DJI mini 2 verven met modelbouwverf

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

hakofotografie

New Member
Lid geworden
11 feb 2021
Berichten
11
Waarderingsscore
3
Punten
3
Locatie
Gouda
Vraagje, zijn hier dronevliegers die hun drone hebben geverfd?
Een grijze DJI Mini 2 tegen een Grijze of blauwe lucht is af en toe lastig te zien/volgen (ik heb goeie ogen).
Ik zit er over te denken mijn drone te verven met modelbouwverf. Kleur rood.
TIPS? Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
 
Ik heb in china rode stickers besteld..wel voor de bovenkant. Op maat...kijken of ik ook aan de onderkant wat kan plakken
 
Onderkant Mini 2 plakken zal dan met wat preciezie werk moeten gebeuren want anders plak je of de koelsleuven af, of de sensoren, of the Power/Battery Leds.
Aan staart van het beestje kan nog wel wat maar of dat genoeg gaat zijn? Eevntueel in combinatie met onderkant achterste armen.
 
Ik zou niet de drone zelf durven beschilderen eigenlijk, niet totdat ik weet dat het geen kwaad kan iig. Voor een paar tientjes heb je ook een (custom) decal in huis, ik zou dat eerder proberen. Als het niet bevalt kan het er weer af zonder al te veel problemen.
 
Ik zou niet de drone zelf durven beschilderen eigenlijk, niet totdat ik weet dat het geen kwaad kan iig. Voor een paar tientjes heb je ook een (custom) decal in huis, ik zou dat eerder proberen. Als het niet bevalt kan het er weer af zonder al te veel problemen.
Bedankt voor je reactie.
Wat zou er kwaad kunnen, het is plastic en modelbouwverf is speciaal gemaakt om plastic te verven.
Vraagje, waar koop je zo'n decal?

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: dronevar
Bedankt voor je reactie.
Wat zou er kwaad kunnen, het is plastic en modelbouwverf is speciaal gemaakt om plastic te verven.
Vraagje, waar koop je zo'n decal?

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik zou het wel even willen uitzoeken iig. Misschien dat er een metaal element in de verf zit die invloed heeft op het kompas, of als je te dicht bij de openingen van de sensoren verft dat de sensoren minder goed werken. Ik weet het niet, hè?! Het zijn maar losse gedachten.
decalgirl is de enige die ik zo snel even uit m’n hoofd weet, maar Amazon en andere zullen vast ook wel wat hebben.
 
Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik zou het wel even willen uitzoeken iig. Misschien dat er een metaal element in de verf zit die invloed heeft op het kompas, of als je te dicht bij de openingen van de sensoren verft dat de sensoren minder goed werken. Ik weet het niet, hè?! Het zijn maar losse gedachten.
decalgirl is de enige die ik zo snel even uit m’n hoofd weet, maar Amazon en andere zullen vast ook wel wat hebben.
Dank je!

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
 
ik heb hem niet geverfd met modelbouwverf maar gespoten met de spuitbus fel Oranje, ik heb de mini wel moeten demonteren om het afplakwerk te vermijden, walt wel beter op tijden het vliegen.
 

Bijlagen

  • ResizerImage604X377.jpg
    ResizerImage604X377.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 64
  • ResizerImage1008X567.jpg
    ResizerImage1008X567.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 64
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Wel cool zo. Gif groen is ook wel wat.

Enige kanttekening, geen idee of het ergens in de DJI garantievoorwaarden staat maar zoiets is tamelijk algemeen, dat als DJI merkt dat een drone uit elkaar is geweest (ook al is er niets met de circuitboards etc. gerommeld) dat de garantie doet vervallen.
 
Ik zou het al niet doen enkel voor evt toekomstige verkoop. Doe dan idd zo’n wrap erop voor een paar tientjes..
 
  • Leuk
Waarderingen: Martin_hier
Dit is in geen geval zo, kijk maar; de plaats waar de lampjes zitten was voorheen dicht met een klevertje en is voorzien in later model voor anti bots sensoren.
trouwens de ventilatie voor de componenten zit onderaan.
 

Bijlagen

  • mini open.jpg
    mini open.jpg
    130,6 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Martin_hier
Onderkant Mini 2 plakken zal dan met wat preciezie werk moeten gebeuren want anders plak je of de koelsleuven af, of de sensoren, of the Power/Battery Leds.
Aan staart van het beestje kan nog wel wat maar of dat genoeg gaat zijn? Eevntueel in combinatie met onderkant achterste armen.
 

Bijlagen

  • 20210218_205121.jpg
    20210218_205121.jpg
    557,7 KB · Weergaven: 45