Drone project met Raspberry Pi en Navio2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Werner VHB

New Member
Lid geworden
14 jun 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
53
Locatie
Oudenburg, BE
Beste Drone fanatics,

Ik ben een leerkracht informatica die sinds enkele dagen aan een nieuw avontuur is begonnen.
Op zoek naar een leuk technologie en engineering project (STEAM zoals dit in België wordt genoemd) had ik plots het idee om zelf een UAV te bouwen die we niet alleen RC willen sturen maar ook autonoom willen laten vliegen. Hiervoor gaan we gebruik maken van een Raspberry Pi in combinatie met een Navio2 bord als flight controller en ArduPilot.

Ik ben op zoek naar advies wat de keuze van bepaalde onderdelen betreft. We hebben zelf een 350mm X frame gemaakt en we hebben berekend dat het gewicht van onze drone rond de 1000 gr. zal liggen. Volgens de informatie die ik reeds heb opgezocht zouden we een minimum thrust moeten hebben van 2,4 kg.

Voor dit project zou ik o.m. de volgende onderdelen willen gebruiken:

Motor: 4 x Multistar 2212 - 920 KV - 20A (max)
Propellers: 9 x 4.3
ESC: Turnigy MultiStar 30A BLHeli-S Rev16 V3 ESC 2~6S
PDB: Diatone V8.3 LC Filtered PDB Power Hub with 5V and 12V BEC
Batterij: Multistar Racer Series 2200mAh 3S 40C Multi-Rotor LiPo Pack
Telemetry: FrSky 2.4GHz ACCST TARANIS X9D PLUS and X8R Combo Digital Telemetry Radio System (Mode 2)
FPV Cam: FX Technology DV08 HD 1080P DVR FPV Camera System
AV: transmitter: Quanum ELITE QE58-6 5.8GHz Selectable 25mW - 600mW Wireless AV Transmitter
Antenne: Diatone Tyrant 5.8GHz FPV 3 Leaf AV Circular Polarised Antenna RHCP SMA

Ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen die dit boodschappenlijstje eens onder de loep willen nemen.
Het is vooral de combinatie van de motors en de speed controllers waaraan ik nog twijfel. Ik heb hier en daar gehoord dat het beter is om ESC's te nemen waarvan de capaciteit iets zwaarder is dan de motor.

Als jullie opmerkingen of suggesties hebben dan hoor ik het graag alvorens ik alles ga bestellen.
Alvast bedankt!

Werner
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB en Sjakie
Ik zou bij de motoren 30 a esc gebruiken merk zie foto . Zeer compact en goede esc. In combinatie van 920kv motoren zie foto




Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Een hele goede configuratie is de esc die ik net vermelde met deze motor zie foto .gebruikt minder spanning tilt meer maar gaat wel te kosten van de snelheid. Hoe hoger de kv hoe sneller hoe lager de kv hoe sterker de til kracht is . Tevens ook een hint gebruik je 30a esc ook dan batterijen gebruiken van minimaal 30c. Hoe hoger deze hoe beter .


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app