DJI Mini 2 : storing op beeldscherm tijdens opname video

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Spectro

Active Member
Lid geworden
13 nov 2020
Berichten
152
Waarderingsscore
34
Punten
28
Leeftijd
49
Locatie
Dottignies
Ik heb sinds ik de DJI Mini 2 twee weken geleden aangekocht heb twee testvluchten gemaakt en telkens is 't me opgevallen dat er vrij veel storing op het scherm van mijn telefoon te zien is tijdens de opname van een video. Echter, als ik daarna de opgenomen video zelf bekijk is er van die storing totaal geen sprake en heb ik een perfecte weergave.

Nog iemand die daar last van heeft of heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen ?

Ik zal er de volgende keer ook even op proberen te letten of dit enkel tijdens opname is of ook gewoon terwijl ik vlieg zonder opname ... is in elk geval best wel storend want je ziet eigenlijk op je scherm zelf niet meer goed waar je heen vliegt in dit geval, grids zijn niet meer duidelijk en wellicht zie ik de andere waarden ook minder goed dan. Als het op meters aankomt kan dat wel es verkeerd uitdraaien.
 
T'is misschien niks, maar controleer uw SD kaartje of dat overeenstemt met de aanbevolen type's ( probeer ook eens een ander ) voor dit toestel, ook verwijder en herinstalleer de DJI fly app op uw Smart of iIphone ook eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Spectro
T'is misschien niks, maar controleer uw SD kaartje of dat overeenstemt met de aanbevolen type's ( probeer ook eens een ander ) voor dit toestel, ook verwijder en herinstalleer de DJI fly app op uw Smart of iIphone ook eens.
SD kaartje meebesteld bij DJI zelf ... zal es proberen met de herinstallatie van de app ....firmware en zo is sowieso up 2 date

dank je wel Guido
 
Bestaat de storing soms uit een diagonaal patroon van witte en zwarte strepen, alleen in de app op het scherm te zien, maar verder nooit in opgenomen filmbestanden?

Dat had ik met mijn DJI Mavic Mini ook, totdat ik er (ook hier op het forum) op werd gewezen dat de DJI Fly app een "overexposure warning" optie heeft die je uit kunt zetten als je dat wilt.

Of je moet de opnameinstellingen aanpassen aan de omstandigheden zodat er geen overbelichte delen meer in beeld zijn.

Als dit het gewoon is, dan succes met het doorzoeken van alle instellingen.
 
Bestaat de storing soms uit een diagonaal patroon van witte en zwarte strepen, alleen in de app op het scherm te zien, maar verder nooit in opgenomen filmbestanden?

Dat had ik met mijn DJI Mavic Mini ook, totdat ik er (ook hier op het forum) op werd gewezen dat de DJI Fly app een "overexposure warning" optie heeft die je uit kunt zetten als je dat wilt.

Of je moet de opnameinstellingen aanpassen aan de omstandigheden zodat er geen overbelichte delen meer in beeld zijn.

Als dit het gewoon is, dan succes met het doorzoeken van alle instellingen.
Neen, overexposure warning staat uit bij mij. Het is echt gewoon 'storing' in het beeld. Maar nadien in de opname zelf niets van te merken.
 
Klinkt meer als storing...
Te ver weg? Gebouwen / zendmasten / hoogspanningsleidingen in de buurt?
Doet de drone dit ook op korte afstand?
 
Klinkt meer als storing...
Te ver weg? Gebouwen / zendmasten / hoogspanningsleidingen in de buurt?
Doet de drone dit ook op korte afstand?
Ik sta midden in een veld zonder huizen in de eerste 200-300 meter, geen hoogspanning in de buurt ... verder dan 300-400 meter weg en hoger dan 40 meter ben ik nog niet gevlogen. Of het ook voorkomt op korte afstand zal ik es moeten checken.
 
Welke smartphone gebruik je?
Samsung A8 2018 ... 64-bit ... sowieso compatibel, heb ik gecheckt vooraleer ik de drone aankocht.

Heb hem gisteren nu es ontdaan van enkele overtollige Gb opslag.
 
Verwissel eens van smartphone met iemand anders, als het dan nog niet lukt Sofort naar de Drone boer, als je dat doet ben je haast zeker dat het prob. in de Mini 2 zit.
 
Verwissel eens van smartphone met iemand anders, als het dan nog niet lukt Sofort naar de Drone boer, als je dat doet ben je haast zeker dat het prob. in de Mini 2 zit.
Will do ... staat in de eerste anderhalve week op mijn programma. Probleem kan bij telefoon liggen (want video achteraf is vlekkeloos) ... zoniet DJI Support a.s.a.p.
 
ik heb ondertussen ook dergelijk onderwerp teruggevonden (uit 2019) op de support site van DJI zelf ... "live feed is fine but as soon as I start recording, the live feed gets choppy" ... een andere gebruiker opperde daar dat hij datzelfde probleem opgelost had door 'recording to cache' uit te zetten en dat werkte blijkbaar ... misschien es die optie proberen want uiteindelijk is het ook mijn live feed die hapert, niet de afgeleverde video achteraf ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
Allemaal vreemd, ik heb een antieke (? ) Samsung S7 en heb met die cache opslag toch geen problemen.
 
