Drone mee op vakantie naar Canada? Per 1 juni 2019 gelden er nieuwe regels

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.916
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Ga je dit jaar naar Canada op vakantie en ben je van plan om je drone mee te nemen? Houd er rekening mee dat daar op 1 juni 2019 nieuwe droneregels worden ingevoerd. Drones moeten dan geregistreerd zijn en dronevliegers moeten eerst online examen doen. Er zit echter een addertje onder het gras: buitenlandse dronevliegers vallen buiten de boot.

Lees verder
 
Beste Wiebe bedankt voor dit artikel. Ik ben de gehele maand mei op Vancouver Island dus dat komt mooi uit. In mijn controler zitten de no-fly kaarten van DJI zijn deze alleen van Europa? Dit omdat ik een Phantom 4 PRO EU heb. Ik heb op internet veel gezocht maar niets concreet gevonden, inderdaad van mijn oom die op Vancouver Island woont gehoord dat er nieuwe wetgeving voor drones aankomt. Op welke site heb jij deze mededeling gevonden? Groet Ton Goedemans.

Verzonden met mijn P00A en de Dronepilots.nl app
 
In het artikel vind je een link naar de bron: de website van Transport Canada.
 
Hi Wiebe! Ik heb je artikel al gelezen maar als ik het goed begrijp zijn er nog geen updates omtrent de wetgeving voor recreatieve Nederlandse drone piloten? Dit omdat wij geen certificaat hebben als referentie voor de Canadese instellingen?


Beer and Skittles!
 
Hi Roel, er zijn verder geen updates te melden. Dus als recreant val je buiten de boot. Een optie is om even af te wachten of de geruchten mbt de DJI Mavic Mini kloppen (deze wordt op 30 oktober aangekondigd): die drone zou nog geen 250 gram wegen en daarvoor geldt dus niet de Canadese registratieverplichting. Je bent nog wel gebonden aan de regels voor dronegebruik in Nationale Parken.
 
Hi Roel, er zijn verder geen updates te melden. Dus als recreant val je buiten de boot. Een optie is om even af te wachten of de geruchten mbt de DJI Mavic Mini kloppen (deze wordt op 30 oktober aangekondigd): die drone zou nog geen 250 gram wegen en daarvoor geldt dus niet de Canadese registratieverplichting. Je bent nog wel gebonden aan de regels voor dronegebruik in Nationale Parken.


Alright. Ja ga dan denk ik toch voor de nieuwe Go Pro 8 i.p.v weer 400 euro neer te leggen voor een drone die wss een tussenoplossing is. Misschien dat ik eens contact opneem met de Canadese partijen om te kijken hoe of wat er mogelijk is voor Nederlanders. Heb nog tot juni 2020 tijd om het e.e.a. uit te zoeken. Haha.

Bedankt voor je snelle reactie. Is het wenselijk dat ik mijn eventuele bevindingen hier plaats?