DJI mini 2 opladen via laptop

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dronelone

New Member
Lid geworden
15 sep 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
36
Locatie
Groningen
Hallo allen,

Ik kan hier verder niets over vinden, dus vraag het hier maar even.
Op dit moment laad ik mijn DJI mini 2 op via de bijgeleverde usb kabel in de laptop.
Is dit OK voor de batterij? Het gaat dan wel niet zo snel, maar er is geen USB blokje bijgeleverd.
Dank.

Mvg, Mark
 
Waarom zou het niet ok zijn (tenslotte enige mogelijkheid om Mini 2 batterij op te laden als je niet de combo kit hebt met charging hub)
hebt?

Wat is je angst?

Direct usb opladen mini 2 is traag vanwege je pc/notebook usb interface op 5 volt/0.5A maar dat maakt niets uit.



Samsung Note 20 Ultra 5G
'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Dank voor je antwoord Zorbat.
Geen angst hoor, maar je hebt gelijk, het is de enige optie.
Denk dat ik nog wel even een wallcharger bestel :)
Of zou ik een Apple blokje ook kunnen gebruiken?
 
Ik weet niet wat dat 'Apple blokje' is.


Samsung Note 20 Ultra 5G
'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
In principe zou je elke usb(-c) power delivery (PD) lader kunnen gebruiken. DJI zal altijd aanraden dat je alleen de officiele mag gebruiken, omdat er ook laders van slechte kwaliteit zijn. Ik gebruik zelf soms de lader van mijn macbook of een lader van Anker, deze zijn wel goed.
 
In principe zou je elke usb(-c) power delivery (PD) lader kunnen gebruiken. DJI zal altijd aanraden dat je alleen de officiele mag gebruiken, omdat er ook laders van slechte kwaliteit zijn. Ik gebruik zelf soms de lader van mijn macbook of een lader van Anker, deze zijn wel goed.
Ik heb de vraag ook gesteld aan de webshop waar ik mijn mini 2 heb gekocht, maar kreeg inderdaad een vaag antwoord terug.
Ik heb een Anker Powerbank Powercore 26.800mAh thuis liggen, maar ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen. Moet ik letten op het amperage of voltage? (Telefoons enzo kan ik er gewoon mee opladen.)
Thuis gebruik ik vanzelfsprekend de DJI two way charging hub, maar het kan soms handig zijn om tijdens een dagje buiten de batterijen van de DJI mini 2 op te laden.
1613507507261.png

Betekent dit dat ik met deze powerbank (een van de betere, heb ik me laten vertellen) gewoon mijn batterijen van de DJI mini 2 op kan laden?
Vervolgvraag: Doe ik dan de batterijen in de DJI two way charging hub en hang daar deze powerbank aan? Of moet dan de batterij in de DJI mini 2 opgeladen worden?
 
Jahoor dat kan prima. Als de powerbank ook USB PD ondersteund kan hij de batterijen ook snelladen. Vaak staat er dan naast 5v ook 9, 15 en/of 20 volt op de achterkant. In principe werkt elke USB aansluiting voor het standaard laden, wat ik benoemde met de kwaliteit van de lader is belangrijk voor de veiligheid. De elektronica in goedkope laders voldoet vaak niet aan de eisen, waardoor in uitzonderlijke gevallen de spanning van het stopcontact direct op de batterij terecht kan komen. Hier kan de batterij natuurlijk niet tegen. Zolang je een lader van een goed merk gebruikt zit je vaak wel goed :)
 
Jahoor dat kan prima. Als de powerbank ook USB PD ondersteund kan hij de batterijen ook snelladen. Vaak staat er dan naast 5v ook 9, 15 en/of 20 volt op de achterkant. In principe werkt elke USB aansluiting voor het standaard laden, wat ik benoemde met de kwaliteit van de lader is belangrijk voor de veiligheid. De elektronica in goedkope laders voldoet vaak niet aan de eisen, waardoor in uitzonderlijke gevallen de spanning van het stopcontact direct op de batterij terecht kan komen. Hier kan de batterij natuurlijk niet tegen. Zolang je een lader van een goed merk gebruikt zit je vaak wel goed :)
Power delivery 3.0, 6 Ampère, 5 Volt, Vermogen 20 W, zo lees ik in de beschrijving. Dus dit zal wel goed zitten.
Maar kan ik deze powerbank rechtsreeks aan de two way charging hub van DJI hangen via de usb aansluiting in de DJI Charging hub?
En bijvoorbeeld twee lege batterijen er in doen, zodat deze opgeladen kunnen worden?

Het gaat mij er alleen om dat ik deze buiten gebruik als er geen stopcontact in de buurt is. Thuis gebruik ik vanzelfsprekend de originele lader.
 
Yes, je moet alleen wel de USB C aansluiting van de charging hub gebruiken, de gewone USB aansluiting is om de hub te gebruiken als powerbank.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdriA3