dji mini 4 pro - active tracking - paard

Zou het kunnen komen door de schitteringen en beweging van de golven? Mogelijk is de zonnestand en en hoek waarop je rijdt van belang. De goede stukjes vergelijken met die waarop het fout is gegaan kan een indicatie geven.

Dat idee heb ik ook. De keren dat ik nu op het paard heb gevlogen was steeds emt zon.. hopelijk binnenkort eens met bewolkt weer... kijken wat hij dan doet..

Welke gordel heb je?
ik heb deze

en dan deze eraan

mocht je interesse hebben... ik heb er 2 besteld (waren slecht leverbaar en had geen geduld haha)
maar niet meer terug gestuurd..
dus mag tegen een leuk prijsje weg.

Hier wat gedachten ter overweging: Bij active tracking worden meestal wandelaars, fietsers en auto's gevolgd. Die maken vooral "egale" horizontale bewegingen. Ik kan mij voorstellen als het onderwerp (paard) relatief dichtbij gelockt wordt dat bij snel galopperen het onderwerp in snel tempo omhoog en omlaag gaat maar zich ook snel horizontaal verplaatst en dat de camera dan het onderwerp kwijt raakt. Vooral het snel omhoog/omlaag lijkt mij een probleem. Mogelijk dat experimenteren met de afmeting van het lock kader, onderwerp veraf/dichtbij kan helpen voor het beste resultaat.

Hier wat gedachten ter overweging: Bij active tracking worden meestal wandelaars, fietsers en auto's gevolgd. Die maken vooral "egale" horizontale bewegingen. Ik kan mij voorstellen als het onderwerp (paard) relatief dichtbij gelockt wordt dat bij snel galopperen het onderwerp in snel tempo omhoog en omlaag gaat maar zich ook snel horizontaal verplaatst en dat de camera dan het onderwerp kwijt raakt. Vooral het snel omhoog/omlaag lijkt mij een probleem. Mogelijk dat experimenteren met de afmeting van het lock kader, onderwerp veraf/dichtbij kan helpen voor het beste resultaat.

Dat zou idd heel goed kunnen! Bedankt voor de tip!