drone mee naar Thailand..

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

gerrit

New Member
Lid geworden
4 jun 2019
Berichten
26
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
58
Locatie
Ijsselstein
Ik denk zal is gaan kijken hoe t zit als je de droge meeneemt in t vliegtuig, of daar nog regels aan verbonden zijn met die accu's en zo, kom ik allerlei dingen tegen over t drone gebruik in Thailand..
Oei, daar had ik niet op gerekend, dacht dat daar alles kon, niet echt..
Je mag daar dus Niet vliegen als je niet geregistreerd bent bij o.a.de National Broadcoasting and Telecommunications Commission (NBTC) en / of de Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT).
Je moet van alles invullen, kan online, en opsturen. Ik moet m verzekeren daar dus vanmorgen een verzekering afgesloten wat dan geldig is voor een jaar. Foto's van de drone rondom en boven, en copieën van nog van alles..
Tja, ik zag dat de straf voor t illegaal vliegen niet mals waren, hoge boetes en tot 5 jaar cel :(.
en met die corruptie daar kan je er van uitgaan dat een boete heel snel uitgeschreven word..

Ik dacht lekker wat rond t huis te gaan vliegen en wat beelden met de scooter te schieten door die rijstvelden maar moet toch echt zorgen dat ik van alles eerst geregeld heb!!
Vakantie is al over 5 weekjes, dat word krap aan.
Vrijdag met de motor naar Duitsland, hopelijk doen ze daar minder moeilijk.:):)..
 
Vrijdag met de motor naar Duitsland, hopelijk doen ze daar minder moeilijk.:):)..

In ieder geval is in Duitsland (bewijs van) verzekering en een metalen brandplaatje op de drone met naam/adres/telefoonnummer verplicht, als je dat nog niet wist.
 
dat wist ik nog niet nee. maar verzekert is ie nu.. en dat naam en adres, mag dat niet op sticker of zoiets?
 
Nee, dat mag niet. Nou ja, mag (ook) wel, maar is niet voldoende.

Metaal plaatje dat mogelijke brand overleeft is verplicht, net als in Nederland bij PH-registratie voor ROC(-Light).

Heb zelf mijzelf en mijn Spark (vooruitlopend op Europese regels) geregistreerd op Safe-Drone.com. Als je dat gedaan hebt kun je voor weinig geld een plaatje aanvragen die helemaal voldoet aan de huidige Duitse regels.

(Ook op kenntnisnachweisonline.dmfv.aero de online vragen beantwoord die modelvliegers in Duitsland beantwoord moeten hebben om aan te tonen dat je je bewust bent van de huidige regels. Krijg je netjes een pasje/PDF-certificaatje van, wat handig kan zijn bij eventuele controle.)

Zie ook elders op dit forum. Dit is allemaal al eerder langs gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat mag niet. Nou ja, mag (ook) wel, maar is niet voldoende.

Metaal plaatje dat mogelijke brand overleeft is verplicht, net als in Nederland bij PH-registratie voor ROC(-Light).

Heb zelf mijzelf en mijn Spark (vooruitlopend op Europese regels) geregistreerd op Safe-Drone.com. Als je dat gedaan hebt kun je voor weinig geld een plaatje aanvragen die helemaal voldoet aan de huidige Duitse regels.

(Ook op kenntnisnachweisonline.dmfv.aero de online vragen beantwoord die modelvliegers in Duitsland beantwoord moeten hebben om aan te tonen dat je je bewust bent van de huidige regels. Krijg je netjes een pasje/PDF-certificaatje van, wat handig kan zijn bij eventuele controle.)

Zie ook elders op dit forum. Dit is allemaal al eerder langs gekomen.
Waarom juist op die site geregistreerd, wat is het gevolg ervoor met nieuwe regeling?

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Waarom juist op die site geregistreerd, wat is het gevolg ervoor met nieuwe regeling?

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
Gedaan vóór vorige vakantie in Duitsland (oh, crap, daar heb ik nooit de beelden van aan elkaar geplakt en op YouTube gezet...).

Geen idee wat er met de nieuwe Europese regeling met deze registratie (van Lufthansa, volgens mij, niet officieel van de Duitse overheid?) gaat gebeuren.

Ook dat zullen we de komende zes tot twaalf maanden wel zien, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hilbrand
Gedaan vóór vorige vakantie in Duitsland (oh, crap, daar heb ik nooit de beelden van aan elkaar geplakt en op YouTube gezet...).

Geen idee wat er met de nieuwe Europese regeling met deze registratie (van Lufthansa, volgens mij, niet officieel van de Duitse overheid?) gaat gebeuren.

Ook dat zullen we de komende zes tot twaalf maanden wel zien, toch?
Lijkt me ook indd dat we dat nig gaan zien, was benieuwd omdat je zei vooruitlopend op Europese regeling haha, dacht dat je al meer wist. We wachten rustig af.

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
nou,, met al die regels is het veel minder leuk om zo'n ding te hebben. Overal heb je vergunning oid nodig, jammer hoor..
 
Nee dus, niet echt in alle gevallen. Check die informatie gewoon even in plaats van publiekelijk te zitten mokken.. (Doe je rond je autorijbewijs toch ook niet?)
 
