Drone in aanbieding bij ALDI

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Northlander

New Member
Lid geworden
1 jan 2022
Berichten
14
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
72
Locatie
8800Drone
oesje, drone met camera te koop bij Aldi, zal zeker problemen geven naar registratie !
 

Bijlagen

  • Aldi.jpg
    Aldi.jpg
    545,6 KB · Weergaven: 68
Zit er wel in....

Ik mis het gewicht van deze drone, dus A1/A3 verplicht? Het is geen speelgoed (vanaf 16 jaar).
Straks zoemt het woonerf van die rondvliegende drones van mensen die van niets weten. Geen cursus gedaan, geen registratie...
 
ja, idd, heeft ook camera, moet deze drone dan niet geregistreerd worden?
 
Ik mis het gewicht van deze drone, dus A1/A3 verplicht? Het is geen speelgoed (vanaf 16 jaar).
Hij lijkt heel veel op deze drone, en als het hem is dan zou het gewicht rond de 160 gram zitten ...:
Maginon Quadkopter QC 70 SE WiFi, drone met WiFi-beeldoverdracht - inclusief HD-camera, optimaal geschikt voor beginners door headless vliegmodus, ingebouwde 6-assige gyrokop voor stabiele vliegomstandigheden : Amazon.nl: Speelgoed & spellen

1684220987210.png

Bovendien: een bereik van 30 meter? Dat is wel hééél weinig ... :rolleyes:

Maar goed, misschien toch leuk voor een allereerste kennismaking met het vliegen?
 
Klopt, als er een camera op zit, moet hij geregisseerd worden.
Even nuanceren: Hij dient enkel geregistreerd te worden indien het geen speelgoeddrone is.

Indien speelgoeddrone [leeftijdsindicatie op verpakking is doorslaggevend] met camera hoeft er niet geregistreerd te worden.

Screenshot 2023-05-16 175540.png
 
En die leeftijdsindicatie was 16+...

Ik voorzie trouwens een wildgroei van drones: ze worden steeds beter en goedkoper. En de (meeste) verkopers vertellen je er niet bij dat je je moet registreren. Of dat je een examen moet doen wanneer de drone zwaarder is dan 250gr. Dat gaat op den duur ten koste van ons allemaal, vrees ik.

Een kennis van me (heeft al jaren een drone zwaarder dan 250gr.) vroeg pas nog: "heb jij 'm geregistreerd?". Ik zei ja en dat ik examen heb gedaan. Zijn reactie: "Neu, dat doe ik niet." Geen dronebewijs dus en niet geregistreerd.
 
Laatst bewerkt:
In dat geval dus 160gram / 16+ leeftijd / met camera = registreren.
 
1684301899451.png
Quadcopter QC-710SE WiFi

Web site fabrikant MAGINON: Maginon

Web site drone: Quadcopter QC-710SE WiFi

Onderaan de web site bij de drone:

A NOTICE​

When handling unmanned aerial vehicles, mini drones, but also professional drones, please note that climbing in the vicinity of airports is strictly prohibited. Please check whether you may need an ascent permit. Please also note thelegal regulations of your country.

Onderaan de drone pagina:

DRONE LAWS​

Do I have to register myself and my drone?
The regulations and obligations for registering operators and drones are quite simple. The pan-European Registration obligation for drone operators always takes effect when that Takeoff weight over 250 grams lies or the kinetic energy of 80 joules is exceeded. So that includes all drones above the class C0 . Exceptions only apply to drones that are subject to the EU toy directive. In addition, regardless of the drone class, the operator must register whenever „Sensors for collecting personal data“ available. In the case of drones, these are mostly Cameras, but also microphones meet this condition. To do this, you need to register as an operator in the country where your primary residence have reported. You will then receive a personal registration number , which must be attached to all drones. Becomes a remote identification system used, the number must be stored there. The drone itself, on the other hand, only has to be registered if it falls into a category that requires approval.
When do I need an EU drone driving license or EU competence certificate?
Similar to the regulations for registration, there is a drone class C0 no obligation to complete one EU drone license respectively EU proof of competence, who also as small drone license referred to as. However, if you use drones from drone classes above C0 want to operate, you must have one EU drone license respectively EU proof of competence show. This is a compact one Online training followed by a test and an online exam . This is to ensure that the drone pilot has the necessary basic knowledge to be able to safely control a drone. You can easily apply for and complete the training and the exam online from an appropriate provider. The drone license is then valid in all EU countries and with one term of five years .
Responsible drone flying
In addition to those described above EU directives there is also national regulations and other specific regulations that depend on, for example, the distance to other people or the visibility range of the drones when flying. Also pay particular attention to Airspace restrictions , for example near airports. These often also apply in the wider area. Violations of these regulations can be very expensive and ultimately endanger human life. So it is best to find out what applies to the respective drone and the place of use before using the drone. If you take all these points into account, nothing stands in the way of your drone starting up. We wish you a lot of fun!

