
Ja, dat is balen zeg!

Trouwens, dat van die rijst heb ik goede ervaringen mee. Ooit een keer een telefoon in het toilet laten vallen :oops:, en laatst het klepje van een waterproof camera een vol uur toch op een kiertje gehad (eigen domme fout!) waardoor er wat water in was gekomen.
In beide gevallen is het na 3 etmalen in de rijst en daarna een dag luchten toch nog goed gekomen.

Als schrale troost een filmpje dat ik enkele weken geleden zag:

Vooral dit stukje vond ik hilarisch! ;)
 
30 uur in het water, geen probleem!