DJi Phantom 4 advanced - obstacle sensor issue(?)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

bvansteyn

New Member
Lid geworden
5 mrt 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
47
Locatie
Nijkerk
Mijn overbuurman van 82 jaar (!) heeft een phantom 4 advanced waar hij met enige regelmaat mee vliegt. Het feit dat hij mij heeft zien vliegen met de mavic mini heeft ervoor gezorgd dat hij van de week weer na lange tijd heeft gevlogen. Nu heeft hij het volgende issue waar hij niet uitkomt en ik zo snel ook niet:

Phantom 4 staat aan en is verbonden met de controller. Als scherm gebruikt hij een Samsung telefoon. Alles alles aan staat en verbonden is dan ziet alles er goed uit. Geen waarschuwingen anders dan dat de propellors niet gemonteerd zijn.

De Phantom staat op tafel opgesteld zonder props. Zodra de beide sticks naar het midden worden getrokken op de controller dat meld de stem dat de drone klaar is om op te stijgen. Tegelijkertijd begint er continue een piepsignaal te klinken. Op het scherm van de telefoon zie je de ' obstacle detection status' continue in het rood staan met ' 1m' erbij. Volgens de buurman was dat nooit het geval en de enige manier om het irritante gepiep op te laten houden is door de sensoren uit te schakelen. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Is dit default gedrag van de phantom omdat hij simpelweg op tafel staat en er dus iets in de buurt in het zicht van de sensoren staat? Het toestel heeft de laatste updates en is volledig gecalibreerd zowel drone als controller. Beide zijn ook volledig opgeladen en staan goed in verbinding.

Is dit gedrag van de sensoren logisch en verdwijnt dit zodra je de lucht in gaat of klopt dit gedrag niet? Het piepen komt echt uit de telefoon/app. Ben verder niet bekend met deze DJI dus weet ook niet of dit normaal is. De buurman zegt dat dit nieuw gedrag is in ieder geval.

Iemand een idee of advies wat te doen? Is sensor callibratie via DJI Assistent op de computer aan te raden?