DJI MINI 3 PRO

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

jarijn60

New Member
Lid geworden
6 feb 2023
Berichten
13
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
63
Locatie
Rotterdam
Ik ben Jack van Rijn uit Rotterdam. Ik ben zeer geïnteresseerd in de DJI MINI 3 PRO.
Heeft iemand er al mooie video's kunnen maken zoals het wordt beschreven in de reviews? Op YouTube zijn ze te vinden maar ik zoek persoonlijk contact.

Ik heb nu slechts een kleine drone van 5 tientjes bij bol.com gekocht. Ik heb geen zin in een vliegbewijs. De kwaliteit van de camera is slecht, zeker met veel zon. Hij kan slechts 10 minuten vliegen en ik heb weinig ruimte in dit gebied. Boven een dorp of stad mag het niet. Rijnmond ook niet.
 
Welkom op het forum, Jack!

Tja, van een drone van 5 tientjes mag je ook niet teveel verwachten hè? Maar wel goed om het principe van het vliegen met een drone wat onder de knie te krijgen.

Een Mini 3 Pro heb ik niet, maar er zijn hier genoeg die je daarover meer kunnen vertellen.
 
Hallo Jack,
Welkom hier en veel drone-plezier.
Via wat kleine droontjes (ja, ja, rond de 50 euro) heb ik een paar jaar terug een dji mavic air gekocht. Een paar jaar mee gevlogen. Na wat gespeeld te hebben met de mini 2 (van mijn zoon) is de air verkocht en heb ik de mini 3 pro genomen. Tot op dit moment uitermate tevreden mee zowel technisch als qua foto- en videokwaliteit (al is het instellen van de sluitertijd, diafragma e.d. met de hand soms wat lastig). Aan de mini 3 hangt wel een stevig prijskaartje, maar misschien kan je - al je je ambities wat terugschroeft - wat goedkoper terecht op de tweedehandsmarkt. Een ander groot voordeel van de mini 3 pro is zijn gewicht van 249 gram, waarmee je meer mogelijkheden hebt om te vliegen. Zie daarvoor de voorschriften.
Fijn weekend, Jan
 
Er zijn voldoende goedkopere alternatieven in de sub 250 gram klasse, sommige zelfs met een betere camera als de mini 3pro.
Bij DJI betaal je voorde service en de verkrijgbaarheid, niet omdat het produkt met kop en schouders boven de concurentie uitsteekt. Op zich een prima keuze, maar je betaald een woekerprijs.
 
Hoi Jack,
Voor goede kwaliteit foto’s heb je aan de mini3 pro niet voldoende. Wel goed maar niet zo goed als b.v. De Mavick 2 pro en de Zoom.
Waarschijnlijk is ook de Mavick 3 met Hasselblad erg goed maar daar kan ik (nog) niet over meepraten.
Wel is de mini3 pro prima geschikt voor video opnames. Ik ben er tevreden over tenminste. Stel wel heel goed de verschillende versnellingen en vertragingen af voor Cine, normal en sport.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Jack,
Voor goede kwaliteit foto’s heb je aan de mini3 pro niet voldoende. Wel goed maar niet zo goed als b.v. De Mavick 2 pro en de Zoom.
Waarschijnlijk is ook de Mavick 3 met Hasselblad erg goed maar daar kan ik (nog) niet over meepraten.

Daar wil ik toch ff op in haken..

Dat is zo ontzettend persoonlijk.. Ik vind de foto’s van de Mavic 2 gewoon ruk, en die van de 3 zijn maar iets beter..

Waarom ik dat vind? Dat heeft te maken met wat je gewend bent, waar je vandaan komt..

Ik heb een systeemcamera, als ik die vergelijk met mijn drone, dat is het verschil tussen een Lamborghini en een Volkswagen up oid.. Mijn systeemcamera weegt twee of drie keer meer dan de drone, maar die camera kan niet vliegen, dus die heeft ook een hele grote beperking, dus neem ik genoegen met wat ik heb..

