Drone i.c.m. chromebook

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Eveline

New Member
Lid geworden
7 mrt 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
32
Locatie
Steenbergen
Goedenavond,

Ik ben voornemens om een drone aan te schaffen voor op reis. Uiteraard wil ik de dronebeelden dan kunnen bewerken. Is er iemand die ervaring heeft met het bewerken van de beelden op een chromebook?
 
Weet je dat heel zeker? Draait OpenShot ook op Chrome OS?
Een chromebook is zeker niet gemaakt voor editting/renderen. Korte shots zal wellicht wel lukken met een opensource editor, maar verwacht er maar zeer weinig van.
 
Een chromebook is zeker niet gemaakt voor editting/renderen. Korte shots zal wellicht wel lukken met een opensource editor, maar verwacht er maar zeer weinig van.

Daar was ik al een beetje bang boor. Als ik een drone van DJI koop, krijg ik de beelden dan automatisch op de telefoon die ik aan de controller hang? (In mijn geval een iPhone.)
 
Daar was ik al een beetje bang boor. Als ik een drone van DJI koop, krijg ik de beelden dan automatisch op de telefoon die ik aan de controller hang? (In mijn geval een iPhone.)
Je kunt de beelden op je telefoon krijgen, maar de kwaliteit is veel minder dan de beelden die op de micro sd kaart staan in de drone zelf.
 
Je kunt de beelden op je telefoon krijgen, maar de kwaliteit is veel minder dan de beelden die op de micro sd kaart staan in de drone zelf.
Dankjewel! Ik ga op wereldreis en wil een drone aan gaan schaffen. Zeer waarschijnlijk de DJI mavic mini. Ik heb de volgende apparaten: een chromebook, iPad en iPhone. Het enige dat ik met de filmpjes wil doen is plaatsen op social media. Heb ik hier dan genoeg aan of kan ik beter nog iets anders aanschaffen?
 
Probeer het eens uit. Maak een paar opnames (als je nog geen drone hebt maak je ze met je iPhone) en kijk of je Chromebook voldoet aan je verwachtingen voor het monteren van een video. Zoals Dennis al aangeeft heeft een Chromebook zijn beperkingen, maar dat merk je dan snel genoeg.
 
Je kunt de originele beelden gewoon naar de telefoon kopiëren hoor! En van daar uit bewerken in de app! Is perfect om te editten en delen op social media. Het vreet echter wel opslag van de telefoon. Maar het kan zeker.
 
Wat ik zou doen in jouw geval, zet Imovie op de Ipad als hij er nog niet op staat. Je kunt uiteraard ook bewerken met de DJI-fly app maar je werkt dan op een kleiner scherm wat ikzelf niet zo handig vind, hier zitten ook niet veel mogelijkheden op. Na het filmen (Ik neem aan dat je de iphone gebruikt voor het besturen van de mini) kun je via de fly-app het originele beeldmateriaal downloaden van de drone naar de telefooon. (Zorg wel voor voldoende ruimte). Wat er al op de telefoon stond is slechts een voorvertoning, slechte kwaliteit dus. Hierna kun je bewerken met de ingebouwde editor van de FLY-app. Wil je meer mogelijkheden dan zou ik zeker met Imovie op de Ipad gaan werken. Maar om de beelden op de Ipad te krijgen vergt even een omweggetje. Hiervoor heb ik de Verbatim mediashare aangeschaft (+/- 28€ incl. verz.kosten), dit is een handig wifi-cloudje zeg maar. Via wifi zet ik mijn filmpjes van de telefoon op de mediashare d.m.v. Wifi, dus geen internet nodig. Hier moet je alleen een opslagkaartje in doen of een usb-stick. Hierna kun je de filmpjes via wifi op de Ipad zetten (Wel ff appje van verbatim installeren). Lijkt omslachtig maar werkt perfect. Bijkomend voordeel is dat je altijd een backup hebt voor het geval er iets misgaat. Lang verhaal maar hoop dat je er iets mee kunt, als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
 
Maar om de beelden op de Ipad te krijgen vergt even een omweggetje. Hiervoor heb ik de Verbatim mediashare aangeschaft (+/- 28€ incl. verz.kosten), dit is een handig wifi-cloudje zeg maar. Via wifi zet ik mijn filmpjes van de telefoon op de mediashare d.m.v. Wifi, dus geen internet nodig.

Daar heb ik ooit een Seagate Wireless Plus voor aangeschaft, een externe harde schijf met WiFi erin. Voor foto's overzetten prima, voor video's veels te traag.
 
Daar heb ik ooit een Seagate Wireless Plus voor aangeschaft, een externe harde schijf met WiFi erin. Voor foto's overzetten prima, voor video's veels te traag.
Tja het is nou eenmaal niet zo snel maar het werkt wel. Zelf altijd op vakantie alles op google drive gezet, maar daar heb je weer internet voor nodig. Dat deed ik dan meestal op het balkon met een biertje en mega trage wifi. Maar met deze verbatim kun je zonder verbinding al gegevens uitwisselen. Dat vind ik dan het grote voordeel om snel ruimte te maken op de telefoon.
 
Daar was ik al een beetje bang boor. Als ik een drone van DJI koop, krijg ik de beelden dan automatisch op de telefoon die ik aan de controller hang? (In mijn geval een iPhone.)
Je krijgt automatisch een cached versie van wat je op je telefoon live gezien hebt op je telefoon.

Maar je kunt (zolang drone en controller aan staan) het materiaal draadloos van geheugenkaart downloaden. Dat kost, zeker bij hoge kwaliteitsinstellingen, heel erg lang, maar het kan wel.

En de DJI apps bevatten een zekere minimale edit-mogelijkheid (zeker de DJI Go 5 danwel DJI Fly app, nu nog alleen voor de Mavic Mini in gebruik), dus met genoeg tijd en 220V in de buurt zou je daar mogelijk genoeg aan kunnen hebben op vakantie, zelfs helemaal zonder Chromebook.

Your mileage may vary...