Docu Drones-Out of control

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Vanavond op Canvas om 20.05 uur, een documentaire over gebruik van Drones en de incidenten, die daar uit voort kunnen vloeien.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Aan de titel te zien zal het wel weer een fraai staaltje sensatiejournalistiek worden...


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Tja, het grootste deel ging over de Engelse luchthaven Gatwick, iets wat we allemaal hebben kunnen volgen, vond het geheel redelijk objectief gebracht. Als we ons allemaal aan de regeltjes houden, kunnen we nog jarenlang plezier van onze drones hebben, maar ja , sommige kunnen dat niet..............


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb de docu teruggekeken (dat kan online via de site van de VRT). Alhoewel de docu, die trouwens gemaakt is door journalisten van het BBC programma Panorama, naar mijn mening nogal tendentieus begon, viel het uiteindelijk mee met de 'gekleurdheid' van de docu. Naast de kritische geluiden over drones, die voor een groot deel zeker terecht zijn, was er ook aandacht voor de positieve toepassingen van drones. Wel jammer dat bepaalde zaken net niet wat verder waren uitgediept, zo is er veel discussie geweest over die proef waarbij er een drone op een vliegtuigvleugel werd afgeschoten, en uitgerekend dat onderzoek kwam uitgebreid aan bod. En nog steeds is niet duidelijk wat er nu precies bij Gatwick is gebeurd. Je kunt je amper voorstellen dat tientallen mensen zoiets uit de duim zuigen, maar het blijft een raar verhaal.