Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DickS

New Member
Lid geworden
10 apr 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
57
Locatie
Rotterdam
Beste Forumleden.

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Dick. Heb al een jaar een DJI Mini 2 en vlieg naar volle tevredenheid rond in Nederland en het buitenland.
Vandaag heb ik een update gedownload, maar was mijn batterij in de drone helaas leeg. Niet zo handig, maar gebeurde. De download stopte en vervolgens snel een nieuwe accu in de drone gedaan. Bij het aanzetten viel mij op dat bij de batterijstatuslampjes alleen de linker en rechter aangingen. Vervolgens ging het ledlampje onder de drone rood knipperen. Volgens de beschrijving een IMU probleem (calibreren). Maar via het menu van DJI kan ik niet caliberen omdat hij geen connectie heeft met de drone... Gek genoeg zie ik via het scherm wel wat de camera ziet, maar is er geen connectie.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Wat betekenen die twee lampjes bij de batterijstatus (overigens hebben alle 3 de batterijen dit, dus neem ik aan dat het een foutcode is). Ik hoop dat iemand mij kan helpen. ALvast bedankt.
Groet,
Dick
 
ik ken de mini 2 niet , maar wellicht de firmware opnieuw flashen met dji assistant software, daarna ook calibreren.
 
Beste Phlurm,
Bedankt voor je tip. Ik heb net via Youtube een filmpje gevonden om je oude firmware terug te zetten (dwz de nieuwe te verwijderen). Ik heb deze terug gezet naar vorig jaar. Daarna was de foutmelding weg. Inmiddels ben ik de nieuwe weer aan het installeren, maar nu met een volle accu. Dus het lijkt er op dat het helemaal goed gaat komen.
Voor diegene die hier ook nog eens tegen aan lopen: hierbij de link: