DJI Spark weggevlogen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton079

New Member
Lid geworden
1 jan 2020
Berichten
8
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
69
Locatie
Zoetermeer
Website
tonsnijders.nl
Vanaf station Lansingerland (Zoetermeer, Bleiswijk) weggevlogen (foutmelding op scherm "Magnetic Field Interference. Exit P-GPS mode).
Vloog op 26 mtr hoogte boven open veld en nam de rit richting industrieterrein Lansingerland in de richting van de wijk Rokkeveen. Gezien vliegrichting, % batterij en snelheid zou hij ver in de wijk Rokkeveen geland kunnen zijn.
 
Jammer Ton. Altijd zonde om zo van je materiaal af te geraken ...

Heb je nog iets gehoord?
 
Nee, helaas. Tot op heden nog niks. Ook bericht geplaatst in https://www.verlorenofgevonden.nl dus hopelijk volgt er nog een positieve reactie binnenkort.

Nu uitzien naar een andere Spark (mede ivm de hoeveelheid accessoires daarvoor, o.a. 4 batterijen), maar da's nog niet zo makkelijk. Bijna nergens te verkrijgen hoewel DJI ontkent de productie gestopt te hebben. Ik wijt het dan maar aan Corona en heb geduld.
 
Inmiddels wel intensief contact gehad met DJI support. Zijn nu alle logs aan het uitpluizen en bekijken of het een gebruikers fout was of een Spark-probleem. Hoor binnenkort meer.
 
Mooi nieuws Ton! Goed dat DJI haar verantwoordelijkheid neemt.
 
Goed nieuws: DJI beschouwde dit niet als een gebruikersfout en de garantie-claim (drone was 13 maanden oud) wordt geaccepteerd. Binnen een paar dagen ontvang ik een nieuwe Spark.
Zeker mazzel.
Station Zoetermeer/Lansingerland is vlak naast een Hoogspanningsstation met 380,000 volt. Superveel hoogspanningskabels ook. Ik snap wel waar die interferentie vandaan kwam. En dan nog de bovenleiding van de trein...
Daarbij mag je daar niet vliegen, je zit daar al in de CTR van Rotterdam.


mvg,
Martijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.