Drone kwijt geraakt in portugal

Fotografeer Nederland met je drone en maak kans op mooie prijzen!

Peter65

New Member
Lid geworden
19 jan 2020
Berichten
9
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
56
Locatie
Etten-leur
Hallo ik ben tijdens de vakantie mijn drone kwijt geraakt in portugal. Er stond wel een wind want ik stond aan de kust. Ik was al even aan het vliegen dat hij aan gaf dat hij terug moest komen werd even afgeleid en was de drone kwijt uit het gezichtsveld. Heb hier gelijk op gereageerd door de rth knop in te drukken. Maar hij is daarna niet meer terug gekomen en ik denk dat hij ook in het water is gekomen en heb hem nu ook niet meer in mijn bezit omdat ik hem niet meer kon vinden. Nu is het misschien wel mijn eigen fout. Ik heb wel een dji verzekering maar snap niet goed hoe dit werkt omdat ik toch wil kijken of er iets mis is gegaan en je kan het natuurlijk altijd proberen. Weet iemand hoe dit werkt, heb al aan het zoeken geweest maar snap het niet goed. Heb wel de dji go 4 app en je moet het ook in het Engels doen volgens mij. Heeft iemand tips of een YouTube filmpje waar het uitgelegd word. Dank alvast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick Ekels

Snitsernl

Well-Known Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
1.216
Waarderingsscore
436
Punten
83
Locatie
Sneek
Waar heb je de drone gekocht? Kan de leverancier je niet helpen?

Misschien kun je het beste direct contact opnemen met de DJI helpdesk. Ik zou hen vertellen wat er is gebeurd en dat je graag gebruik wil maken van de Care Refresh die je hebt afgesloten. Best kans dat zij nog kunnen bekijken wat er precies mis is gegaan aan de hand van de data die ze via de app binnen gekregen hebben.
Als je moeite hebt met de Engelse taal, dan kun je het verhaal ook gewoon in het Nederlands doen. Ze maken daar vast ook gebruik van Google Translate of een ander vertaalprogramma.

Niet geschoten is in ieder geval altijd mis! ;)
 

Peter65

New Member
Lid geworden
19 jan 2020
Berichten
9
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
56
Locatie
Etten-leur
Het blijft een omslachtig iets, heb via chat contact gehad met de helpdesk en is er iemand bij gehaald voor Nederlands dus wel netjes. Die heeft een link gestuurd hoe met de go 4 app moest maar die deed niks. Toen hebben ze een andere link gestuurd daar stond in hoe de data moest exporteren en deze moest ik op google drive zetten omdat deze te groot was om op te sturen. Daarna via aanvraag de rest van de gegeven op gestuurd met een link van google drive en nu hopen dat het zo goed is.
 

JMA

New Member
Lid geworden
23 okt 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
67
Locatie
TREMELO (BELGIE)
Ben benieuwd hoe dat afloopt ! Zou geen probleem moeten zijn, maar ben toch benieuwd...
 

Peter65

New Member
Lid geworden
19 jan 2020
Berichten
9
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
56
Locatie
Etten-leur
Van de week reactie gehad van dji maar ik kan fluiten naar een nieuwe, krijg hem dus niet vergoed.krijg wel een aanbieding voor 15 % korting komt hij nog op 305 euro drone met accu, de mini 1 dus. Of dit nu zo'n aanbieding is weet ik niet. Maar het is zoals het is.
 

Zorbat

Active Member
Lid geworden
25 jan 2021
Berichten
343
Waarderingsscore
116
Punten
43
Locatie
Flevoland
Van de week reactie gehad van dji maar ik kan fluiten naar een nieuwe, krijg hem dus niet vergoed.krijg wel een aanbieding voor 15 % korting komt hij nog op 305 euro drone met accu, de mini 1 dus. Of dit nu zo'n aanbieding is weet ik niet. Maar het is zoals het is.

Wat was de reden dat DJI via DJI Refresh geen nieuwe Mini2 wilde leveren? DJI Refresh behelst ook fly-aways dus ik ben benieuwd wat hun reden was?

Je (Peter65) hebt volgens mij alles geleverd wat je kon en wat mogelijk was.

Even mijn DJI Care Refresh 2022 nagekeken:

Product Accidental Damage and Flyaway Replacement Services

Product Accidental Damage and Flyaway Replacement Services (hereinafter referred to as “replacement service”) is provided by SZ DJI Technology Co., Ltd. or its designated affiliated companies (hereinafter referred to as “DJI”). DJI promises to provide replacement services to products specified in these clauses. If damage or a flyaway issue occurs accidentally under normal use, or if an accident occurs to the product, you can obtain a functioning product from DJI by using the replacement service.

2) Flyaway

If you decide to use the flyaway replacement service, accident flight records need to be provided, and a DJI Care Flyaway Aircraft Report should be produced as a certificate for the replacement service. If accident flight records cannot be provided or a DJI Care Flyaway Aircraft Report is not produced, DJI reserves the right to reject the application for the flyaway replacement service. Data analysis will not be performed during the replacement service process.


After a DJI Care Flyaway Aircraft Report is produced, the flyaway aircraft will be restricted from use (Zorbat>dus ze houden WEL een 'blacklist' bij itt tot wat ik ooit eerder las. Kunnen ze toch ook doen als een DJI Drone gestolen is!!) If the aircraft is found before paying the service fee, you can contact DJI to cancel the DJI Care Flyaway Aircraft Report, and then your product can be used normally again. If you have already paid the service fee, the ownership of your original product will be transferred to DJI as a certificate of the replacement service and the DJI Care Flyaway Aircraft Report cannot be cancelled.
 
Laatst bewerkt: