DJI Mini 2 - Texel dronevluchten in harde wind (laatste vluchten voor upgrade naar Mini 3)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Gekol Drone Videos

Active Member
Lid geworden
6 jun 2020
Berichten
134
Waarderingsscore
147
Punten
43
Locatie
Friesland
Beste droneliefhebbers,

Hierbij mijn laatste dronevideo gemaakt met de DJI Mini 2 op Texel. Inmiddels heb ik de DJI Mini 2 verkocht aangezien ik al de Nano+ bezit en de Mini 2 wil upgraden naar de Mini 3.

Voor wat betreft de kwaliteit van de drone en de vliegcapaciteiten (ook in harde wind) zegt mijn nieuwste video volgens mij wel genoeg. Hoop dat de Mini 3 met een nog iets betere camera, wellicht nog betere vliegcapaciteiten en een aantal nieuwe functies dit nog kan overtreffen.

Mocht je nou niet zoveel geld willen uitgeven en/of een beginnende dronepiloot zijn, dan is de DJI Mini 2 ook gewoon TOP. Upgraden moet geen doel op zich zijn. Ik zoek graag nieuwe uitdagingen in mijn hobby en als ervaren dronepiloot ga ik daarom upgraden, maar nogmaals noodzakelijk is dit zeker niet.

Hierbij de nieuwste dronevideo die ik met mijn Mini 2 heb gemaakt:

Dronevideo Texel


Geniet ervan en voel je vrij te reageren of vragen te stellen.


Groet, Gekol Drone Videos (Geert).
 
Wat verwacht je zelf van de mini3 in vergelijking met de Nano+ ?
 
Hoi Geert,
Texel mooi weer gegeven ;-).
Ik zie inderdaad dat je met veel wind te maken had en dat de beelden goed zijn voor een lichte drone zoals de mini 2.
Verwacht jij een beter performance van de mini 3 pro tov wind met de iets grotere propellors en iets andere stand van deze propellors?
 
Wat verwacht je zelf van de mini3 in vergelijking met de Nano+ ?
Hallo rcee: Ik verwacht een iets betere camerakwaliteit, nog iets betere windresistentie en een aantal extra functies die mijn Nano+ niet heeft. ik wil dit en zeker ook volgend jaar mijn Nano+ en nog aan te schaffen Mini 3 gebruiken in verschillende vliegscenario´s (o.a. windomstandigheden) en lichtomstandigheden. Daarna zie ik wel weer verder i.v.m. certificering CX-label etc. Op langere termijn lijkt mij echter een drone tussen de 250 en 500 gr. met CX-label ideaal i.v.m. nog betere windresistentie bij sterke wind. Ook ga ik waarschijnlijk bij aanschaf van de Mini 3 pro voor de controller met het scherm, dan hoef ik mijn telefoon of Ipad Mini niet meer mee te nemen! Hoewel ik uitkijk naar de Mini 3 denk ik persoonlijk dat de geweldige camera van de Nano+ ook door de Mini 3 niet is te overtreffen. Een combinatie van beide drones lijkt mij daarom vooralsnog ideaal!
 
Hoi Geert,
Texel mooi weer gegeven ;-).
Ik zie inderdaad dat je met veel wind te maken had en dat de beelden goed zijn voor een lichte drone zoals de mini 2.
Verwacht jij een beter performance van de mini 3 pro tov wind met de iets grotere propellors en iets andere stand van deze propellors?
Hallo Gerwin,

Dit verwacht ik zeker! Ook denk ik dat de Mini 3 weer net iets stiller zal zijn hierdoor. Maar dat zullen we moeten afwachten.