Laatst bewerkt:
Nou ja,, ik dacht en hoopte dat t vliegen met zo’n ding eenvoudig was zonder al die regeltjes, daar heb ik mij van te voren niet in verdiept.
En ik starte deze topic om misschien iemand tegen te komen die wel de nodige papieren had zodat ik wat info kon krijgen, buiten t geen ik van t net kan halen.
Ja, ik vind t jammer dat er zo veel regels aan t vliegen met een drone zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, maak je gebruik van de weg, dan zijn daar de verkeersregels. Maak je gebruik van het luchtruim, dan zijn de spelregels net even anders.
Terecht, naar mijn mening, omdat die derde dimensie echt wel extra risico met zich mee brengt. Maar daar mag je anders over denken, natuurlijk.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik denk zal is gaan kijken hoe t zit als je de droge meeneemt in t vliegtuig, of daar nog regels aan verbonden zijn met die accu's en zo, kom ik allerlei dingen tegen over t drone gebruik in Thailand..
Oei, daar had ik niet op gerekend, dacht dat daar alles kon, niet echt..
Je mag daar dus Niet vliegen als je niet geregistreerd bent bij o.a.de National Broadcoasting and Telecommunications Commission (NBTC) en / of de Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT).
Je moet van alles invullen, kan online, en opsturen. Ik moet m verzekeren daar dus vanmorgen een verzekering afgesloten wat dan geldig is voor een jaar. Foto's van de drone rondom en boven, en copieën van nog van alles..
Tja, ik zag dat de straf voor t illegaal vliegen niet mals waren, hoge boetes en tot 5 jaar cel :(.
en met die corruptie daar kan je er van uitgaan dat een boete heel snel uitgeschreven word..

Ik dacht lekker wat rond t huis te gaan vliegen en wat beelden met de scooter te schieten door die rijstvelden maar moet toch echt zorgen dat ik van alles eerst geregeld heb!!
Vakantie is al over 5 weekjes, dat word krap aan.
Vrijdag met de motor naar Duitsland, hopelijk doen ze daar minder moeilijk.:):)..

Beste Gerrit,

Ik heb ondertussen een vergunning om in Thailand te vliegen.. Nadat ik alles online op de website van de CAAT had ingevuld duurde het nog 2,5 maand voordat de goedkeuring kwam en ik het papier kon downloaden.

Hopelijk krijg je alles op tijd rond, zo niet toch uitkijken als je daar zonder papiertje vliegt.. het kan wel, maar dan op plaatsen waar weinig of geen mensen zijn.
 
Beste Gerrit,

Ik heb ondertussen een vergunning om in Thailand te vliegen.. Nadat ik alles online op de website van de CAAT had ingevuld duurde het nog 2,5 maand voordat de goedkeuring kwam en ik het papier kon downloaden.

Hopelijk krijg je alles op tijd rond, zo niet toch uitkijken als je daar zonder papiertje vliegt.. het kan wel, maar dan op plaatsen waar weinig of geen mensen zijn.

Beste Ferdinand,

Duurt het toch nog 2.5 maand, tja ik heb m vorige week ingevuld en hopelijk is het verzenden goed gegaan, ik heb niks in mijn mail gekregen lig.
Ik vertrek al over een kleine 4 weken ( 19-06 ) dus dat word krap, misschien m daar uitprinten als t goed gegaan is.
En vliegen wil ik alleen rond t huis doen en wat bover die reistvelden daar, waar bijna niemand is..

Heb jij die aanvraag dit jaar gedaan of vorig jaar? in 2018 zag ik dat de wachttijd wel langer was.
 
Beste Ferdinand,


Heb jij die aanvraag dit jaar gedaan of vorig jaar? in 2018 zag ik dat de wachttijd wel langer was.


Ik ben de aanvraag begonnen in december 2018.
In januari bleek er een fout te zitten in het formulier van de verzekeringspolis, die moest opnieuw aangemaakt en ingediend worden.. begin februari bleek alles OK, en de vergunning kreeg ik begin april.

Ik ga in het najaar weer vijf maanden naar Thailand en kan nu vanaf de eerste dag gebruik maken van mijn drone.
 
  • Leuk
Waarderingen: Numble
5 maanden, wat lekker zeg..
ik zag ook vorige week een soort tekening van waar je wel/niet mag vliegen, dat is ook behoorlijk beperkt geworden. waar zit je ergens in Thailand of trek je wat rond? wij zitten in Buri Ram ,Lahansai.
 
5 maanden, wat lekker zeg..
ik zag ook vorige week een soort tekening van waar je wel/niet mag vliegen, dat is ook behoorlijk beperkt geworden. waar zit je ergens in Thailand of trek je wat rond? wij zitten in Buri Ram ,Lahansai.

Jij zit 480 km oostelijker dan wij, Wij zitten aan de Ping rivier, Khanu Woralaksaburi.. district Kampaeng Phet
Ik heb nog niet gezocht naar een NoFlyzone kaart in Thailand..
Ik heb nog even.. vertrek 28 september a.s.

Als je de drone in het vliegtuig meeneemt, zorg dan dat je batterijen LEEG zijn, contactpunten met plakband afplakken en in een speciaal brandvrij hoesje stoppen..EN in de handbagage meenemen.. De drone kan in de grote koffer.
 
Dat is idd een eind uit de buurt ja..

Ik was al wel van plan de accu's los mee te nemen maar van dat leeg en tape wist ik nog niet.
Voor zo'n brandvrij hoesje heb ik gekeken maar kon niet zo snel meer vinden waar 3 accu's in passen, kom telkens die enkele tegen. Ga ik gelijk nu ff naar zoeken, bedankt voor die info lig.

Ik heb die aanvraag online (https://www.caat.or.th/uav/ ) en via de mail gedaan. ik kon bij die online site wel alles invullen maar geen formulieren meezenden van bv verzekering dus had weinig vertrouwen in t goedkomen. tijdens t mailen trouwens ook niks van een bevestiging gekregen..
Ik wacht t af, wij vertrekken de 19e volgende maand.
Ik zou zeggen, veel plezier met de drone daar in thailand !!