Heb de mini 2 vorige week gekocht. Hetzelfde probleem. U3 sd kaart van 64gb. Telefoon GALAXY A7 van 2018. Nog aan het testen, dus ik vlieg laag en niet ver. Er staan wel wat bomen. Eerst maar eens op een volledig open terrein wat zien uit te vogelen. Heb me wel laten vertellen dat U3 sd kaart beter geschikt is dan de U2. Maar ja, da's toch een bandje?
 
k weet niet wat de voorschriften zijn voor de mini2 maar op mijn mini1 gebruik ik op aanraden van DJI de Sandisk 64GB Extreme
 
Heb de mini 2 vorige week gekocht. Hetzelfde probleem. U3 sd kaart van 64gb. Telefoon GALAXY A7 van 2018. Nog aan het testen, dus ik vlieg laag en niet ver. Er staan wel wat bomen. Eerst maar eens op een volledig open terrein wat zien uit te vogelen. Heb me wel laten vertellen dat U3 sd kaart beter geschikt is dan de U2. Maar ja, da's toch een bandje?
Kan raar klinken nu maar ik ben blij dat we al met twee zijn met exact hetzelfde probleem bij een nagelnieuw toestel.

Ik ben geen techneut maar een SD kaart dient volgens mij toch voor opslag en zou in wezen geen invloed mogen hebben op het beeld op mijn telefoonscherm tijdens het vliegen zelf (tijdens recording) toch ? Mocht de video die ik opsla nadien gebreken vertonen dan zou ik wel meteen aan de SD kaart denken.

Ik gebruik overigens de Sandisk Extreme A2 128gB, op aanraden van en geleverd door DJI.

Kan toch ook niet aan het verkeerde kabeltje liggen denk ik want volgens mij pastte er maar ééntje op Samsung en bovendien voert de drone voor de rest alle commando's perfect uit.

We komen er wel uit hier ... zonder twijfel.
 
Die opslag op de SD is wel degelijk héél belangrijk , het gaat over de schrijfsnelheid, dit wil zeggen dat de SD zéér snel data moet kunnen registreren en niet alle SD kunnen dat, daarom is het belangrijk dat je met de voorstellen van de Drone Fabrikant rekening moet houden, ergens in de handleiding worden dan ook suggesties gedaan, dat is bij mijn mini toch het geval.
 
Die opslag op de SD is wel degelijk héél belangrijk , het gaat over de schrijfsnelheid, dit wil zeggen dat de SD zéér snel data moet kunnen registreren en niet alle SD kunnen dat, daarom is het belangrijk dat je met de voorstellen van de Drone Fabrikant rekening moet houden, ergens in de handleiding worden dan ook suggesties gedaan, dat is bij mijn mini toch het geval.
Maar wat heeft dat met de live feed op het scherm zelf te maken Guido ? Zoals ik al zei : het op de SD kaart opgeslagen filmpje is perfect. Het is tijdens het vliegen zelf op mijn scherm dat er storing optreedt ... (die er niet is op de de opname achteraf) ?

Ik gebruik dezelfde SD zoals jij op jouw Mini 1 zoals je ziet, alleen met meer opslag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz
Samsung A8 2018 ... 64-bit ... sowieso compatibel,
Ik zie een A8 Niet in het lijstje staan hoor:

Compatible with Samsung Galaxy S20,Samsung Galaxy S10+,Samsung Galaxy S10,Samsung Galaxy S9+,Samsung Galaxy S9 ,Samsung Galaxy S8+,Samsung Galaxy S8,Samsung Galaxy S7 edge,Samsung Galaxy S7,Samsung Galaxy S6,Samsung Galaxy Note10+ ,Samsung Galaxy Note9,Samsung Galaxy Note8,HUAWEI Mate30 Pro,HUAWEI P30 Pro,HUAWEI P30,HUAWEI P20,HUAWEI P10,HUAWEI Mate 20 Pro,HUAWEI Mate 10,HUAWEI nova 5,HUAWEI nova 4,HUAWEI nova 3e,HUAWEI nova 2,Honor 8X,Honor V10,Honor 9,Honor 20 Pro,Honor Magic 2,MI10,Mi 8,Mi MIX 2S,Mi MIX 2,Redmi Note 5,OPPO Find X,OPPO R15,vivo NEX,vivo X27,vivo X21,vivo X20A,OnePlus 7,OnePlus 6T,OnePlus 5,Pixel 4,Pixel 3 XL,Pixel 2 XL,Pixel 2,Pixel,LG V20,LG G6,Sony Xpeial 1
 
Ik zie een A8 Niet in het lijstje staan hoor:

Compatible with Samsung Galaxy S20,Samsung Galaxy S10+,Samsung Galaxy S10,Samsung Galaxy S9+,Samsung Galaxy S9 ,Samsung Galaxy S8+,Samsung Galaxy S8,Samsung Galaxy S7 edge,Samsung Galaxy S7,Samsung Galaxy S6,Samsung Galaxy Note10+ ,Samsung Galaxy Note9,Samsung Galaxy Note8,HUAWEI Mate30 Pro,HUAWEI P30 Pro,HUAWEI P30,HUAWEI P20,HUAWEI P10,HUAWEI Mate 20 Pro,HUAWEI Mate 10,HUAWEI nova 5,HUAWEI nova 4,HUAWEI nova 3e,HUAWEI nova 2,Honor 8X,Honor V10,Honor 9,Honor 20 Pro,Honor Magic 2,MI10,Mi 8,Mi MIX 2S,Mi MIX 2,Redmi Note 5,OPPO Find X,OPPO R15,vivo NEX,vivo X27,vivo X21,vivo X20A,OnePlus 7,OnePlus 6T,OnePlus 5,Pixel 4,Pixel 3 XL,Pixel 2 XL,Pixel 2,Pixel,LG V20,LG G6,Sony Xpeial 1
Vreemd ... voor ik het toestel aankocht heb ik dat wel degelijk gecheckt. Anders zou ik zeker niet tot aankoop overgegaan zijn. Overigens werkt alles prima behalve de live feed dus ...