Groet, Geert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gerwin.Exters
Als je het ontwerp van de Mini3P bestudeerd dan zie je idd dat er veel aandacht wordt besteed aan de windbestendigheid. Dji kennende zal dat wel voor elkaar komen. Ik ben benieuwd, maar vergeet niet, het blijft 250 gram! Ik verwacht persoonlijk niet dat hier echt hele grote stappen in gemaakt kunnen worden. Mijn Hubsan Zino Mini pro vliegt ook met windkracht 5-8, maar de drone beweegt gewoon teveel voor echt stabiel beeld. 250 Gram heeft gewoon zijn beperkingen hierin. Dat zie ik niet veranderen in de Mini3 Ook ben ik sceptisch over de genoemde 'grote' propellors. Dit zou wel eens een aanzienlijke propwash kunnen veroorzaken. We gaan het ongetwijfelt zien.
De 1/1.3 camera op de mini3 vind ik ook tegenvallen wat betreft de groote [Een Hubsan Zino Mini Pro heeft dezelfde groote!].
60Fps is wel mooi [als de speculaties kloppen]
Feit is: Autel steekt momenteel met kop en schouders boven de concurentie uit met hun camera's, veel modernere techniek [RYYB] in geval van de Nano+ en het gebruik van hoogwaardige duitse kwaliteit lenzen[Leica]. En dat is voor mij echt het belangrijkste criterium. Inmiddels ook een Nano+ in de collectie[Mijn 3e minidrone !]. Maar ontwikkelingen blijven mooi :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Gerwin.Exters
Hallo rcee,

Volgens mij zijn wij het op hoofdlijnen wel met elkaar eens, ook wat de kwaliteit van de Nano+ camera betreft! Zoals gezegd denk ik met de combi Autel Nano+ en DJI Mini 3 pro dit en volgend jaar zeker verder te kunnen. Ik heb vertrouwen in de DJI Mini 3 pro zeker voor wat betreft de vliegcapaciteiten in harde(re) wind. Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar een drone tussen de pakweg 250 en 500 gr. met een CX label. Dit label is op basis van de huidige droneregels ook nodig om met een drone >250gr. over mensen en bebouwing te mogen vliegen. Aangezien we in ieder geval tot 2024 en ook daarna waarschijnlijk wel met de Mini drones <250 gr. kunnen blijven doorvliegen zonder CX label ligt bij deze drones voor dit en volgend jaar mijn voorkeur. Daarna zie ik wel weer en zal er dan waarschijnlijk meer dan voldoende aanbod zijn van CX gecertificeerde drones boven de 250 gram. Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk te halen uit de Nano+ en DJI Mini 3. Wellicht kom ik tegen die tijd ook wel tot de conclusie dat drones <250gr. meer dan voldoende kwaliteit leveren en zwaarder niet (meer) nodig is. Ook is een lichtere drone zeker veiliger om te vliegen boven bebouwing en mensen in dit verband. Tot slot: Geniet van wat je hebt en probeer het maximale eruit te halen is mijn motto!

Groet, Geert (Gekol Drone Videos), A1/A3 en A2 gecertificeerd dronepiloot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gerwin.Exters en rcee
Heel mooi Texel beelden @Gekol Drone Videos B).

Ik heb een Eachine E85 om mee los te gaan ..leren , en een MJX Bugs 16 Pro (zonder accu net de Enterprise vanaf de zijkant
zegt Captain Drone op youtube haha)
The Enterprise.jpg
voor t iets serieuzere ,mooiere (4K 3 as gimbal) beelden en stabieler in windige omstandigheden.

Wil heel graag de Mini 2 maar dwing mezelf te wachten tot na uitkomen mini 3 .
Ben ervan overtuigd dat iedereen die nu nog flink wil vangen voor zijn mini 2 dat nu probeert. En gelijk hebben ze .
Maar als de mini 3 er eenmaal is gaan veel mensen willen upgraden en zal, ook de nieuwe mini 2 in prijs zakken.
En dan zijn we denk ik een maand verder en is t maar net hoever ze zakken v.w.b. mijn keuze nieuw of een goede 2e hands.

o ja ...ik zag op mijn MJX een C1 label (bij de CE ) zitten ...zal MJX al zijn begonnen?
Qua gewicht en vliegbewijs ( k heb A1/A3) zal t ook nog eens kunnen kloppen.
Heb hier op t forum gelezen over het ontbreken van C X labels en dan zou de MJX in A2 vallen of in mijn geval alleen A3 vliegen maar
k ga me er niet druk om maken tot de boel (2024 las ik) eens goed duidelijk is.
K vlieg toch voorlopig nog ver weg van mensen etc.

