DJI presenteert headset voor droneracen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.855
Waarderingsscore
2.151
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht
DJI heeft een headset gepresenteerd die geoptimaliseerd is voor droneracen. De Goggles Racing Edition-headset werkt automatisch met diverse dronemodellen van de fabrikant zelf en heeft antennes die digitale en analoge beelden kunnen ontvangen.

De headset is volgens DJI geschikt voor droneracen, omdat de antennes signalen kunnen opvangen van drones die tot zeven kilometer ver zijn, met een vertraging van maximaal vijftig milliseconden.

Bron:
Tweakers

En ajb geen discussie starten dat ik aanzet tot het vliegen op zeven kilometer afstand. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Ik ben erg benieuwd hoe de drone race community gaat reageren op deze bril. Ik weet dat de digitale systemen van Connex nog altijd niet breed geaccepteerd zijn, niet alleen door de hoge prijs, maar ook door de storing die men toch nog vaak heeft. Het is dus de vraag of het DJI wel is gelukt om een systeem te maken dat FPV racers kan overtuigen.
 
Ik ben erg benieuwd hoe de drone race community gaat reageren op deze bril.
Check de reacties op Tweakers. Samengevat zijn dit: lomp, zwaar, (te) hoge latency. En (ook daar) een discussie of zo'n bril wel binnen de regels valt.
 
En elders:

“ze zijn er nog lang niet, maar een bedrijf met dergelijke resources dat zich op ontwikkeling voor de race markt stort is op zich al goed nieuws. The future is bright :)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
“elders” = FPV Racing NL Facebook groep


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie