DJI Windows SDK is (sinds oktober?) in public beta voor download beschikbaar

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
Hé, kijk nou: de DJI Windows SDK, zoals voor de zomer via demo op Microsoft Build event aangekondigd, is (blijkbaar sinds oktober?) live in public bèta-versie.
Het (voor mij) slechte nieuws: alleen de Mavic Air en de Phantom v4 Pro lijken vooralsnog ondersteund, dus ik heb er met mijn Spark (die ondertussen wel door de DJI Mobile SDK ondersteund wordt) helemaal niets aan als geïnteresseerde softwareontwikkelaar op het Microsoft Windows platform.

Maandag op het werk eens navragen wat onze ROC-L Phantom nou precies voor type was. Volgens mij geen v4 Pro... :-(
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
(Of even gek hardop gedacht: kan ik in de wintermaanden misschien tijdelijk een Mavic Air lenen (desnoods huren) om eens te gaan spelen...? Eerst eens kijken of verbinding met die drone via de SDK vanuit eigen stukje software überhaupt werkt, en hoe dan. Connected, status en videobeeld zien te benaderen. Echt ermee gaan vliegen in eerste instantie nog even niet voordat ik op een veilige manier ervaring met aansturing van dronefuncties in eigen software via de SDK opgedaan zou hebben. Dus lenen zonder props zou een prima optie zijn.)
 
Nu begint het interessant te worden. Door het beschikbaar stellen van een SDK kan iedereen er mee gaan experimenteren (wat jij ook wil) waardoor er een hoop nieuwe ideeën en toepassingen naar boven zullen borrelen.

Fransisco krijgt trouwens een flink applaus voor een vluchtje van niks. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Speedy
Fransisco krijgt trouwens een flink applaus voor een vluchtje van niks. :D
Heb dat filmpje sinds (wat was 't?) mei niet meer helemaal gezien, maar ik snap wat je bedoelt.

Bedenk je echter het volgende:

1. Het is tijdens een live presentatie voor een paar honderd mensen in de zaal.

2. Het werd live via internet wereldwijd uitgezonden en er keken vast vele duizenden softwareontwikkelaars live of later die dag (of week) naar.

3. Verreweg het grootste deel van het publiek (ik schat zelfs tussen 75% en "vrijwel iedereen op een handje vol na") zal geen enkele persoonlijke practische ervaring hebben met het besturen van een quadcopter.

4. Het was binnen, waarschijnlijk zonder GPS-ontvangst, met veel presentatieapparatuur, en met een publiek vol met active laptops, telefoons en smartwatches. Niet bepaald "storingsvrij"..

5. Als de demo niet helemaal fake was (aanwezigen kregen ter plekke toegang tot de private beta-versie, maar wie weet), werd de drone bestuurd door software op de getoonde laptop via WiFi, met Fransisco alleen daar als backup piloot, om te voorkomen dat bij wat voor storing ook de drone apparatuur of publiek zou raken.

6. En mogelijk was Fransisco (mede) programmeur van die demosoftware.

Persoonlijk zou ik in zijn plaats best zenuwachtig geweest zijn!
 
Laatst bewerkt:
Nu begint het interessant te worden. Door het beschikbaar stellen van een SDK kan iedereen er mee gaan experimenteren (wat jij ook wil) waardoor er een hoop nieuwe ideeën en toepassingen naar boven zullen borrelen.
Andere DJI SDKs (zoals de DJI Mobile SDK) bestaan natuurlijk al veel langer; dit is de reden dat apps als Litchi, Precision Flight, en AirMap (wist je dat je daarmee zo ook je drone kunt besturen trouwens?) al een tijdje bestaan.

Maar nu kan dat soort software dus ook op Windows OS computers geschreven worden en draaien.
 
(Of even gek hardop gedacht: kan ik in de wintermaanden misschien tijdelijk een Mavic Air lenen (desnoods huren) om eens te gaan spelen...? [...])
Nou, even op het werk nagevraagd, en de ROC-Light geregistreerde drone die we daar hebben zou een Phantom 4 Pro moeten zijn. Als hij inderdaad niet ingepland is de komende dagen kan ik er misschien komende woensdag al mee met de SDK gaan stoeien. Spannend!

(Verdere informatie houd ik vanaf nu buiten het Nieuws-forum.)
 
Laatst bewerkt: