Drone afstand propellers & stabiliteit

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Martijn1992

New Member
Lid geworden
1 sep 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
1
Punten
1
Locatie
Sneek
Goedemiddag,

Voor mijn studie heb ik een opdracht gekregen uit te zoeken wat de redenen zijn waarom drones altijd een bepaalde afstand hebben tussen de uiteinden van de propellers.

De afbeelding als bijlage is een voorbeeld wat (naar mijn mening) nooit voorkomt. Echter zou dit praktisch gezien wel een groot voordeel hebben want je kan op die manier een drone veel kleiner bouwen...

Ik hoor graag jullie kennis hierover!
 

Bijlagen

  • 254FDC88-78E3-4DED-9007-816B6E000CEB.jpeg
    254FDC88-78E3-4DED-9007-816B6E000CEB.jpeg
    107,9 KB · Weergaven: 38
De afbeelding als bijlage is een voorbeeld wat (naar mijn mening) nooit voorkomt.

Een Parrot lijkt behoorlijk op de de afbeelding die je laat zien. Ik denk dat je je aannames een beetje moet bijstellen.

1610378623213.png1610378811087.png
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb e.e.a. opgezocht en kom tot de conclusie dat stabiliteit en aerodynamische eigenschappen van een drone veel te maken hebben met de afstand tussen de propellers.

Bovenstaande zijn naar mij mening de grootste factoren die daarop invloed uitoefenen.

ik hoor graag van jullie of ik in de goede richting zit en wat eventuele kleinere factoren zijn die er mee te maken hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tipe
Zou je voor mij nog wat duidelijkheid kunnen scheppen?
Het topic heet "Drone stabiliteit".
Maar in je openingspost zeg je:

"Voor mijn studie heb ik een opdracht gekregen uit te zoeken wat de redenen zijn waarom drones altijd een bepaalde afstand hebben tussen de uiteinden van de propellers."

Wat is nu je echte vraag?
 
Je hebt gelijk, ik heb de titel aangepast.
De leraar gaf als hint dat het wellicht iets met stabiliteit te maken heeft, vandaar dat ik dat al mee nam in de titel.

mijn vraag is eigenlijk: wat zijn de negatieve effecten zijn als je de afstand tussen de propellers van je multicopter zo klein mogelijk maakt.

om daar op verder te gaan ben ik zelf benieuwd of deze effecten evenredig oplopen met het gewicht van de drone of dat het exponentieel is (als voorbeeld: verschil gewicht tussen fpv drone en bijvoorbeeld een cargo drone)
 
mijn vraag is eigenlijk: wat zijn de negatieve effecten zijn als je de afstand tussen de propellers van je multicopter zo klein mogelijk maakt.

om daar op verder te gaan ben ik zelf benieuwd of deze effecten evenredig oplopen met het gewicht van de drone of dat het exponentieel is (als voorbeeld: verschil gewicht tussen fpv drone en bijvoorbeeld een cargo drone)

Ik heb het idee dat je niet echt goed gezocht hebt. Ik vond binnen 5 minuten het antwoord op je vraag. In deze paper wordt je vraag beantwoord.

 
Dan nog even verklaren waarom het bin Parrot wel lukte.

Vergelijk ook met wingtips.
 
Bedankt voor alle info! Hier kan ik een hoop mee! Het verhaal van de ducted fan klinkt ook logisch... Alleen is, naar mijn mening, een echte ducted fan meer voor vliegtuigen ipv VTOL