Het gaat niet om hoe goed of hoe duur een camera is, het gaat om de creativiteit van degene die de foto maakt, of je op de juiste plek bent op de juiste tijd en wat er dus op de foto te zien is.

Afhankelijk van wat je met de foto’s gaat doen (en misschien nog wel belangrijker: waar neem je zelf genoegen mee), dan komt de kwaliteit pas om de hoek kijken.. Zet je hem op instagram met een resolutie van 0,5MP, of publiceer je in bladen, billboards etc.



DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Paris citytrip - sunrises & sunsets
 
Vergelijken moet je natuurlijk wel binnen een ‘range’. Je zegt het zelf: een Lamborghini kun je nu eenmaal niet vergelijken met een VW.
Ik weet waarover ik praat als ik foto’s of video maak. Heb 15 jaar gewerkt in dit vak met o.a. broadcast camera’s.
De Hasselblad van de Mavick2 Pro is van zeer goede kwaliteit. Op ca. 60 meter hoogte op 45 graden genomen foto zie ik bij inzoomen nog steeds de tegeltjes goed. Misschien heb jij gewerkt met een maandagmorgen model. Zou kunnen, niet?
De vergelijking tussen 2 drones is dus beslist te maken.
Wel ben ik het eens met je laatste alinea. “Waar ga je het voor gebruiken”.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
De Hasselblad van de Mavick2 Pro is van zeer goede kwaliteit.
De M2P camera IS ruk. Om een kort verhaal lang te maken: kijken. naar onderstaande video en trek je eigen conclusie.
 
De M2P camera IS ruk. Om een kort verhaal lang te maken: kijken. naar onderstaande video en trek je eigen conclusie.

Volgens mij moet je even teruglezen en niet zo’n rare voorbarige conclusie trekken. Ik heb het gehad over de foto. Over de videobeelden heb ik geschreven dat die van de mini3 pro nog beter waren dan die van de MP2


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Janosh
Ik ben Jack van Rijn uit Rotterdam. Ik ben zeer geïnteresseerd in de DJI MINI 3 PRO.
Heeft iemand er al mooie video's kunnen maken zoals het wordt beschreven in de reviews? Op YouTube zijn ze te vinden maar ik zoek persoonlijk contact.

Ik heb nu slechts een kleine drone van 5 tientjes bij bol.com gekocht. Ik heb geen zin in een vliegbewijs. De kwaliteit van de camera is slecht, zeker met veel zon. Hij kan slechts 10 minuten vliegen en ik heb weinig ruimte in dit gebied. Boven een dorp of stad mag het niet. Rijnmond ook niet.
Ik heb de Mini 3 Pro in bezit en gebruik deze drone af en toe zelfs voor professionele filmproducties. Met name als het niet anders kan (bijvoorbeeld omdat ik binnen bebouwd gebied kortstondig over niet-betrokken mensen wil vliegen).

De kwaliteit is bijzonder goed als je bedenkt hoe klein en licht de drone is. Natuurlijk presteert een Inspire 3 beter qua beeldkwaliteit, maar dat is gewoon een heel ander gereedschap. Alsof je een goede compactcamera camera vergelijkt met een zware DSLR.

Overigens is het cliche maar al te waar.. niet de camera maakt mooie beelden, maar degene die 'm bedient. Je kunt met de M3P bij goed licht fantastisch mooie shots maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarijn60
Volgens mij moet je even teruglezen en niet zo’n rare voorbarige conclusie trekken.
Ik heb even teruggelezen en ik lees het volgende:

De Hasselblad van de Mavick2 Pro is van zeer goede kwaliteit.
Dat is nogal een statement, als je betaamt er ''voldoende kaas van te hebben gegeten'' het is algemeen bekend Dat DJI bij de Mavic2pro[specifiek] een hele smerige truuk heeft toegepast. Daarbij, een blinde kan zien dat de video opnames uit de M2P zeker niet van de door jou genoemde ''uitstekende kwaliteit'' zijn. En ja de foto's zijn beter in vergelijk met de video omdat hierbij wel de volledige 1inch sensor wordt benut. Tot zover, want uiteindelijk gaat het topic hier niet over.
 
