Drone artikel in De Stentor "Deventenaar Coen de Jong (25) droomt over dronereizen: ‘Een vliegende taxi, dat kan over 5 à 10 jaar’"

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Coen heeft zijn papieren volgens mij wel op orde (één van de weinige volledig ROC gecertificeerde vliegers in Nederland).
 
Onder welke voorwaarden mag je in die RMZ vliegen? Specific papieren en aanmelden bij het vliegveld?
 
Ik zit me trouwens te verbazen over die RMZ (wat trouwens staat voor Radio Mandatory Zone). Ik heb ook wel eens gevlogen bij Deventer, maar kan me niet herinneren dat ik toen een RMZ op de kaart heb gezien. RMZ wil zeggen dat je radiocontact moet kunnen onderhouden met de verkeerstoren. Ik meen dat Teuge een uitzondering is en dat daar alleen een beperking geldt buiten de daglichtperiode. Ik zal er eens achteraan gaan.
 
Het is inderdaad zo dat die ATZ/RMZ alleen van toepassing is buiten UDP (universal daylight period). Overdag heb je er niet mee te maken. Gewoon lekker dronen daar, zou ik zeggen. Een beetje opletten in het broedseizoen (bij de uiterwaarden) kan overigens geen kwaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: dutchdronex en arvidnl
Euh, buiten daglicht mag je toch al niet vliegen, dus die RMZ (die wel bij Aeret staat(zonder jouw toelichting), maar niet bij PDOK) kan ik verder negeren. Dat is fijn. Bedankt voor het uitzoeken!
 
Euh, buiten daglicht mag je toch al niet vliegen, dus die RMZ (die wel bij Aeret staat(zonder jouw toelichting), maar niet bij PDOK) kan ik verder negeren. Dat is fijn. Bedankt voor het uitzoeken!
Heb hierover net contact gehad met Mark (van Aeret). De RMZ/ATZ wordt niet meer getoond nu.
 
Op zich bestaat die RMZ, dus tonen is prima, maar wel met de toelichting die jij net gaf. Het is wel relevant om te weten als je je niet aan de regels houdt om te weten welke regels je allemaal overtreedt.
 
Op zich bestaat die RMZ, dus tonen is prima, maar wel met de toelichting die jij net gaf. Het is wel relevant om te weten als je je niet aan de regels houdt om te weten welke regels je allemaal overtreedt.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Dan zou je bijvoorbeeld ook alle luchtruiminfo die van toepassing is boven de 450 ft moeten gaan weergeven. Dan krijg je een kaart die veel meer vragen oproept dan dat je er als dronevlieger iets aan hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr