Drone advies gevraagd voor papa en zoon.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

martijnoss

New Member
Lid geworden
14 jun 2020
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
40
Locatie
oss
Hallo,

Zoals jullie michien al gelezen hebben in het onderwerp voorstellen wil ik een drone kopen voor mij en mijn zoon van 5.
In het verleden een phantom gehad, dat was in de begin jaren later weer verkocht omdat ik er niets mee deed.

Gister mijn zoon in beverwijk een drone gegeven en heb hem vandaag een echte drone beloofd dus zou ik graag wat advies willen mbt het model en heb hiervoor een paar eisen.

Het word een dij want dat is toch wel het drone merk naar mijn mening, lang vliegen, veilig, stabiel, coming home functie, en ze zien er mooi uit.

Maar ik zou er graag wat functionaliteiten op willen hebben.

2 remote's master en slave zodat ik hem over kan nemen, en het kastje niet net als nu uit zijn hand hoef te trekken.(zag dat de mavic 2 dat kan maar misschien ook wel eerdere modellen.)

Goede accuduur afdek ik dat je met dij dan altijd wel goed zit.

En ik zou graag custom firmware willen draaien en niet voor de begrenzingen eraf te halen maar om een flip te maken met 1 push on the button dat kan zijn huidige drone ook en het zou dan wel een tegenvaller zijn als zijn echte drone dat niet kan.
Ik heb zelfs filmpjes gezien van de mavic air die op zijn kop erbij kan vliegen.
(weet niet of er op het forum over gepraat mag worden"custom firmware")


Alvast bedankt voor de reacties.
 
Als ik dit zo lees zou ik niet voor een dji gaan. Als je een vinger in de pap wil hebben zou ik voor een eigen 'pakketje' gaan. Hier heb ik geen ervaring mee. De DJI-drones zijn geen racers (Flips e.d.). Maar wat is de wens, mooie films maken of lekker vliegen?
 
Allereerst bedankt voor je reactie, het gaat ons niet echt om filmen alowel een camera erop wel leuk is.
Met racers enzo heb ik geen ervaring en of die ook alle features hebben zoals coming home enzo.

Van dji weet ik dat ze goed zijn en dan heb ik geen lelijk uitziende zelfbouwdrone.

Maar alles staat in princiepe nog open.
 
Ik ben het eens met Dennis. Als je wilt racen of acrobaten met je drone, geen DJI kiezen.

Wat betreft het uiterlijk van een drone. Als je 'm in de woonkamer wilt neerzetten om er naar te kijken, dan is uiterlijk iets om op te letten. Op afstand in de lucht gaan alle drones behoorlijk op elkaar lijken. Oftewel, daar zou ik me niet te blind op staren.
 
Daar heb je zeer zeker een punt kwa uiterlijk.

Mischien word het dan wel een racer of stunt net hoe je het noemt.
Maar waar moet ik op zoeken en waar op letten.

Gaan die met 1 druk op de knop een salto maken of op zijn kop vliegen.
Zijn er degelijke merken die er geadviseerd kunnen worden het liefst ready to fly.
En zit er een coming home functie op.

Sorry voor de vragen maar het is weer een hele andere tak dan de dji drones merk ik via Google en krijg ook niet echt veel informatie gevonden.
 
Sorry voor de vragen maar het is weer een hele andere tak dan de dji drones merk ik via Google en krijg ook niet echt veel informatie gevonden.

Je hoeft je echt niet te verexcuseren voor je vragen, daar is het forum voor.

Er gaat met race-drones weer een hele andere wereld open, waar ik ook niet zo in thuis ben. Misschien krijg je nog wat tips van andere forumleden, anders zou ik me in een RC-zaak laten voorlichten en kijken of ze iets hebben wat aan jouw wensen aan een drone voldoet. In jouw geval lijken mij ook vragen relevant als kan de drone tegen een stootje, zijn onderdelen leverbaar en eenvoudig te vervangen, etc.

Dit artikel op dronewatch helpt je misschien ook een beetje op weg.
 
Thnx, ik ga nu naar bed en zal morgen weer eens verder gaan.

Dat hij tegen een stootje moet kunnen is met een racedrone wel handig, vandaar dat ik een dji voor ogen had en niet omdat deze tegen een stootje kunnen maar wel omdat deze super stabiel zijn sensoren heeft en een coming home functie.
En qls er een dji is die saltos kunnen maken is de keus ook zo gemaakt.


Echt racen hoeft niet maar zoals gezegd het zou leuk zijn als hij saltos kan maken want qls ik zeg dat ik een drone gevonden heb maar geen saltos kan dan gaat mijn zoon dat niet leuk vinden haha.

In ieder geval alvast bedankt.
 
Inmiddels een dji mavic pro met 2 accus op de kop getikt
Nu ga ik op zoek naar een 2e zender zodat ik hem niet de hele tijd hoef af te pakken.