DJI Mini 2 : storing op beeldscherm tijdens opname video

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Die opslag op de SD is wel degelijk héél belangrijk , het gaat over de schrijfsnelheid, dit wil zeggen dat de SD zéér snel data moet kunnen registreren en niet alle SD kunnen dat, daarom is het belangrijk dat je met de voorstellen van de Drone Fabrikant rekening moet houden, ergens in de handleiding worden dan ook suggesties gedaan, dat is bij mijn mini toch het geval.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201201-210539_Drive.jpg
    Screenshot_20201201-210539_Drive.jpg
    262,1 KB · Weergaven: 16
Daarom schreef ik hierboven, verwissel eens van Telefoon om uit te kunnen uilsluiten of de problemen komen van de telefoon of de Drone
 
Ik zie een A8 Niet in het lijstje staan hoor:

Compatible with Samsung Galaxy S20,Samsung Galaxy S10+,Samsung Galaxy S10,Samsung Galaxy S9+,Samsung Galaxy S9 ,Samsung Galaxy S8+,Samsung Galaxy S8,Samsung Galaxy S7 edge,Samsung Galaxy S7,Samsung Galaxy S6,Samsung Galaxy Note10+ ,Samsung Galaxy Note9,Samsung Galaxy Note8,HUAWEI Mate30 Pro,HUAWEI P30 Pro,HUAWEI P30,HUAWEI P20,HUAWEI P10,HUAWEI Mate 20 Pro,HUAWEI Mate 10,HUAWEI nova 5,HUAWEI nova 4,HUAWEI nova 3e,HUAWEI nova 2,Honor 8X,Honor V10,Honor 9,Honor 20 Pro,Honor Magic 2,MI10,Mi 8,Mi MIX 2S,Mi MIX 2,Redmi Note 5,OPPO Find X,OPPO R15,vivo NEX,vivo X27,vivo X21,vivo X20A,OnePlus 7,OnePlus 6T,OnePlus 5,Pixel 4,Pixel 3 XL,Pixel 2 XL,Pixel 2,Pixel,LG V20,LG G6,Sony Xpeial 1
Zie bijlages
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201201-211913_Chrome.jpg
    Screenshot_20201201-211913_Chrome.jpg
    389,5 KB · Weergaven: 9
  • Screenshot_20201201-212016_Chrome.jpg
    Screenshot_20201201-212016_Chrome.jpg
    434,6 KB · Weergaven: 9
  • Screenshot_20201201-211927_Chrome.jpg
    Screenshot_20201201-211927_Chrome.jpg
    324,7 KB · Weergaven: 8
  • Screenshot_20201201-212538_Chrome.jpg
    Screenshot_20201201-212538_Chrome.jpg
    411,4 KB · Weergaven: 7
  • Screenshot_20201201-212555_Chrome.jpg
    Screenshot_20201201-212555_Chrome.jpg
    455 KB · Weergaven: 9
Vandaag testvluchten gedaan met én zonder 'recording to cache' ...

Ik had toch 't idee dat de storing op mijn live feed er inderdaad niet was toen ik 'recording to cache' OFF gezet had in de app ... ik hou jullie op de hoogte van de resultaten van de video's zelf eens ik die verwerkt heb ... en of het eventueel voor problemen zorgt om over te zetten voor de video's waar 'recording to cache' OFF stond ...

Was wel wat mistig op grotere hoogte dus op de video zelf kan er wel blur zijn naarmate de lens vochtiger werd. Maar ik heb ook gefilmd vlak vóór mijn neus dus last van de mist kon er daar moeilijk zijn, hahaha ... en ook daar had ik de indruk dat er geen storing was op de live feed met de 'recording to cache' OFF terwijl dat wel zo was als die ON stond ...

Voor definitief uitsluitsel zal ik ook nog eens hetzelfde experiment proberen tijdens open, droog en zonnig weer ...
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Vandaag testvluchten gedaan met én zonder 'recording to cache' ...

Ik had toch 't idee dat de storing op mijn live feed er inderdaad niet was toen ik 'recording to cache' OFF gezet had in de app ... ik hou jullie op de hoogte van de resultaten van de video's zelf eens ik die verwerkt heb ... en of het eventueel voor problemen zorgt om over te zetten voor de video's waar 'recording to cache' OFF stond ...

Was wel wat mistig op grotere hoogte dus op de video zelf kan er wel blur zijn naarmate de lens vochtiger werd. Maar ik heb ook gefilmd vlak vóór mijn neus dus last van de mist kon er daar moeilijk zijn, hahaha ... en ook daar had ik de indruk dat er geen storing was op de live feed met de 'recording to cache' OFF terwijl dat wel zo was als die ON stond ...

Voor definitief uitsluitsel zal ik ook nog eens hetzelfde experiment proberen tijdens open, droog en zonnig weer ...
Test failed ... enerzijds is de invloed van de mist duidelijk te zien op eender welke video (dus sowieso blurry) ... anderzijds heb ik 't vooral te wijten aan mijn eigen domme zelve ... ik heb meerdere keren gewisseld tussen opname video MET én ZONDER 'recording to cache' MAAR ... ondertussen was ik wel vergeten om de video opname te stoppen, opname liep dus gewoon door maar werd wel opgeslagen cache (waar ik mee gestart was) ... weet ik omdat ik mezelf o.a. met de drone in mijn hand zie rondwandelen, hahaha.

Al doende leert mijn en wie niets doet maakt geen fouten uiteraard ... ik wacht nu geduldig beter weer af en probeer de testen dan nog es opnieuw uit te voeren maar ditmaal dan wel met een beetje meer oplettendheid ... ik laat het even rusten maar ondertussen zijn mijn flying skills toch al wat beter geworden
 
Opgelost ... helpt wel degelijk door 'recording to cache' en ook 'AUTO HD' uit te zetten. Issue niet meer voorgevallen sindsdien wat toch wel veiliger vliegt als je video opneemt tijdens het vliegen.