Drone met Scandinavian Airlines (SAS)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

GillesC

New Member
Lid geworden
1 apr 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
30
Locatie
Gent
Dag iedereen,

Volgende week vrijdag vlieg ik naar Noorwegen met SAS en mijn DJI Spark. Nu vind ik van SAS niet echt specifieke regels voor het vervoeren van een drone. Iemand al ervaring met SAS en drones? Best in handbagage? Het melden om te mogen vliegen heb ik wel al gedaan. Ik heb dus een DJI Spark met 3 batterijen.

Alvast bedankt!
Gilles
 
Volgens mij zijn er algemene regels dat batterijen mee moeten met de handbagage in een speciale zak en dat deze bijna geheel ontladen moeten zijn. (de LiPo batterijen dan). De drone zelf mag volgens mij gewoon mee in de koffer.
 
Bel de SAS klantenservice en je weet het zeker.
 
Geen probleem. Lithium batterijen in handbagage doen. Staat allemaal op hun website.(baggage-prohibited items-lithium batteries).standaard iata regels. Batterij watt hour onder 100wh geen probleem . 2 spares per passagier toegestaan.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Geen probleem. Lithium batterijen in handbagage doen. Staat allemaal op hun website.(baggage-prohibited items-lithium batteries).standaard iata regels. Batterij watt hour onder 100wh geen probleem . 2 spares per passagier toegestaan.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ah ok bedankt! Dus het is ook mogelijk om meerdere batterijen te verdelen over 2 handbagages? Heb namelijk 3 batterijen.
 
Je mag 1 bat in de drone hebben( maar ik zou als ik jou was zou ik n lege bat erin doen) , en 2 reserve. Als je met nog iemand reist mag die ook 2 meenemen. Ik ga volgende week naar namibie en neem er 5 mee.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app