DJI Mini - drone crash

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

JackDrone

New Member
Lid geworden
30 nov 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
24
Locatie
Zeeland
Beste,

Gisteren middag rond een uur of 15:00 ben ik zoals gewoonlijk wezen gaan 'drone' met mijn DJI Mavic Mini die ongeveer 3 maandjes oud is en enkele keren is gebruikt.

Ik woon in de provincie Zeeland (met lekker veel water)... nu is mijn drone gisterenmiddag ter water gekomen, en nee.. deze kunnen dus niet zwemmen haha..

het frappante is alleen dat ik mijn verbinding verloor & de drone heel zachtjes het water in zag tuffen, terwijl de Homepoint geüpdatet was waar ik zelf stond.

Is dit een veel voorkomend iets? een goede vriend zei dat het kon liggen aan een verstoring door een zendmast.. (die nog 300m) van mij en de drone verwijderd was.

Heeft iemand ervaring met verbinding verloren & een zachte daling?

Ik ben benieuwd :)

Jack
 
EDIT:

Ik overweeg nu een DJI Mavic MINI 2 aan te schaffen, t.w.v. €599 (?) zodat ik ook bij deze weer het fly more combo ontvang.

Is de batterij, oplader, controller etc. van de MINI ook toepasbaar op de MINI2? of is dit niet compatibel.
 
De batterijen blijken bruikbaar in de mini 2, de rest niet.

Zou ook bij dji over garantie beginnen. Een drone hoort niet zomaar het water in te vliegen. Als het goed is bevat je telefoon gegevens over de vlucht.
 
De batterij van de mini 1 kan in de mini 2. Het totaal gewicht wordt dan zwaarder dan 250 gram. En dat wil je niet.
Althans...liever niet...
 
Verlies van hoogte kan idd komen door een zendmast.
Sterke straling kan ook komen van hoogspanningsmasten. Dus altijd uit de buurt blijven

Ruud