DJI Mini 2 registeren

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Naiul

New Member
Lid geworden
27 jul 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
15
Punten
3
Leeftijd
67
Locatie
Boijl
Beste mensen,

Ben nieuw hier op het forum. Vanaf gisteren de gelukkige eigenaar van een nieuwe DJI mini 2. Alles opgeladen en geïnstalleerd...werkt perfect.
Nu heb ik begrepen dat ik de DJI mini 2 wel moet registeren bij de RWD. Zal wel een nooby zijn maar ik kom er niet uit op de RWD site waar ik precies moet zijn.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen en mij de juiste link willen geven waar ik de DJI Mini 2 moet registeren.

Mijn dank zal groot zijn.

Vriendelijke groet,

Naiul
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arne Burghouts
Het is me uiteindelijk gelukt

Nu nog alleen uitzoeken hoe het in de drone te zetten....
 
  • Leuk
Waarderingen: Arne Burghouts
Nu nog alleen uitzoeken hoe het in de drone te zetten....
Dat zal waarschijnlijk nog niet gaan. De firmware ondersteunt dat volgens mij nog niet. Daarom mag het voorlopig d.m.v. een stickertje op de drone.

Welkom op het forum trouwens! En veel plezier met je Mini 2!
 
  • Leuk
Waarderingen: Naiul en Arne Burghouts
Het is me uiteindelijk gelukt

Nu nog alleen uitzoeken hoe het in de drone te zetten....
Je drone ondersteunt bij mijn weten geen Remote I'd, dat houdt in dat je het alleen aan de buitenkant op de drone hoeft te zetten.

Hoe? Dat is niet voorgeschreven.
Ik zou graveren afraden, want bij verkoop moet de nieuwe eigenaar een exploitant nummer er op zetten.
Een papieren sticker is prima, maar een metalen tag kan ook.
Let wel op je gewicht, als je drone + tag zwaarder zijn dan 250 gram zou je officieel niet op mogen stijgen (zonder vlieg(kennis) bewijs).
 
  • Leuk
Waarderingen: Naiul
Dat zal waarschijnlijk nog niet gaan. De firmware ondersteunt dat volgens mij nog niet. Daarom mag het voorlopig d.m.v. een stickertje op de drone.

Welkom op het forum trouwens! En veel plezier met je Mini 2!
Klopt, las net dat dit nog niet kan.... dus het wordt een stickertje. Dank voor het welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo en SnitserNL
Je drone ondersteunt bij mijn weten geen Remote I'd, dat houdt in dat je het alleen aan de buitenkant op de drone hoeft te zetten.

Hoe? Dat is niet voorgeschreven.
Ik zou graveren afraden, want bij verkoop moet de nieuwe eigenaar een exploitant nummer er op zetten.
Een papieren sticker is prima, maar een metalen tag kan ook.
Let wel op je gewicht, als je drone + tag zwaarder zijn dan 250 gram zou je officieel niet op mogen stijgen (zonder vlieg(kennis) bewijs).
Dank voor de reactie..... wordt een heel klein klein en licht stickertje. Moet trouwens toch mijn bewijs gaan halen want ik heb de propeller bescherming van de DJI Mini 2 besteld ....It is what it is.
 
Dank voor de reactie..... wordt een heel klein klein en licht stickertje. Moet trouwens toch mijn bewijs gaan halen want ik heb de propeller bescherming van de DJI Mini 2 besteld ....It is what it is.
De propeller bescherming is vooral voor gebruik binnen. Ik zou hem buiten niet gebruiken; daar is het belangrijker om bij bomen en andere obstakels uit de buurt te blijven. Dus bewijs halen is m.i. niet nodig; wel slim en verstandig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Naiul
De propeller bescherming is vooral voor gebruik binnen. Ik zou hem buiten niet gebruiken; daar is het belangrijker om bij bomen en andere obstakels uit de buurt te blijven. Dus bewijs halen is m.i. niet nodig; wel slim en verstandig.
Beste......ik denk dat ik voor het laatste advies ga..... slim en verstandig
 
Het A1/A3 bewijs heb je zo binnen. Is echt niet moeilijk. Ben nu met A2 bezig, en dat is ook prima te doen tot nu toe.
En ik haal die certificaten ook omdat het kan, niet omdat het perse moet. Maar er wordt voldoende interessante stof behandeld wat sowiezo handig is om te weten.

En dat stickertje.... Ik heb gewoon met een Dymo het kleinst mogelijke lettertype gepakt en daar een ienieminie stickertje van gemaakt en op de drone geplakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Naiul
Het A1/A3 bewijs heb je zo binnen. Is echt niet moeilijk. Ben nu met A2 bezig, en dat is ook prima te doen tot nu toe.
En ik haal die certificaten ook omdat het kan, niet omdat het perse moet. Maar er wordt voldoende interessante stof behandeld wat sowiezo handig is om te weten.

En dat stickertje.... Ik heb gewoon met een Dymo het kleinst mogelijke lettertype gepakt en daar een ienieminie stickertje van gemaakt en op de drone geplakt.
Dat denk ik dus ook, voldoende en interessante stof. Heb ook een heel klein stickertje op de MINI 2 geplakt
 
  • Leuk
Waarderingen: Dave77