Drone bij WK Veldrijden

Vanden Berg Guido

Active Member
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
329
Waarderingsscore
76
Punten
28
Leeftijd
81
Locatie
Kessel Belgie
Drone opnames gezien tijdens wedstijden veldrijden in Hoogerheide Nederland, welke Drone zou daar gebruikt zijn ?, lijkt mij wel uitzonderlijk gevaarlijk ongeacht de uitstekende piloot, toch wel prachtige beelden.
 
Jammer genoeg niet gezien maar een Avata vliegt heel steady, “op de rails” zeg maar en levert mooie beelden. Bovendien een frame om de props zodat het niet per ongeluk als een cirkelzaag zal functioneren.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Sandur
Een Avata was waarschijnlijk het type Drone dat er gebruikt werd, hij is even gespot door een vaste camera, waarschijnlijk zal hij ook gebruikt worden Zondagnamiddag tijdens het wereldkampioenschap voor de profs als de wind het toelaat, ongelooflijke beelden van het volgen van de renners tussen de bomen, een camera op kabel kan dit nooit.
 
Een Avata was waarschijnlijk het type Drone dat er gebruikt werd, hij is even gespot door een vaste camera, waarschijnlijk zal hij ook gebruikt worden Zondagnamiddag tijdens het wereldkampioenschap voor de profs als de wind het toelaat, ongelooflijke beelden van het volgen van de renners tussen de bomen, een camera op kabel kan dit nooit.
Misschien even uit de DJI bubbel stappen: Denk niet dat men gebruik maakt van drones met plastic speelgoedlensjes erin:

FPV+VR.png
QAV.png
 
Misschien even uit de DJI bubbel stappen: Denk niet dat men gebruik maakt van drones met plastic speelgoedlensjes erin:

Bekijk bijlage 4229
Bekijk bijlage 4230

Waarom krijg ik nou altijd het idee bij jou dat je probeert om DJI af te raden, of zoals hier, heel degenererend te spreken over een “plastic” lensje. Ik zal je uit je droom helpen. Glazen lenzen heb je bijna niet meer omdat de kunststof lenzen zo goed zijn. Of wilde je zeggen dat “jouw merk” Autel glazen lenzen heeft? Dat glazen lenzen tijdperk is echt al tijden voorbij.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MaartenV1, DDD en JH54
Leuk detail is dat de fpv camera op die whoop de originele dji airunit camera is.
 
  • Leuk
Waarderingen: RGM
Waarom krijg ik nou altijd het idee bij jou dat je probeert om DJI af te raden,
Ik kan er niks aan doen, het zit nou eenmaal in mijn genen. Ik ben zelf gewoon te kritisch voor een DJI. Maar wees niet bang, ik heb in het verleden genoeg geld aan DJI producten gespendeerd, mocht je je daarover zorgen maken. Mijn grootste aversie tegen het merk is dat je een gemiddeld product koopt voor te veel geld en een maand later hoor je dat de volgende "evolutie'' van het model alweer op de planken ligt.
Verder kan ik 90% van de gebruikers een DJI aanraden [wat ik ook regelmatig doe],Al vind ik het product zelf gemiddeld, met name de verkrijgbaarheid, variëteit en de service zijn top. Het voldoet prima voor de meesten, kennelijk een belangrijke pijler.
Mijn algemene advies:
Vind je verkrijgbaarheid en service belangrijk: Koop een DJI
Vind je de camera en kwaliteit belangrijk: Kijk zeker eens naar een Autel Robotics.
Buiten dat, er zijn zeker meer merken met prima producten, zeker in de sub 250 gram klasse.
Daarbij: Albert Hein is ook de grootste, maar zéker niet de beste.;)

..en ja, AR gebruikt écht glazen lenzen op de Pro en ''+'' modellen, sommige zelfs van Leica


Leuk detail is dat de fpv camera op die whoop de originele dji airunit camera is.

Goed gezien!
 
In tegenstelling tot Formule 1-wagens houdt deze drone de fietsers in de blubber met gemak bij. Hier heeft het wel toegevoegde waarde.
Alleen jammer dat die wielersport me niets doet. :D
 
Was blijkbaar een Belg die dat al 12 jaar professioneel doet, er is sprake van dat hij in de toekomst dit ook voor de F1 gaat doen, probleem is dat zijn drone max 170 kmu kan
 
Formule1 gaat 'm (voorlopig) niet worden. De drone is idd te traag en het risico te groot boven een F1-race.

Zie hier een ander draadje:
 
Formule1 gaat 'm (voorlopig) niet worden. De drone is idd te traag en het risico te groot boven een F1-race.

Zie hier een ander draadje:
Klopt niet, het gebeurd zelfs al. Google ff
 
Maar haal je de drone-beelden weg bij de F1 dan mis je net de finishing touch.
Grote verschil is dat de drones bij de F1 er niet achteraan racen maar beelden vanuit de bochten maken. Zowel binnen als buitenbochten (er wordt dan doorgestoken) worden gebruikt zodat het toch nog wat lijkt. Ik vond het wel mooi.
Maar een drone die continue het parcours volgt is natuurlijk het echte drone werk.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Maar haal je de drone-beelden weg bij de F1 dan mis je net de finishing touch.
Nee, dan mis ik er niets aan.
Grote verschil is dat de drones bij de F1 er niet achteraan racen maar beelden vanuit de bochten maken.
In beide GP's (Spanje en Amerika), waar met de drone is geexperimenteerd, vloog de de drone wel degelijk langs het circuit met de wagens mee. Althans poogde, want bijhouden lukte natuurlijk niet.
 
Toch heel commotie over dit Drone evenement hier in België, het gaat van geweldige beelden tot scheermessen boven ons hoofd, hier zou het niet toegelaten zijn, verleden jaar zijn er boetes uitgeschreven tot 8000 euro plus in beslagname van een paar Drone's boven Tomorrowland.