DJI Mini 2 mogelijkheid Ascend en Descend te switchen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

George_

Member
Lid geworden
24 nov 2019
Berichten
31
Waarderingsscore
6
Punten
8
Locatie
Cuijk
Hallo, is de optie bij de Mini 2 opstijgen en dalen niet te veranderen? Ik was dat altijd gewend bij de andere drone (Mavic 2 Pro). Ik krijg dat niet voor mekaar. In een echt vliegtuig trek je om te stijgen de knuppel ook naar je toe en van je af om te dalen. Ik kan er moeilijk aan wennen bij de Mini2..
 
Je kunt dit instellen in de DJI Fly App. Ik gebruik deze App bij mijn Mavic Mini. Verbind je drone, en ga in de App naar 'Settings' en kies dan 'Stick mode'. (naar beneden scrollen). Je kunt kiezen uit 3 standaard modes, maar via 'Custom' kun je ook een eigen setting maken. Zie bijgevoegde schermafbeeldingen. (3 afbeeldingen gebundeld tot één ZIP bestand).
 

Bijlagen

  • Stick-mode.zip
    463,7 KB · Weergaven: 4
Je kunt dit instellen in de DJI Fly App. Ik gebruik deze App bij mijn Mavic Mini. Verbind je drone, en ga in de App naar 'Settings' en kies dan 'Stick mode'. (naar beneden scrollen). Je kunt kiezen uit 3 standaard modes, maar via 'Custom' kun je ook een eigen setting maken. Zie bijgevoegde schermafbeeldingen. (3 afbeeldingen gebundeld tot één ZIP bestand).
Nee dit heb ik al vaak geprobeerd. Je kunt het veranderen door te slepen maar je sleept er tegelijk 2 mee en die draai je. Maar als je die draait dan sleep je ook de anderen mee en dan verandert bijv 'links'in 'rechts'. Dat lukt gewoon echt niet op deze manier.
 
Jammer. Ik had hier nog nooit mee 'gespeeld', omdat de Mavic Mini mijn eerste drone is, en nog geen andere joystick configuratie gewend was. De 'custom' instelling doet inderdaad niet, wat je er van mag verwachten. Jammer. Misschien een bug report naar DJI sturen?
 
Ik heb nog eens verder gezocht, en kwam deze info tegen. How do I set custom stick mode?
In feite staat hier hetzelfde, maar wellicht kan het zo zijn, dat je echt je drone gekoppeld moet hebben met de remote control en App om het te laten werken. Succes in ieder geval.