Hoe dan ook , k ga binnenkort naar t hooge Noorden waar ik vandaan kom voor familiebezoek en neem de MJX mee om vanaf de landerijen en de dijk eens mooie foto's en video te schieten.
Redenen genoeg om me daarop te verheugen ;)

Greetz ,

Martin

 
Laatst bewerkt:
Mooie beelden van Texel, mooi gevlogen en heerlijke relaxte muziek. Wel een beetje 'versnipperd' gemonteerd. Zelf zou ik de diverse locaties meer bij elkaar gehouden hebben. Zelf vlieg ik nu bijna 18 maanden met mijn allereerste drone, de Mavic Mini. Hij bevalt me nog steeds prima. Ik heb nog geen behoefte aan de 2, laat staan de 3.
 
Heel mooi Texel beelden @Gekol Drone Videos B).

Ik heb een Eachine E85 om mee los te gaan ..leren , en een MJX Bugs 16 Pro (zonder accu net de Enterprise vanaf de zijkant
zegt Captain Drone op youtube haha)
Bekijk bijlage 3675
voor t iets serieuzere ,mooiere (4K 3 as gimbal) beelden en stabieler in windige omstandigheden.

Wil heel graag de Mini 2 maar dwing mezelf te wachten tot na uitkomen mini 3 .
Ben ervan overtuigd dat iedereen die nu nog flink wil vangen voor zijn mini 2 dat nu probeert. En gelijk hebben ze .
Maar als de mini 3 er eenmaal is gaan veel mensen willen upgraden en zal, ook de nieuwe mini 2 in prijs zakken.
En dan zijn we denk ik een maand verder en is t maar net hoever ze zakken v.w.b. mijn keuze nieuw of een goede 2e hands.

o ja ...ik zag op mijn MJX een C1 label (bij de CE ) zitten ...zal MJX al zijn begonnen?
Qua gewicht en vliegbewijs ( k heb A1/A3) zal t ook nog eens kunnen kloppen.
Heb hier op t forum gelezen over het ontbreken van C X labels en dan zou de MJX in A2 vallen of in mijn geval alleen A3 vliegen maar
k ga me er niet druk om maken tot de boel (2024 las ik) eens goed duidelijk is.
K vlieg toch voorlopig nog ver weg van mensen etc.

Hoe dan ook , k ga binnenkort naar t hooge Noorden waar ik vandaan kom voor familiebezoek en neem de MJX mee om vanaf de landerijen en de dijk eens mooie foto's en video te schieten.
Redenen genoeg om me daarop te verheugen ;)

Greetz ,

Martin

Hallo Martin,

Dank voor jouw positieve reactie. Een beetje late reactie van mijn kant i.v.m. korte vakantie. Overigens zijn er nog geen drones met een CX / C1 label, MJX label is fake! Heb zojuist ook een nieuwe video gepost op mijn YT kanaal gemaakt met de Nano+. Deze drone heeft een geweldige camera. Neem maar een kijkje op mijn kanaal als je belangstelling hebt hiervoor. Groet, Geert.
 
Mooie beelden van Texel, mooi gevlogen en heerlijke relaxte muziek. Wel een beetje 'versnipperd' gemonteerd. Zelf zou ik de diverse locaties meer bij elkaar gehouden hebben. Zelf vlieg ik nu bijna 18 maanden met mijn allereerste drone, de Mavic Mini. Hij bevalt me nog steeds prima. Ik heb nog geen behoefte aan de 2, laat staan de 3.
Hallo Dr. 1. Pilot,

Dank voor jouw reactie. Zelf ben ik wel van de afwisselende shots, maar soms is wat meer rust in de beelden inderdaad ook wel prettig. Ik heb jouw advies volgens mij ook ter harte genomen bij het maken van mijn nieuwste drone video gefilmd met mijn Nano+ drone. Als je belangstelling hebt kun je een kijkje nemen op mijn dronekanaal hiervoor. Het is de meest recente video! Groet, Geert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.1.Pilot