DJI Mavic Pro2 probleem

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

KoenD

New Member
Lid geworden
31 aug 2018
Berichten
21
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
39
Locatie
Groesbeek
Beste allen,

Ik ben de gelukkige hobbymatige gebruiker van een MP2.
Altijd perfect gefunctioneerd echter na de laatste firmware update krijg ik standaard dezelfde vervelende melding in de DJI App. 10x gereboot, zowel remote als drone, accu aantal keren verwijderd en herplaatst.
_____________________________
Battery Check

It is detected that the battery maybe
not be inserted. Please confirm flight
safety before taking off.
_____________________________

Dit terwijl ik volledige controle over de drone heb, uitstekende beeldstream, kan camera alle kanten op bewegen, hij start enkel niet op.
Dit is sinds de laatste update bij beide accu's die ik heb. Opstijgen gaat simpelweg niet.

Nu had ik zoiets van, even iets testen. Dus ik heb ik de drone + controller gestart ZONDER mijn iPhone connected. Wat denk je; drone stijgt probleemloos op en werkt uitstekend. Dus nu met de drone op 2 meter hoogte boven 't gras laten stilhangen en telefoon aan remote gekoppeld. DJI app gestart, volledige functionaliteit en lekker gevlogen tot de accu leeg was.
Vervolgens probleemloos geland, drone werkt 100% naar behoren.

Iemand een idee wat dit is en hoe dit op te lossen is? Het is erg vervelend als ik elke x de drone eerst moet laten opstijgen voordat ik hem kan connecten met mijn telefoon.

Ik ben benieuwd naar de reacties. Alvast mijn dank!
 
Misschien breuk in kabeltje van controleren naar iPhone?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app


OTG kabeltje is in orde.
Wel heb ik een update, voorgaande x heb ik de drone met de DJI app geupdate.
Inmiddels heb ik met de ondersteuning van DJI een complete firmware update van de drone + controller uitgevoerd met de computer met 1 accu er in. Na die update werkte de drone weer prima met die accu. Ik ga straks even kijken of dat trucje ook werkt met die andere accu er in. Anders word het een ritje naar de winkel waar die vandaan komt om de accu onder garantie om te wisselen ben ik bang..