Drone certificaat

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sky-searcher

New Member
Lid geworden
13 mei 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
63
Locatie
Delft
Hallo Beste mensen.

Ben echt een beginner op drone gebied,krijg binnenkort en simpele drone om te starten.
En uiteraard meer ervaring een andere semi prof drone kopen.
Wat kosten bv de examens voor een beginneling.
En mag ik overal vliegen met een simpele drone die niet zo hoog gaat.

Ik hoor het .
Alvast bedankt.
Mvg
Adriaan.V.D ( Sky-searcher )
 
Welkom Adriaan!

Hier vind je al veel antwoorden op je vragen: Rijksoverheid.nl/drones
Je zult o.a. zien dat er best veel regels zijn, en dat opgaan voor een examen niet per definitie noodzaak is.
 
Welkom op het forum, Adriaan.

Afhankelijk van het gewicht van je drone en het exacte gebruik zal je geen, A1-A3 en/of A2 moeten behalen.
Het A1/A3 vliegbewijs kan je in het buitenland online vaak gratis behalen, in NL zou je bijv. bij Dutch Drone Academy of Drone Flight Academy terecht kunnen.

Waar je mag vliegen kun je het beste bekijken op de app GoDrone, deze gebruiken de handhavers ook om te kijken of je ergens mag vliegen.
Gedetailleerder kun je kijken op Aeret.

Verder vind ik UAV Forecast een fijne app om het weer (lees windsnelheden) te bekijken.
Hier op het forum kun je van alles vinden als beginner, gebruik de zoekfunctie voor het onderwerp wat je wilt weten.



Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: jaja842
Top bedankt voor de info,gaat inderdaad om eerst wat foto,s ect te maken voor mijn website,s om te oefenen..

Bedankt.

Grt
Adriaan
 
Adriaan,

kijk eens naar de mogelijkheden met een mini.... Leuke drone om te starten, met ontzettend mooie en leuke opties. Inderdaad de map bekijken of je in jou buurt mag vliegen is een eerste vereiste. Snuffel maar wat rond op het forum en stel je vragen... Voor je het weet hang je in de lucht. Welkom. Groetjes, Tom
 
Hoi ,ja bedankt,heb inderdaad een mini drone een DWI x9 ,4ch Quadchopper. met camara.
Weet alleen niet welke app ik nu moet scannen,staan er 2 bij de eerste voor apple en android en de tweede google.
Zit ook maar een kleine beschrijving bij ,zie niet veel op youtube,moet natuurlijk ook gekalibreerd woorden.

Grt
Adriaan