DJI naza error 29

Kees1

New Member
Lid geworden
9 apr 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
121
Locatie
Nederland
Hey,

Voor school zijn we bezig met het bouwen van een drone. Maar we lopen steeds tegen een error aan; error 29 motor start failure.
De error:
Motors Start failure caused by TX stick(s) mid point error too big
If the TX stick(s) mid point error is too big, Motors Start will fail when you execute the Combination Stick Commands (CSC) and lead to the aircraft will not takeoff.. And the LED will blink Red four times per second continually to warn you.
TX stick(s) mid point error too big can be caused by the following reasons:
(1) There is TX stick (except the throttle stick) not at center when power on the autopilot system.
(2) The TX sticks has been trimmed, which leads to the large deviation of mid point. For example, the SUB-TRIM has been adjusted for Futaba transmitter.
(3) The TX stick(s) travel has larger asymmetry.
For the reason (1), please put all TX sticks at the mid point, and then power cycle the autopilot system to re-record the mid point. If the problem continues, that can be caused by the reason (2) or reason (3), you need to adjust the output range of your TX, and then use the Assistant Software to redo the TX calibration. Please carry out the following procedures.
(1) Connect to the Assistant software, click Basic-> R/C-> Command Sticks Calibration, and push all TX sticks throughout their complete travel range to see if any stick cannot reach its largest position.
(2) Adjust the largest travel of TX stick until the cursor on the Assistant software can reach both end positions, according to your TX manual.
(3) Power cycle the autopilot system, note that power cycle is required.
(4) Redo the TX calibration according to the Assistant software.

We hebben dit al 2 keer eerder weten op te lossen door de transmitter open te maken en de contactjes aan te duwen. We denken dat het misschien ligt aan een kabelbreuk in de kabeltjes van de transmitter. We weten dit echter niet zeker. We hebben voor de rest ook geprobeerd de command sticks te kalibreren. Ook de IMU calibation hebben we geprobeerd, maar geen succes. Ook hebben we op de transmitter zelf een kalibratie uitgevoerd. Ook dit had geen effect. De motoren hebben het dus wel al een aantal keer gedaan, maar deze error blijft maar terugkeren.
De specificaties van de apparatuur zijn als volgt:
-Transmitter: DX6i van spektrum
-Receiver: AR610 van Spektrum
-Flight controller: Naza v1 m
We weten dus niet echt waar het probleem zit. We nemen aan dat het de receiver is, maar dit weten we niet zeker. Misschien dat jullie hier meer ervaring mee hebben en ons eventueel zouden kunnen helpen?

Groetjes,
Kees
 

kwabratseur

Member
Lid geworden
2 mrt 2021
Berichten
78
Waarderingsscore
37
Punten
18
Leeftijd
29
Locatie
Apeldoorn
Website
www.jvtende.com
Hey Kees,

Is het een oude zender? De wat goedkopere zenders gebruiken ook vaak goedkope potmeters om de sticks uit te lezen.. ze gaan met de tijd vol stof zitten en ze worden snel minder nauwkeurig met gevolg dat er veel meer drift in je stick zit dan je blij van wordt.

in het verleden heb ik daar ook problemen mee gehad, ik kon er tijdelijk omheen werken door de zender voor elke vlucht te herkalibreren.

Als je herkalibreert, wees dan voorzichtig met de sticks, als je ze forceert centreren ze ook niet goed..

Misschien kan je in de software de marge voor het center punt iets ruimer zetten? Ook dat kan wel helpen, ik heb alleen geen idee of dat kan met de naza of de d6xi
 

Kees1

New Member
Lid geworden
9 apr 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
121
Locatie
Nederland
Hey Kwabratseur,

Dank voor je snelle berichtje! We hebben inderdaad al een aantal keer de transmitter gekalibreerd, helaas geen resultaat. Ook hebben we in de naza m v2 software geprobeerd de center punten te veranderen, maar ook dit had geen effect. De transmitter is ongeveer 4 a 5 jaar oud. Wij vermoeden dat de controller inderdaad te oud is en vervanging nodig heeft. Dank voor de hulp!

Groetjes,
Kees
 

Simon_de _Boer

New Member
Lid geworden
7 mrt 2021
Berichten
12
Waarderingsscore
2
Punten
3
Locatie
Leeuwarden, Friesland
Website
2-air.nl
Hey,

We are building a drone for school. But we always run into an error; error 29 motor start failure.
The error:
Motors Start failure caused by TX stick (s) mid point error too big
If the TX stick (s) mid point error is too big, Motors Start will fail when you execute the Combination Stick Commands (CSC) and lead to the aircraft will not takeoff .. And the LED will blink Red four times per second continually to warn you.
TX stick (s) mid point error too big can be caused by the following reasons:
(1) There is TX stick (except the throttle stick) not at center when power on the autopilot system.
(2) The TX sticks has been trimmed, which leads to the large deviation of mid point. For example, the SUB-TRIM has been adjusted for Futaba transmitter.
(3) The TX stick (s) travel has larger asymmetry.
For the reason (1), please put all TX sticks at the mid point, and then power cycle the autopilot system to re-record the mid point. If the problem continues, that can be caused by the reason (2) or reason (3), you need to adjust the output range of your TX, and then use the Assistant Software to redo the TX calibration. Please carry out the following procedures.
(1) Connect to the Assistant software, click Basic-> R / C-> Command Sticks Calibration, and push all TX sticks throughout their complete travel range to see if any stick cannot reach its largest position.
(2) Adjust the largest travel of TX stick until the cursor on the Assistant software can reach both end positions, according to your TX manual.
(3) Power cycle the autopilot system, note that power cycle is required.
(4) Redo the TX calibration according to the Assistant software.

We have already solved this twice before by opening the transmitter and pressing the contacts. We think it may be due to a break in the cables of the transmitter. However, we are not sure about this. We also tried to calibrate the command sticks for the rest. We also tried the IMU calibration, but no success. We also performed a calibration on the transmitter itself. This also had no effect. The engines have already done it a number of times, but this error keeps returning.
The specifications of the equipment are as follows:
-Transmitter: DX6i from spektrum
-Receiver: AR610 from Spektrum
-Flight controller: Naza v1 m
So we don't really know where the problem is. We assume it is the receiver, but we are not sure. Maybe you have more experience with this and could possibly help us?

Greetings,
Kees
I am not so much an expert in this field that's why I am not proposing a solution but I hope you can solve your problem and let us know.
Best wishes to you !!