DJI mini 2 verloren langs riviertje de Hoëgne in Jalhay

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Nitrodudy2

New Member
Lid geworden
25 jul 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
24
Locatie
Belgie
Beste,

vandaag waren we gaan wandelen aan de watervallen in halhay belgie, na ongeveer 1km vanaf de parking is een picknickplaats met een waterval : leopold 2 waterval. Hier was ik een video aan het maken met de drinke en toen deze aan het hoveren was ging deze plots zonder enige reden omhoog waardoor deze tegen een tak is aangevlogen en zo in het water is gevallen… een halfuur à 45min gezocht maar hem niet meer gevonden.

deze drone heeft een cover van een vw beetle (herbie) met het logo 53 op het sd kaartje gaan videos en foto’s staan van een verlaten zwembad alsook van de watervallen het kaartje is een 32gb SanDisk.

moest iemand deze toevallig vinden mag u mij altijd iets laten weten op het nummer 0494181890.

Foto’s in bijlage van de drone

Alvast bedanktD16B350B-A2C8-4E59-AFF9-5317C7D9ECB1.jpeg
 
  • Verdrietig
Waarderingen: SnitserNL
Sterkte, mooie drone. Heb je verzekering bij Dji? (Dji Care)

Anders ASAP contact opnemen.

Groetjes,
Tom
 
Jammer genoeg geen verzekering, dit kon je enkel de eerste 2 dagen afsluiten en had deze cadeau gekregen …
 
Dat is verdomd spijtig.
Als hij echt onder water ligt vrees ik het ergste....
Hou ons op de hoogte. Ook al doet het pijn toch fijn om het einde verhaal te weten...............

Groetjes, Tom
 
Jah onder water heeft de drone het waarschijnlijk niet overleefd maar ik zou hem toch graag terug hebben ook vooral voor het sd kaartje …

Ik hou jullie op de hoogte moest ik meer weten
 
Hoi allen,

Voor wie niet weet waar dit is: het gaat om het riviertje de Hoëgne, nabij Jalhay/Sart, in de omgeving van Spa.
Ik vermoed dat je hem zal moeten zoeken nabij de Pont de Belleheid. Daar stroomt het riviertje trager omdat het daar breder is. Het lijkt me niet makkelijk zoeken rond al die rotsblokken.

Er zijn daar veel wandelaars. Ik vermoed dat je drone wel gevonden zal worden, zeker als het waterpijl wat gaat zakken. Hing er een identificatie aan?

Groeten,

Riho
 
Hey riho,

nee geen identificatie.. je kan hem herkennen aan de bestickering maar dan zal die persoon het wel juist hier moeten lezen..
 
Sinds 1 januari dient je drone een identificatie te hebben en dien je zelf in het bezit te zijn van een bewijs dat je het A1/A3 examen hebt voltooid. Is EU wetgeving die 1 januari is ingegaan.
 
Bewijs dat je het A1/A3 examen hebt niet nodig bij mini 2.
Wel exploitantnummer RDW.
 
Voor zover ik hiervan op de hoogte ben is registratie in België niet nodig voor een drone van onder de 250gram
 
Je hebt gelijk. Voor drones beneden 250gr is geen exploitantnummer en geen vliegexamen A1/A3 nodig. Dat geldt in de EU.
 
Voor zover ik hiervan op de hoogte ben is registratie in België niet nodig voor een drone van onder de 250gram
In principe is dat in Nederland ook het geval, tenzij de drone is uitgerust met een camera én niet in de categorie 'speelgoed' valt. Het zou kunnen dat dat van die camera in België niet geldt; dat weet ik niet.
 
Mijn Mini 2 heeft wél een exploitant-nummer van de RDW. Ik heb er een Dymo-sticker opgeplakt met dat nummer, plus een sticker met mijn 06.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Hallo droners,

ik denk dat iedereen, los van enige reglementering, na dit voorbeeld wel door zal hebben dat het geen kwaad kan om persoonlijke gegevens op een drone achter te laten als je hem ooit wil terug krijgen na verlies, want de kans dat de eventuele vinder dit berichtje ontdekt op internet Is vrij miniem.

Groeten,

Riho
 
In principe is dat in Nederland ook het geval, tenzij de drone is uitgerust met een camera én niet in de categorie 'speelgoed' valt. Het zou kunnen dat dat van die camera in België niet geldt; dat weet ik niet.
Dit is in België zeker ook het geval en moet je ook een exploitantnummer aanvragen omdat de drone een camera heeft.
Je moet je drone niet registreren maar jezelf als UAS-operator.
Hier zie je ook per gewicht drone wat je moet doen:
Is hier op dronepilots al meerdere keren besproken hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kris2674 en Tom10
I am really sorry to hear about your drone accident at the Leopold 2 waterfall in Belgium. Hopefully someone will come across it and get back to you. Good luck! ️

Community Verified icon