DJI P3S omruilen voor Mavic Pro?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Matthijs

Member
Lid geworden
23 mrt 2018
Berichten
59
Waarderingsscore
36
Punten
18
Leeftijd
22
Locatie
Zeeland
Hoi! Ik zit te twijfelen om m'n huidige P3S te verkopen omdat de beeldkwaliteit me niet bevalt. Verder een fijne drone waar ik het liefst nog veel langer mee zou willen vliegen. Maar daarom zat ik te denken aan de Mavic Pro (ook vanwege de compactheid, maar dat is niet het belangrijkste).
Mijn vragen hierbij waren:
Is er zichtbare verschil in fotokwaliteit tussen deze 2 drone's?
Bij hoeveel wind/welke windkracht zou je met een Mavic Pro moeten stoppen met vliegen?
Welk bereik heb je met de Mavic Pro onder normale omstandigheden?

Of hebben jullie nog andere betaalbare (2e hands 600/700 euro) goede suggesties die voor mij interessant zouden kunnen zijn?
 
Phantom 4 is interessant de fotokwaliteit verschilt niet en windkracht zou ik niet weten

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
 
Dag Matthijs, mag ik vragen waarom de beeldkwaliteit niet bevalt? Ik ben gewoon nieuwsgierig. Misschien interessant voor jouw om een lid te vragen om een stukje rauw videomateriaal te sturen van een drone die je in jouw gedachten hebt. Dan kun je het met eigen ogen zien.
Voordat ik mijn eerste 'fatsoenlijke' drone kocht heb ik puur naar de beelden gegoogeld wat hij zou kunnen. Het werd een Typhoon H, helaas na de eerste vlucht was alles niet zo geweldig als ik had gezien op het internet. Dat viel wel even tegen. Maar na veel oefenen en meerdere uren op youtube ben ik toch overtuigd geraakt dat de camera-instellingen jouw grootste vriend zijn. Zelf heb ik gelukkig een fotografie-achtergrond waardoor alles wat vlotter te begrijpen was. Als ik nu ga vliegen stel ik de camera pas in als ik op de juiste hoogte zit voor mijn 'shot' zeg maar. Als ik mijn eerste video's terugkijk kan ik mijzelf wel voor mijn kop slaan, maar ja, dat is leren en ervaring opdoen. Dus wees voorzichtig met wat je hebt, gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt is mijn motto.
 
De Phantom 4 (niet de PRO) heeft toch ook geen verbeterde sensor, of toch wel?
Anders zou ik die ook in mijn overweging mee kunnen nemen.

@Dennis Mengerink , ik heb ook een fotografische achtergrond en ondertussen ook wel aardig wat kennis op dat gebied.
De drone heb ik eigenlijk aangeschaft voor naast mijn camera (36 megapixel full frame) om vanuit de lucht foto's te nemen, en uiteraard kun je dan geen kwaliteit verwachten van een 36MP DSLR en daar ging ik ook niet vanuit. Maar voor mij als kieskeurigere hobbyist levert de DJI Phantom 3 Standard niet de juiste kwaliteit die ik zou willen. Teveel ruis, en te weinig scherpte/details. Ik hoopte dat er een drone zou zijn die betere foto's kan leveren dan de P3S. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: joss
Ik heb geen ervaring met andere drones, geen idee of je ook naar andere merken kijkt, maar als je wilt kan ik je een .dng van mijn cg03 (Typhoon H Pro) sturen. Helaas gaat dat niet via het forum, bestand te groot (+/-25mb). Bij belang stuur me dan een pb-tje dan stuur ik hem via wetransfer.

Groeten, Dennis.
 
Hoihoi!
Ondertussen ben ik weer drone-loos. Vorig jaar heb ik mijn drone verkocht omdat ik er te weinig tijd voor had. En zeker toen de winter net begon heb ik besloten om de DJI Phantom 3 Standard te verkopen.
Maar nu begint het dronen toch weer een beetje te kriebelen, hoewel het nog een tijdje zal duren voordat ik de knoop doorhak. Momenteel eerst even wat andere grote uitgaven.

