DJI mini 2/fly app "storing"

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ducky

Active Member
Lid geworden
30 dec 2020
Berichten
183
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
24
Locatie
Amsterdam
Hallo,
Vandaag tijdens het vliegen kwam ik in eerste instantie niet verder dan 50 meter met de mededeling dat ik de maximaal ingestelde afstand had bereikt. Dit terwijl die ongeveer op 1100 meter sta alhoewel ik dit bij lange na niet vlieg. Tijdens vlucht instelling gecheckt, maar kwam niet verder. Drone teruggehaald, drone en controler uitgezet en (app) weer opnieuw opgestart.
Thuis flightlog bekeken. Zie foto.
De reden waarom de drone niet verder kwam dan 50 meter kan ik niet achterhalen. Zie wel een melding dat max hoogte van 30 meter is bereikt, terwijl die op 52 meter stond ingesteld, daar waar de drone ook hoger vloog dan de melding van 30 meter.
Rara.

Firmware versie fly app is de 1.2.4 android.

Iemand verklaring dan wel dit meegemaakt?

Na opnieuw opstarten overigens geen problemen.

Ben benieuwd.
Alvast bedankt voor input.Screenshot_20210210-151544.jpeg

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Ja, aangemeld vanaf het begin. Ook al aardig wat vluchten uitgevoerd met diverse hoogtes en afstanden.
Misschien een 'glitch' door de kou vanuit de drone die gegevens met controler uitwisselt?
Vloog namelijk wel buiten de temperatuur specs.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Ik zat even naar die log te kijken en er valt me wel wat op.
Op 00m 00s zijn er 2 meldingen: 1) de RTH (!) hoogte is op 52m gezet en 2) de maximum vlucht hoogte op 30m
RTH hoogte en maximum vlucht hoogte zijn 2 verschillende dingen !
Op 00m 02s wordt er een correctie gedaan op de RTH hoogte naar 52m.
Opmerkelijk omdat deze al op 52m stond.
Op 02m 02s krijg je de melding dat de maximum vlucht hoogte van 30m bereikt is.
Die melding lijkt terecht, daar deze nog steeds onveranderd is volgens de log.
Op 02m 45s wordt de RTH hoogte veranderd naar 56m
Maar dit is weer hoger dan de maximale vlucht hoogte.
Op 02m 47s wordt de RTH hoogte naar 60m gebracht.
Volgens de log staat de de maximale vlucht hoogte nog steeds op 30m !

Weet je zeker dat je niet de RTH hoogte en de maximale vlucht hoogte door elkaar hebt gehaald ? Daar lijkt het nl. volgens de log wel op.
 
Kan idd niet met 100% zekerheid stellen. Vergissen blijft menselijk.

Laat echter onverlet dat ik niet verder dan 50 meter kwam, waarvan ik wel zeker ben dat ik daar niet aan heb gezeten. Na opnieuw opstarten hier ook niet aan gezeten, waarbij ik wel verder kon dan 50 meter obv afstand die fly app van eerdere instelling heeft onthouden. Deze krijg ik niet uit lig gegevens, waarbij ik ook zou verwachten dat je dan melding "you reached max distance".

Enfin, hopelijk was het eenmalig, hopelijk misschien ook error van mijn kant (qua hoogte).

Dank voor feedback

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Hallo,
Vandaag tijdens het vliegen kwam ik in eerste instantie niet verder dan 50 meter met de mededeling dat ik de maximaal ingestelde afstand had bereikt. Dit terwijl die ongeveer op 1100 meter sta alhoewel ik dit bij lange na niet vlieg. Tijdens vlucht instelling gecheckt, maar kwam niet verder. Drone teruggehaald, drone en controler uitgezet en (app) weer opnieuw opgestart.
Thuis flightlog bekeken. Zie foto.
De reden waarom de drone niet verder kwam dan 50 meter kan ik niet achterhalen. Zie wel een melding dat max hoogte van 30 meter is bereikt, terwijl die op 52 meter stond ingesteld, daar waar de drone ook hoger vloog dan de melding van 30 meter.
Rara.

Firmware versie fly app is de 1.2.4 android.

Iemand verklaring dan wel dit meegemaakt?

Na opnieuw opstarten overigens geen problemen.

Ben benieuwd.
Alvast bedankt voor input.Bekijk bijlage 2298

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Ik heb met mijn IOS 1.2.5 ongeveer dezelfde problemen. Uiteraard ook geregistreerd en ingelogd. Mijn aanname was dat het door de sneeuw kwam.
 
Vandaag weer gevlogen. Geen enkel probleem.
Misschien toch temperatuur? Was vandaag minder koud dan gisteren.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Hallo,
Vandaag tijdens het vliegen kwam ik in eerste instantie niet verder dan 50 meter met de mededeling dat ik de maximaal ingestelde afstand had bereikt. Dit terwijl die ongeveer op 1100 meter sta alhoewel ik dit bij lange na niet vlieg. Tijdens vlucht instelling gecheckt, maar kwam niet verder. Drone teruggehaald, drone en controler uitgezet en (app) weer opnieuw opgestart.
Thuis flightlog bekeken. Zie foto.
De reden waarom de drone niet verder kwam dan 50 meter kan ik niet achterhalen. Zie wel een melding dat max hoogte van 30 meter is bereikt, terwijl die op 52 meter stond ingesteld, daar waar de drone ook hoger vloog dan de melding van 30 meter.
Rara.

Firmware versie fly app is de 1.2.4 android.

Iemand verklaring dan wel dit meegemaakt?

Na opnieuw opstarten overigens geen problemen.

Ben benieuwd.
Alvast bedankt voor input.Bekijk bijlage 2298

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app

Hoe tover je de flightlog naar boven?
Ik zie wel een flightlog maar niet zoals op de foto. Meer een kaart waarop je de vluchten terug kan kijken.

Groet, Hans


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app