Daar wil ik toch ff op in haken..

Dat is zo ontzettend persoonlijk.. Ik vind de foto’s van de Mavic 2 gewoon ruk, en die van de 3 zijn maar iets beter..

Waarom ik dat vind? Dat heeft te maken met wat je gewend bent, waar je vandaan komt..

Ik heb een systeemcamera, als ik die vergelijk met mijn drone, dat is het verschil tussen een Lamborghini en een Volkswagen up oid.. Mijn systeemcamera weegt twee of drie keer meer dan de drone, maar die camera kan niet vliegen, dus die heeft ook een hele grote beperking, dus neem ik genoegen met wat ik heb..

Het gaat niet om hoe goed of hoe duur een camera is, het gaat om de creativiteit van degene die de foto maakt, of je op de juiste plek bent op de juiste tijd en wat er dus op de foto te zien is.

Afhankelijk van wat je met de foto’s gaat doen (en misschien nog wel belangrijker: waar neem je zelf genoegen mee), dan komt de kwaliteit pas om de hoek kijken.. Zet je hem op instagram met een resolutie van 0,5MP, of publiceer je in bladen, billboards etc.



DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Paris citytrip - sunrises & sunsets
Ik zal met mijn drone niet veel foto’s maken. Misschien een 180-graden of een 360.
Ik heb een Canon 90D met lenzen 10-18, 28-70 en een 300 mm.
Met een klein flexibel statief kan ik goede foto’s maken met 10 per seconde.
Die gebruik ik in de steden waar we met onze camper komen. Maar de video’s van de
spiegelreflex zijn minder in kwaliteit.

De video’s zijn met een drone veel gevarieerder in landschappen op een, tot nu toe, onbereikbare positie.
Ik ben benieuwd wat het oplevert.
Maar we moeten in het buitenland verschillende regels volgen.
Wie heeft praktische ervaring voor Duitsland?
Moet er echt een vuurplaatje op en verzekerd zijn voor mogelijke schade?
 
Ik heb de Mini 3 Pro in bezit en gebruik deze drone af en toe zelfs voor professionele filmproducties. Met name als het niet anders kan (bijvoorbeeld omdat ik binnen bebouwd gebied kortstondig over niet-betrokken mensen wil vliegen).

De kwaliteit is bijzonder goed als je bedenkt hoe klein en licht de drone is. Natuurlijk presteert een Inspire 3 beter qua beeldkwaliteit, maar dat is gewoon een heel ander gereedschap. Alsof je een goede compactcamera camera vergelijkt met een zware DSLR.

Overigens is het cliche maar al te waar.. niet de camera maakt mooie beelden, maar degene die 'm bedient. Je kunt met de M3P bij goed licht fantastisch mooie shots maken.

Ik heb hem gekocht op basis van de reviews en een aantal video’s van YouTube die voor een beginner heel praktisch zijn. Uiteraard zullen er betere zijn. of volgend jaar komt er een betere. Ik vind het een betaalbare drone voor een amateur als ik.
Ik ben benieuwd hoe andere landen reageren als ik met mijn drone op een verboden gebied vlieg.
De regels binnen de EU zijn gevarieerd en in Marokko mag het gewoon niet. Het zal moeilijk zijn bij natuurgebieden. In steden mag het niet in Nederland maar ik zag een mooie van Den Haag.
De verleiding om vroeg in de ochtend imposante steden te filmen. Maar hoe zwaar kunnen straffen zijn wanneer je betrapt wordt L
 
Volgens mij moet je even teruglezen en niet zo’n rare voorbarige conclusie trekken. Ik heb het gehad over de foto. Over de videobeelden heb ik geschreven dat die van de mini3 pro nog beter waren dan die van de MP2


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Maar deze video is niet tijdens een vlucht gemaakt maar lopend door Parijs als vaste camera in de hand.
In steden mogen we niet vliegen. Maar het is een goede camera.