Dji mini 2 Accu's niet te laden

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Adop

Member
Lid geworden
9 mei 2020
Berichten
56
Waarderingsscore
17
Punten
8
Leeftijd
58
Locatie
Putten
Ik heb hier 3 orginele batterijen van een DJI mini 2 die niet willen laden (niet van mijzelf)
indien ik de accu's in de lader stop dan knipperen alle 4 de leds en dat blijft hij doen , ook 1 voor een enz.
De lader is goed want ik kan er wel andere accu's mee laden (die van mijzelf)
ook in de drone zelf kan ik niet laden en start ook niet op, dus het lijkt echt in accu's te zitten maar
de drone is amper gebruikt
Iemand een idee ?

mvg Andre
 
Kans is groot dat de accu's stuk zijn. En dat kan weer zijn gekomen doordat de accu's (volgeladen) langere tijd in de lader zijn bewaard. In tegenstelling tot wat de bedoeling was (de ontlaadfunctie moest ook in de lader werken) ontlaadden de accu's niet automatisch als ze in de lader zaten. Buiten de lader gebeurde dit wel. Er zijn op het web verschillende filmpjes en forum topics te vinden, zoals hier: DJI Mini 2 battery not charging, only blinking

Volgens mij is dit probleem inmiddels door DJI opgelost (ik bewaar zelf mijn accu's niet in de lader), maar ik vrees dat deze oplossing voor deze accu's te laat kwam.
Je zou kunnen proberen dit nog eens bij DJI aan te kaarten en een beroep doen op de garantie. Het was immers een bug in de DJI software die hiervan de oorzaak was.
Nee heb je, ... ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je gelijk hebt want ik krijg ze niet meer aan de praat op geen enkele wijze
Ik zal de nieuwe eigenaar vragen of hij de bon nog heeft (de eerste eigenaar is overleden namelijk) anders wordt het denk ik een lastig verhaal
ik denk dat ze in de lader gezeten hebben zijn leeggetrokken en op de 0 volt zitten
en dat lange tijd .
1 accu zag ik zojuist die past nog wel in de drone maar het klepje gaat niet meer dicht .
mocht iemand anders nog een ander idee hebben hoor ik het graag en anders ga ik de man op de hoogte brengen
bedankt tot zover.

mvg Andre
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
k denk dat ze in de lader gezeten hebben zijn leeggetrokken en op de 0 volt zitten

1 accu zag ik zojuist die past nog wel in de drone maar het klepje gaat niet meer dicht .
Ik denk dat de accu's beschadigd zijn omdat ze juist niet ontlaadden. Zoals je weet kunnen Li-Po's daar niet tegen. Daarom het advies om hier niet meer mee te experimenteren, maar de accu's in te leveren bij een inleverpunt voor chemisch afval bij jullie in de gemeente.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tip maar ik vlieg ook met modelvliegtuigen en weet wat er speelt op dat gebied
maar met deze accu's (lipo's) kun je niets mee doen verder of je zou indien de garantie niet meer geld
uit nieuwsgierigheid open moeten halen , zijn tenslotte toch gewoon 2S lipo's
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Ik ga mijn accu's meteen uit de lader (in de tas) halen, ik wist niet dat ze daar niet in mochten blijven zitten!
Eén van de drie is nog vol, hopelijk tóch 75%.

Klopt, bij de volste zit er nog 3 ledjes in, bij de ander 1 a 2. Mijn spul is misschien al door DJI geupdate, is van ná dat probleem?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mijn accu's meteen uit de lader (in de tas) halen, ik wist niet dat ze daar niet in mochten blijven zitten!
Eén van de drie is nog vol, hopelijk tóch 75%.

Klopt, bij de volste zit er nog 3 ledjes in, bij de ander 1 a 2. Mijn spul is misschien al door DJI geupdate, is van ná dat probleem?
De issue is volgens mij opgelost met een van de latere firmware versies. Ik heb zelf ook voor de accu's firmware updates gehad.

Zie ook deze video:

Nog even voor de duidelijkheid: het probleem was m.i. niet zozeer dát je de accu's in de lader bewaarde, maar dat je ze vól (100% opgeladen) in de accu bewaarde,
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Aloys
Nou je het zegt: mijn accu's hebben ook een update gehad!
En er blijkt dus gelukkig niets aan de hand, een volle accu ontlaadt keurig naar 3 ledjes wanneer je ze meerdere (5?) dagen niet gebruikt.