Ik ben er wel achter gekomen dat de grootte van de drone toch belangrijk is. De DJI P3S was echt te groot.
Om die reden valt de Phantom-reeks ook af. De keuze ligt dus tussen de DJI Mavic Air en de DJI Mavic Pro (eerste versie).
Persoonlijk neig ik naar de Mavic Air, omdat die net wat nieuwer is en nóg compacter.
Wat denken jullie?
 
Ik heb niet echt ervaring met (vliegen met) een Mavic Air, maar wel heel veel met een Spark en een heel klein beetje met een Phantom 4 Pro van het werk en met een Mavic Pro (en een Mavic 2 Zoom) van kennissen.

Zelf zou ik de Mavic Air meer willen zien als een "opklapbare Spark 2", waarbij het (nu) een beetje gek is dat hij de naam Mavic draagt.

Persoonlijk zou ik bij een aankoop van een nieuwe/andere drone niet voor minder dan een "echte" Mavic gaan, hetzij de oudere Mavic Pro, hetzij wel een nieuwe Mavic 2 (waarbij Pro of Zoom afhangt van wat je er vooral mee wilt gaan doen). Mijn persoonlijk voorkeur bij een aankoop na(ast) mijn Spark zou op aflopende volgorde het volgende zijn: Mavic 2 Zoom, Mavic Pro, Mavic 2 Pro, Mavic Air.

Hoe dat voor jou ligt, zul je helaas zelf moeten bepalen, afhankelijk van je voorkeuren op het gebied van wat je er precies mee wilt doen en wat je eraan wilt/kunt uitgeven.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik als bezitter van een mavic pro platinum, heb indertijd ook alle opties overwogen en heb tot nu geen spijt van de aankoop gehad. Momenteel door de introductie van de mavic 2, zijn er op marktplaats interessante aanbiedingen te zien. Succes met je keuze.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Dank voor jullie meningen en reacties!
De Mavic 2 pro zou voor mij de ideale drone zijn omdat deze een vrij grote beeldsensor heeft en met veel wind nog steeds goed kan vliegen. Daarbij is 'ie ook nog lekker compact, meer eisen heb ik niet voor een drone...
Maar het feit dat hij zo'n €1400,- kost (waar natuurlijk nog extra accessoires = kosten boven op komt) is het me dat niet waard.
De DJI Mavic Air of de Mavic Pro blijven dan nog over.
Het prijsverschil tussen deze 2 drone's is te verwaarlozen, dus daar ga ik mijn keuze niet op afstemmen.

Het belangrijkste van een drone is (voor mij) de camera. Maar aangezien de Air en de Pro daarin niet verschillen (toch?) word de keuze lastig.
Nog een aandachtspunt is is het vliegen onder wat zwaardere weersomstandigheden. Bijvoorbeeld met wat meer wind. (het waait nagenoeg altijd in Zeeland :p )
 
De DJI Mavic Air of de Mavic Pro blijven dan nog over.
Het prijsverschil tussen deze 2 drone's is te verwaarlozen, dus daar ga ik mijn keuze niet op afstemmen.

Het belangrijkste van een drone is (voor mij) de camera. Maar aangezien de Air en de Pro daarin niet verschillen (toch?) word de keuze lastig.
Nog een aandachtspunt is is het vliegen onder wat zwaardere weersomstandigheden. Bijvoorbeeld met wat meer wind. (het waait nagenoeg altijd in Zeeland :p )

In dat geval zou ik - afhankelijk nog van wat voor aanbod je tegenkomt natuurlijk - altijd voor Mavic Pro gaan, al was het maar omdat die volgens mij iets meer power en grotere props heeft, en dus beter tegen wind zou moeten kunnen. Opgevouwen schelen ze volgens mij niet gruwelijk veel in grootte en de camera scheelt volgens mij ook niet veel (of is zelfs in ieder geval qua hardware/sensor gelijk?).