INSURANCE​

Compulsory insurance for drones
In principle, one applies in Germany regardless of the size and weight or the type of use of the drone Compulsory insurance for liability claims resulting from the operation of aircraft. This also applies to drones with a very low weight and even so-called toy drones. In some cases it is worthwhile to have a special Drone insurance complete. This also pays for damage through no fault of your own, such as gusts of wind. However, it is not always necessary to take out your own policy, for example if your private liability insurance already covers such damage.

Aldi zou dit beter ook vermelden!
 
Laatst bewerkt:
Boven windkracht 3 is er niet mee te vliegen. En voor het camerawerk kun je niet spreken van kwaliteit. Heb zes jaar geleden 3 van dit soort toestellen gehad.
Accu’s zijn slecht en lippo’s slecht geplaatst waarschijnlijk.
Max aantal vliegminuten: 5. Maar voor de beginner of mensen die hierover geen kennis hebben maakt dit allemaal niet uit. Die zien de prijs en een ding dat kan vliegen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Even nuanceren: Hij dient enkel geregistreerd te worden indien het geen speelgoeddrone is.

Indien speelgoeddrone [leeftijdsindicatie op verpakking is doorslaggevend] met camera hoeft er niet geregistreerd te worden.

Bekijk bijlage 4367
Foute informatie! vanaf het ogenblik dat uw drone persoongebonden informatie kan opslaan (camera) MOET de gebruiker zich registreren, speelgoeddrone of niet!
 
  • Leuk
Waarderingen: jarijn60
Foute informatie! vanaf het ogenblik dat uw drone persoongebonden informatie kan opslaan (camera) MOET de gebruiker zich registreren, speelgoeddrone of niet!
Sorry, ik wist niet dat er voor jou een uitzondering geld:). Voor de overige Nederlanders en overige EU lidstaten geld::
Indien speelgoeddrone met camera, geen registratie noodzekelijk.
 
Laatst bewerkt:
Foute informatie! vanaf het ogenblik dat uw drone persoongebonden informatie kan opslaan (camera) MOET de gebruiker zich registreren, speelgoeddrone of niet!
Sorry, ik wist niet dat er voor jou een uitzondering geld:). Voor de overige Nederlanders en overige EU lidstaten geld::
Indien speelgoeddrone met camera, geen registratie noodzekelijk.
Volgens mij praten jullie bij elkaar langs.

Want volgens mij ben je in België (waar AlexLeys woont) wel verplicht om je te laten registreren als exploitant van een drone met camera, ongeacht de vraag of het om een speelgoeddrone gaat of niet.
In Nederland is de registratie niet verplicht als de drone specifiek getypeerd wordt als een speelgoeddrone.

Lang leve de uniforme Europese regelgeving! ;)
==================================
Aanvulling:
Ik heb ChatGPT ook hier nog maar eens op los gelaten:
1684519705324.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jarijn60
Sorry, ik wist niet dat er voor jou een uitzondering geld:). Voor de overige Nederlanders en overige EU lidstaten geld::
Indien speelgoeddrone met camera, geen registratie noodzekelijk.
Volgens mij praten jullie bij elkaar langs.

Want volgens mij ben je in België (waar AlexLeys woont) wel verplicht om je te laten registreren als exploitant van een drone met camera, ongeacht de vraag of het om een speelgoeddrone gaat of niet.
In Nederland is de registratie niet verplicht als de drone specifiek getypeerd wordt als een speelgoeddrone.

Lang leve de uniforme Europese regelgeving! ;)
==================================
Aanvulling:
Ik heb ChatGPT ook hier nog maar eens op los gelaten:
Bekijk bijlage 4370
De europese wetgeving is duidelijk en voor zo ver ik weet is Nederland er nog lid van...
 
Als we even de dubieuze websites en chatgpt info achter ons laten, en gewoon even de officiele authoriteiten in belgie raadplegen vinden we deze informatie.

FOD.png

I rest my case ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Als we even de dubieuze websites en chatgpt info achter ons laten, en gewoon even de officiele authoriteiten in belgie raadplegen vinden we deze informatie.
Of je informeert bij afrekenen van je Aldi-drone bij de caissière hoe het nou precies zit.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Aloys, Ivy en RGM