Drone-experiment

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.877
Waarderingsscore
2.159
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht
Voor de natuurkundigen onder ons.
Je zet een doos met een drone erin op een weegschaal. Wat geeft de weegschaal aan als je de drone in de doos laat vliegen?

Antwoord in onderstaande video:

 
Ik heb de video nog niet bekeken, maar gezien het feit dat massa niet zomaar kan verdwijnen (behalve op quantumniveau dan ;) ) denk ik dat de weegschaal gedurende het gehele experiment dezelfde massa aangeeft. Verder lijkt het me onwaarschijnlijk dat de drone uberhaupt zou kunnen vliegen, want de luchtstroom waartegen de drone zich moet afzetten kan geen kant op en het wordt 1 en al wervelingen in die doos, waardoor er geen lift ontwikkeld kan worden.
 
Heb het filmpje ook nog niet bekeken, maar als het überhaupt mogelijk is, dat de drone in de doos blijft zweven, zou ik zeggen: het gewicht van de doos + de door de props opgebouwde luchtdruk (voor zover die niet ontsnapt via de bovenzijde). Leuke vraag, maar in de praktijk lijkt me niet haalbaar.
 
Heb het filmpje ook nog niet bekeken, maar ik denk gewoon het gewicht van de doos + het gewicht van de drone (opwaartse kracht , = massa drone)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Jullie zijn de ware natuurkundigen. Zonder kijken het juiste antwoord geven. :)