Drone-beelden tijdens F1 race

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.880
Waarderingsscore
2.161
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht
Ik werd vanmiddag tijdens de F1-race in Spanje verrast met live drone-beelden. Het waren maar een stuk of 4 korte shots in de hele race.
Ik zag de drone telkens rechts van de baan boven het gras tussen bocht 13 en 15 met de wagens meevliegen. Niet boven publiek, maar in het verlengde na bocht 15 staan al wel weer tribunes, dus best nog een veiligheidsrisicootje.

Ik heb een discussie gevonden op het formule1-forum op Reddit. Hier blijkt dat het gebruik van de drone vandaag een experiment is geweest.
 
Ja, dat viel mij ook meteen op. Nog niet eerder gezien.
 
Ja, dat viel mij ook meteen op. Nog niet eerder gezien.
Dat klopt, dit is de eerste keer dat er drone-beelden uitgezonden zijn.
Ik vond de beelden best slecht en ook weinig toevoegen aan mijn beleving als kijker. De beelden vanuit de helicopter geven overzicht en hebben daarmee een toegevoegde waarde.
Zoals ik hierboven al aangaf zie ik ook nog wel wat veiligheidskwesties bij een evenement met zo veel mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Ik vond de beelden best slecht en ook weinig toevoegen aan mijn beleving als kijker. De beelden vanuit de helicopter geven overzicht en hebben daarmee een toegevoegde waarde.
Helemaal mee eens.
 
Eerste beelden van de helm cam waren ook niet best. Maar inmiddels erg leuke toevoeging. Überhaupt de eerste beelden vanaf de auto waren om te huilen. Het is leuk dat ze nieuwe dingen proberen.
 
Eerste beelden van de helm cam waren ook niet best. Maar inmiddels erg leuke toevoeging. Überhaupt de eerste beelden vanaf de auto waren om te huilen. Het is leuk dat ze nieuwe dingen proberen.
Helemaal eens dat experimenteren met nieuwe toepassingen en technologie leuk is, juich ik ook toe. Maar het kan ook wel eens tegen vallen. Die helm-camera levert te onrustige beelden op en voegt ook niet veel toe aan de boordcamera.
 
Drone beelden leuk maar pak dan wel een drone die de auto's bij kan houden en iets lager vliegen anders gewoon bij de heli houden.
Ik vond de eerste indruk niet goed, maar wie weet word het beter.
 
Helemaal mee eens, een echte meerwaarde heeft het nu nog niet. Maar wat niet is kan nog komen. Meer snelheid en lager vliegen, dan krijg je denk ik het effect van de auto's achtervolgen. Dat zou mooie beelden opleveren maar is ook wat meer risico. Ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: dutchdronex
Drone beelden leuk maar pak dan wel een drone die de auto's bij kan houden en iets lager vliegen anders gewoon bij de heli houden.
Ik vond de eerste indruk niet goed, maar wie weet word het beter.
Gisteren in Amerika werden weer een paar drone shots getoond. Hij kon de safety car in ronde 20 krap aan bijhouden. In ronde 43 (ongeveer) vlogen de racewagens er aan voorbij.
Ik ben er voor mezelf uit, laat die drone tijdens de race maar in zijn koffer.
 
  • Leuk
Waarderingen: dutchdronex