Dji Mini 2 in vergelijking tot de Mavic pro 1

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Erwin Bolink

Member
Lid geworden
29 apr 2021
Berichten
96
Waarderingsscore
76
Punten
18
Leeftijd
48
Locatie
nederland
Ik zit er over te denken om mijn Mavic pro in te ruilen voor een Mini 2.
Dit omdat ik uiteindelijk een cx klasse drone wil aanschaffen en ook wel een kleine compacte reisdrone kan gebruiken.
Wie weet of de mini 2 beter of vergelijkbaar is aan de Mavic pro 1 wat betreft foto en videokwaliteit?
Ik wil namelijk niet achteruit gaan op dat gebied.
Het gebrek aan sensoren vindt ik niet belangrijk aangezien ik die meestal toch uit heb staan.
 
Ik heb ze beide:

Als drone zelf geef ik de voorkeur aan de Pro, heel robuust en sterk gebouwd, en ik vind het bereik en signaalsterkte beter al hebben ze beide ocusync.

Maar.....

Beeldkwaliteit onbewerkt is de Mini absoluut beter, scherper en qua kleuren mooier.
Natuurlijk is er heel veel te doen met nabewerking.
En het grootste voordeel ven de Mini is dat je veel meer mag qua regels dan met de Pro.
ALs ik er één moest houden dan zou dat zonder twijfel de Mini zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
Ik heb zelf ooit een Mavic pro gehad en was toendertijd al niet overtuigt van de camera op deze drone. Op papier heeft de Mini 2 zowiezo al de betere specificaties en dan met name de 60mbps van de Pro ten opzichte van de 100mbps op de mini2. Klaaz bevestigt dit eigenlijk ook. Verder zou je nog kunnen overwegen om even te wachten op de recent aangekondigde Hunsan Zino Mini Pro deze heeft een 1:1/3 inch beeldsensor en een nog hogere bitrate van 200mbps waarmee je betere resultaten zal behalen dan met een Mini2.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink en Klaaz
Ik heb ze beide:

Als drone zelf geef ik de voorkeur aan de Pro, heel robuust en sterk gebouwd, en ik vind het bereik en signaalsterkte beter al hebben ze beide ocusync.

Maar.....

Beeldkwaliteit onbewerkt is de Mini absoluut beter, scherper en qua kleuren mooier.
Natuurlijk is er heel veel te doen met nabewerking.
En het grootste voordeel ven de Mini is dat je veel meer mag qua regels dan met de Pro.
ALs ik er één moest houden dan zou dat zonder twijfel de Mini zijn.
Dit gevoel had ik ook, wel vreemd dat de ontvangst slechter is aangezien er mee geschermd wordt dat OcuSync 2 een beter bereik zou hebben. Wat ik vooral belangrijk vindt is de beeldkwaliteit, in veel videos lijkt het veel donkerder dan de mavic pro. Komt u dit bekent voor of ligt dat aan de manier van opnemen?
 
Ik heb een jaartje met een mavic pro gevlogen en gebruik nu vaak een mini2. Veel makkelijker om tijdens een wandeling mee te nemen. Als de beelden bekijk op een 4k scherm dan heeft de mini2 meer details in het beeld. Met een mavic pro voelde je je wel meer een fotogrraaf, je moest veel beter op je instellingen lekken anders kon je echt mislukte opnames maken. Je kon ook meer instellen. Er komen op de mini2 wel steeds meer handmatige instel mogelijkheden bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink