DJI naar FPV

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bartspeek

New Member
Lid geworden
4 feb 2023
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
21
Locatie
Roosendaal, Netherlands
Goedenacht,

ik zit al een tijdje met de gedachten om buiten het vliegen met mijn mavic mini ook FPV te gaan vliegen.
Nu houd ik van zelf knutselen en heb nog een DJI Spark liggen waar ik niet meer mee vlieg.
ik heb helemaal geen ervaring met fpv vliegen/eisen voor de drone dus ik vraag me af:
Zou het mogelijk zijn qua onderdelen om die van mijn Spark te plukken en deze om te bouwen naar fpv drone?
 
Het zou kunnen Bartspeek, de wonderen zijn de wereld nog niet .
 
Laatst bewerkt:
Je zou de motoren kunne gebruiken maar dat is gewoon zonde van de spark en je krijgt er vast niet de gewenste power uit. Dan moet je nog een frame flightcontroller esc vtx camera en reciever erbij aanschaffen. Plus een bril radio lipos en lader.
even overstappen van gps drones naar fpv vliegen is er ook niet bij. Het is totaal iets anders. Ik raad je aan om op youtube te beginnen met filmpjes van joshua bardwell. Daarnaast een simulator zoals velocidrone aan te schaffen en een goede radio om te oefenen.
je kan natuurlijk de dji avata of de dji fpv aanschaffen. Die hebben een paniek knop waardoor het iets makkelijker wordt, maar dat is wel de dure weg. die dingen kunnen gewoon minder hebben en kan je niet zelf repareren. En crashen ga je zeker als je net begint (ook als je al lang vliegt je zoekt toch wel de grenzen van je kunnen op).

wij zijn begonnen met een rtf setje van emax en vanuit daar verder gegroeit. De radio en goggles zijn op zijn best middelmatig maar je kan redelijk budget proeven aan het fpv vliegen. Als je zeker weet dat t wat voor je is raad ik ook om gelijk met een goede radio te beginnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Ik weet niet welke mini je hebt maar als je de mini2 hebt kun je met Litchi “FPV” vliegen. VR bril kopen voor een paar tientjes en een kabeltje van 1 meter aanschaffen.
Denk er dan wel aan een kartonnetjes te maken om je antenne naar buiten te houden.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: El Tigre de Aruba
Ik vlieg regelmatig fpv (met waarnemer) met mijn mini 2 en 1 meter kabeltje . Zelfbouw bril met lens waar mijn smartphone in past.
 
Maar als je nu Litchi erop zet en je koopt een echte VR bril, met 2 lenzen, waar je de telefoon inschuift, krijg je ook echt diepte in je beeld omdat Litchi 2 beeldjes naast elkaar projecteert.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app